نحوه تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

نحوه تبدیل گوشی به دوربین مداربسته

امروزه استفاده از سیستم های نظارتی یک امر ضروری می‌باشد و بهتر است برای افزایش امنیت منازل و محل کار از سیستم های نظارتی استفاده شود. اما گاهی اوقات افراد به علت هزینه‌های بالای خرید، نصب و راه اندازی سیستم های نظارتی از استفاده کردن از این دستگاه ها که کاربردهای وسیعی دارند، صرف نظر می‌کنند.

تبدیل گوشی به دوربین مداربسته راه حلی برای این دسته از افراد است. پیش از توضیح و تفسیر این روش، گفتنی است پایتخت فناوری دوره کاربردی آموزش نصب دوربین مدار بسته را نیز برگزار می کند که ویژه بازار کار بوده و در آن صفر تا صد نصب سیستم های نظارتی را یاد می دهد.

برای چنین افرادی روش دیگری به جز خرید دستگاه نظارتی وجود دارد که به وسیله آن می‌توانند محل مورد نظر خود را نظارت و کنترل کنند. این روش استفاده از گوشی‌ های اندرویدی می‌باشد و به این صورت است که با استفاده از یک سری اپلیکیشن‌ ها و نرم افزار ها گوشی‌ های اندرویدی خود را می‌ تواند تبدیل به سیستم نظارتی کنید.

زیرا سیستم عامل اندروید این قابلیت‌ ها را برای دستگاه‌ ها ایجاد می‌کند که بتوانند با نرم افزار های خاصی ارتقا پیدا کنند و یا تغییر کاربری داشته باشند. البته چون معمولاً گوشی‌ های اندروید مخصوص این کار طراحی نشده است، اگر به عنوان دستگاه نظارتی از آن‌ ها استفاده کنید ممکن است طول عمر آن‌ ها کاهش یابد. بنابراین توصیه می‌ شود که از گوشی‌ های اندروید قدیمی خود جهت این کار استفاده کنید و از گوشی‌ های بالا رده و پرچم دار خود جهت این کار استفاده نکنید.

تبدیل گوشی به دوربین مداربسته (  معرفی نرم افزار )

  • نرم افزار  IP webcam
  • نرم افزار proid cam
  • نرم افزار many thing
  • نرم افزار Alfred Home Security camera
  • نرم افزار At home camera
  • نرم افزار ‌Perch
  • نرم افزار cloud baby

در ادامه با نرم افزارهای کاربردی که امکان تبدیل کردن اندروید به دستگاه نظارتی را برای شما فراهم می کند، آشنا می شوید.

نرم افزار  IP webcam

مرحله اول: جهت تبدیل اندروید به دستگاه نظارتی ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام دهید، بارگیری و نصب اپلیکیشن می‌باشد. این برنامه را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر جهانی مثل اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه قابلیت این را دارد تا به وسیله آن ویدیو دستگاه اندرویدی شما به یک شبکه دیگر بازتاب داده شود و کاربران ثبت شده از طریق آن می‌توانند ویدیو را مشاهده کنند.

معرفی دوره: آموزش نصب پنل خورشیدی

تبدیل اندروید به سیستم نظارتی با نرم افزار ip webcam

مرحله دوم: بعد از این که برنامه را بر روی گوشی  اندرویدی خود نصب کردید باید آن را اجرا کنید و از منوی تنظیمات آن، تنظیمات ویدیو، افکت‌ها و سایر امکانات و جنبه‌های ویدیورا می‌توانید به دلخواه تنظیم کنید. همچنین با استفاده از خود برنامه می‌توانید وارد سرویس lvideon شوید و ثبت نام کنید. به وسیله آن می‌توانید تصویرهای دستگاه را پخش کنید.

اگر می‌خواهید از سیستم گوشی به عنوان یک دستگاه امنیتی استفاده کنید و هر جا که هستید از نمای زنده سیستم استفاده کنید، لازم است که در این برنامه ثبت نام کنید.

مرحله سوم: بعد از انجام تنظیمات مرحله اول و دوم می‌توانید ویدیوی دستگاه را بازتاب دهید. برای این کار کافی است تنها بر روی دکمه استارت که در انتهای اپلیکیشن وجود دارد تپ کنید. با این کار ضبط زنده ویدیو شروع می‌شود و بر روی سرور هم بازتاب داده می‌شود.

برای این‌ که این ویدیو ضبط شده را بتوانید در دستگاه دیگری مشاهده کنید باید آدرس IP که روی دستگاه اندرویدی وجود دارد را در قسمت آدرس مرورگر وب دستگاه مورد نظری که می‌خواهید در آن تصاویر ویدیویی را ببینید وارد نمایید.

به این صورت در هر زمان که به این آدرس بروید می‌توانید پخش زنده دستگاه گوشی خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: درامد نصب دوربین مداربسته

گام چهارم: می توانید دوربین گوشی خود را در هر نقطه که می‌خواهید قرار دهید و از آن به عنوان یک سیستم امنیتی یا نظارتی استفاده کنید. برای بهتر شدن ضبط تصاویر می‌توانید گوشی را با استفاده از یک سه پایه یا وسیله دیگری در یک نقطه ثابت کنید.

تنها ایراد این روش این است که با تمام شدن شارژ گوشی اگر گوشی را شارژ نکنید دوربین خاموش خواهد شد. بنابراین لازم است با کم شدن و خالی شدن شارژ باتری گوشی قبل از این‌ که خاموش شود آن را شارژ کنید.

نرم افزار proid cam

اپلیکیشن proidcam یکی دیگر از برنامه‌هایی است که می‌توانید به وسیله آن گوشی اندرویدی خود را به دستگاه نظارتی تبدیل کنید. روش آن به این صورت است که دستگاه اندرویدی شما به وسیله نرم افزار به یک وب کم بی‌سیم تبدیل می‌شود و از طریق آن می‌توانید در skype و google plus چت کنید.

با یک سری برنامه های دیگر مثل OBS یا Xsplit می‌توانید پخش زنده و آنلاین بر روی Twitch یا Youtube را تجربه کنید. همچنین این برنامه‌ قابلیت این را دارد که از آن به عنوان یک وب کم IP یا یک دستگاه امنیتی به وسیله مرورگر اینترنت بر روی همه شبکه‌ها استفاده کرد.

مرحله اول: قبل از هر اقدامی لازم است که  نسخه برنامه را دانلود کنید و آن را نصب نمایید. دقت داشته باشید که در هنگام نصب نرم افزارهای مورد نیاز در حین فرآیند تبدیل اندروید به سسیستم نظارتی برای دانلود نرم افزارها از منابع معتبر کمک بگیرید و فایل‌های با منابع نامشخص را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب نکنید. زیرا منابع ناشناخته و نامعتبر یکی از دلایل هنگ کردن و ویروسی شدن گوشی و در نهایت خراب شدن گوشی می‌باشد.

همچنین بخوانید: کار با دوربین مدار بسته چگونه است؟

مرحله دوم: هنگامی که نرم افزار را اجرا کردید، یک صفحه با عنوان help نمایش داده می‌شود که در آن به خاطر نصب نرم افزار از سوی سازنده از کاربر تشکر انجام شده است. این قسمت باید next را بزنید و برای ادامه بر روی گزینه Got it کلیک کنید. در صفحه ای که آیکون  Got it وجود دارد، یک سری آموزش‌هایی به کاربرد داده می‌شود که مربوط به چگونگی استفاده از نرم افزار می‌باشد.

مرحله سوم: در این مرحله جفت IP Webcam Address و Wi fi IP browser در اختیار کاربر قرار داده می شود. در این مرحله باید مرورگر خود را از کامپیوتر یا لپ تاپ باز کنید و آدرس IP Browser را در نوار مرورگر خود تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.

همچنین بخوانید: نصب دوربین مخفی

 مرحله چهارم: در این مرحله بعد از وارد کردن IP browser مشاهده خواهید کرد که دستگاه اندرویدی شما بر روی مرورگر نمایش داده می‌شود که می توانید بر روی تصویر زوم کنید یا تصاویر را به صورت لحظه‌ای ثبت کنید. نکته‌ای که در ارتباط با این برنامه وجود دارد این است که برای استفاده از این برنامه باید به شبکه وای فای یکسان وصل شده باشید.

یعنی گوشی اندروید و  سیستم کامپیوتر یا لپتاپ باید هر دو به یک شبکه مشابه وای فای وصل باشند. در غیر این صورت سیستم درست کار نخواهد کرد و فرآیند ثبت تصاویر توسط گوشی اندرویدی هم با شکست مواجه خواهد شد.

تنظیمات dvr برای انتقال تصویر روی موبایل
ادامه مطلب

نرم افزار many thing

این نرم افزار می‌تواند گوشی هوشمند و تبلت دارای سیستم عامل اندروید را در مدت چند ثانیه تبدیل به یک دستگاه نظارتی امنیتی کند. با استفاده از قابلیت پخش زنده، هشدارهای تشخیص حرکت و ضبط ابری می‌توانید به آسانی در مواقعی که در منزل یا محل کار حضور ندارید اتفاقات کارکنان در محل کار یا پیرامون منزل خود را تحت نظر داشته باشید.

نرم افزار manything

مرحله اول: مثل حالت‌های قبل  اولین کار این است که نرم‌افزار مورد نظر یعنی Many thing را باید از منابع معتبر دانلود کنید و آن را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. بعد از نصب برنامه را بر روی گوشی اجرا کنید. برای اجرا کردن نرم افزار یکسری مجوزهایی از کاربر گرفته می‌شود که مربوط به دسترسی به عکس‌ها، مدیا و فایل‌های روی دستگاه می‌باشد، در این مراحل باید گزینه allow را تب کنید، بعد از دادن مجوز‌ها لازم است که ایمیل خود را وارد نمایید.

همچنین بخوانید: تماشای آنلاین دوربین مدار بسته چگونه است؟

مرحله دوم: بعد از  اتمام فرآیند نصب و اجرای نرم افزار باید برای گزینه camera کلیک کنید و دوباره مجوزها و اجازه‌‌های مورد نیاز را به وسیله زدن بر روی گزینه allow بدهید با کلیک بر روی این گزینه دستگاه نظارتی اندروید شما فرآیند ضبط تصاویر را آغاز می‌کند.

مرحله سوم: در این مرحله لازم است بر روی سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ که می‌خواهید فیلم‌ها و ویدیوها را مشاهده کنید توسط مرورگر وارد سایت  many thing . com  شوید و روی گزینه log in کلیک کنید. با رمز عبور و همان آدرس ایمیلی برای گوشی اندروید وارد کردید در این قسمت هم وارد شوید.

بعد از ورود تمام موارد ثبت شده توسط گوشی خود را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید در این مرحله تمام ویدیوها را پخش یا دانلود کنید. نکته مثبت و قابل توجه در ارتباط با نرم افزار many thing این است که این نرم افزار جهت کار کردن به هیچ گونه اتصال وای فای نیاز ندارد.

نرم افزار Alfred Home Security camera

این برنامه یک راه حل مناسب و کامل برای تامین امنیت منزل شما ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. اما برای استفاده درست و به بهترین شکل ممکن از این برنامه به دو گوشی هوشمند نیاز دارید که باید هر دو از سیستم عامل اندروید پشتیبانی کنند. برای استفاده از این نرم افزار اولین کار این است که نرم افزار را بر روی هر دو گوشی هوشمند دانلود و نصب کنید و سپس باید وارد حساب گوگل خود شوید.

بعد از این که نرم افزار را بر روی هر دو گوشی اجرا کردید باید انتخاب کنید که از هر دستگاه میخواهید به چه عنوانی استفاده کنید. یعنی مشخص کنید که کدام دستگاه به عنوان دستگاه نمایشگر در نظر گرفته شده است و کدام دستگاه به عنوان سیستم قرار است استفاده شود. برای مثال فرض می‌کنیم که دستگاه اول را به عنوان دستگاه نمایشگر یا vieeing device انتخاب کرده‌اید و گوشی تلفن هوشمند دوم را به عنوان دستگاه انتخاب کرده‌اید.

بعد از این‌ که هر دو دستگاه را با توجه به کاربری هر کدام تنظیم کردید، قادر خواهید بود که آن چه در دستگاه اتفاق می‌افتد را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بعد از چند دقیقه دستگاه تاریک خواهد شد. در این حالت نگران نباشید زیرا با وجود تاریک شدنسیستم دستگاه باز هم دستگاه پخش را ادامه خواهد داد و برنامه به محض تشخیص حرکت یک اخطار به دستگاه نمایشگر می‌فرستد.

همچنین بخوانید: نصب دوربین مخفی

بهترین نقطه مثبت در ارتباط با استفاده از این اپلیکیشن این است که هر زمانی که حرکتی را تشخیص دهد به صورت خودکار شروع به ضبط خواهد کرد و نکته مثبت دیگر در ارتباط با این روش این است که می‌توانید به صداهای اطراف هم دسترسی داشته باشید. در صورتی که تمایل داشتید به صداها دسترسی داشته باشید، کافی است آیکون مربوط به میکروفون را نیز فعال کنید. با فعال کردن میکروفون تمام صداهای اطراف را نیز می‌توانید بشنوید.

نرم افزار At home camera

یکی دیگر از نرم افزارهایی که به وسیله آن می‌توان از گوشی تلفن همراه اندروید به عنوان سیستم نظارتی استفاده کرد، نرم افزار At home camera می‌باشد، که ویژگی‌های مفیدی مثل گزینه گفتگوی دو طرفه، قابلیت دید در تاریکی و شب و توانایی تشخیص افراد متحرک را دارد.

تبدیل گوشی به دوربین با athome camera

امکان دیگری که در این برنامه وجود دارد این است که قادر است آنچه که در ۲۴ ساعت گذشته دستگاه نظارتی ضبط کرده است را به سرعت به شما نمایش دهد و می توانید اگر مورد مشکوکی وجود داشته باشد به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر گوشی هوشمند شما سنسور تشخیص لرزش داشته باشد، می‌توانید برنامه را به نحوی تنظیم کنید که در صورت حس کردن لرزش به صورت خودکار فیلم برداری را شروع کند.

پیشنهاد دوره: آموزش نصب کرکره برقی

توجه داشته باشید از این برنامه دو نسخه وجود دارد که یکی برای گوشی‌ ای استفاده می‌شود که به عنوان دستگاه امنیتی عمل می‌کند و دیگری برای گوشی به کار برده می‌شود که می‌خواهد دستگاه را کنترل کند. نکته دیگری هم که وجود دارد این است که این نرم افزار علاوه بر گوشی‌های اندروید برای گوشی‌های اندروید برای گوشی‌های دارای سیستم عامل ios نیز نسخه مناسب دارد.

نرم افزار ‌Perch

برای استفاده از این نرم افزار هم مثل سایر نرم افزارها ابتدا باید فایل نرم افزار را نصب و دانلود کنید، سپس باید در نرم افزار ثبت نام کنید و برای خود یک اکانت شخصی بسازید و گزینه sign up را انتخاب کنید، سپس آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید و رمز عبور مورد نظر برای اکانت خود را در نرم افزار perch در فیلدهای دوم و سوم روارد کنید.

دوباره گزینه sign up را تپ کنید، سپس بر روی گزینه SET UP AS A CAMERA ضربه بزنید، سپس پنجره ای باز می‌شود که از شما درخواست مجوز برای دسترسی به برنامه به بخش‌هایی از گوشی مثل دستگاه را می‌خواهد که در این قسمت باید  گزینه allow  را انتخاب کنید بعد از دادن مجوز دسترسی لازم، می‌توانید نمای سیستم فیلمبرداری را مشاهده کنید و برای آن نام دلخواه خود را قرار دهید، مثلا سیستم کنترل اتاق خواب.

در این نرم افزار گزینه‌ی Audio Recording  وجود دارد که با انتخاب آن به برنامه perch اجازه خواهید داد که علاوه بر تصویر صدای محیط را هم ضبط نماید، در این نرم افزار برای تبدیل اندروید به دستگاه نظارتی حتماً باید از اتصال به وای فای استفاده کنید، چون گوشی هر وقت هر چند وقت یک‌ بار شارژ خالی می‌کند، بهتر است گوشی را در محلی قرار دهید که به شارژر یا پریز نزدیک باشد.

همچنین می‌توانید از یک پاورپوینت جهت نگهداری شارژ گوشی استفاده کنید،  هر زمان که خواستید فیلمبرداری را آغاز کنید با فشردن دکمه play در نرم افزار perch فیلم برداری از محیط مقابل دستگاه گوشی آغاز می‌شود و برای مشاهده و دانلود تصاویر می‌توانید از دستگاه دیگر استفاده کند و این نرم افزار را برای دستگاه دوم هم نصب کنید و تصاویر زنده ضبط شده را مشاهده نمایید، همچنین تصاویر را  می‌توانید با ورود به سایت getpearch. com مشاهده کنید، برای ورود به سایت بنیاز به پسورد و ایمیل می‌باشد به طور کلی وارد شدن به آن کار راحتی است.

نرم افزار cloud baby

این برنامه می‌توان ویدیوهای نامحدود با کیفیت بسیار بالا را از طریق اتصال به اینترنت 3G ، Wi fi و 4F  یا  LTE برایتان فراهم کند، این برنامه قابلیت این را دارد که هم به عنوان سیستم امنیتی خانگی مورد استفاده قرار بگیرد و هم به عنوان یک دستگاه مانیتورینگ کودک به کار برده شود.

همچنین در بخش مانیتورینگ کودک این قابلیت را دارد که در صورتی که کودک بیدار باشد بتوانید با آن مکالمه کنید یا پخش لالایی را فعال نمائید. این برنامه قابلیت نصب بر روی اپل واچ را هم دارا می‌باشد بنابراین می‌توانید آلارم‌ها و هشدارها را بر روی اپل واچ خود نیز دریافت کنید همچنین می‌توانید آن را بر روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و فیلم‌های گرفته شده توسط دستگاه را مشاهده کنید. عملکرد این دستگاه به این گونه است که به محض احساس کردن کوچک‌ترین حرکت یا توسط حسگرهای گوشی داخل اتاق بلافاصله برای شما ارسال می‌شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک، تعمیرات و تاسیسات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378