آموزش انیمیشن سازی

انیمیشن سازی یکی از هنر های زیبا و جذاب مرتبط با گرافیک بوده که امروزه بسیار محبوب است. انیمیشن سازی دو بعدی شامل طراحی شخصیت ‌ها و اضافه کردن جزئیات با کمک نرم افزار های مقدماتی مانند افتر افکت است. در حالی که انیمیشن سازی سه بعدی پیچیده تر بوده و بر روی مدل سازی سه بعدی و رندر گیری با کمک نرم افزار های مایا و 3DS Max تمرکز دارد. با توجه به افزایش آمار علاقه مندان به ساخت انیمیشن، ما در آموزشگاه پایتخت فناوری دوره صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی را در دو ترم انیمیشن سازی دو بعدی و سه بعدی آماده کرده ایم.

در ترم اول کارآموزان ابتدا با نحوه کار با پانل TimeLine آشنا شده و یاد می گیرند که چگونه از لایه ها و ابزار Composition و Pre-Composition استفاده کنند. در ادامه روش کار با کانال Alpha و Track Matte آموزش داده می شود. در ادامه مسیر، افراد با بررسی روش های ایجاد افکت، می توانند کاراکتر های انیمیشن را طراحی و Rig بندی کنند. در نهایت چگونگی صدا گذاری و کار با تصاویر و دوربین به طور کامل آموزش داده می شود.

در ترم دوم، شرکت کنندگان با روش نصب و ساخت احجام سه بعدی در Maya آشنا شده و ضمن یادگیری مدلسازی و Rendering، به طور تخصصی به ساخت انیمیشن و انجام Programming Dynamic خواهند پرداخت.

در ادامه کارآموزان به طراحی و پیاده سازی انیمیشن های سه بعدی با 3DS Max می پردازند. در این قسمت، افراد ضمن یادگیری تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه، می توانند به ساخت اجسام و متحرک سازی پرداخته و با کمک مواد و نقوش، اجسام را اصلاح و ویرایش کنید. به علاوه شرکت کنندگان ضمن یادگیری کار با اجسام مرکب پیچیده، می توانند با کمک نور و دوربین با سایه ها کار کرده و جلوه های ویژه بسازند. در نهایت بهینه سازی محیط و امکانات جدید نرم افزار 3DS Max، به افراد آموزش داده می شود.

این دوره آموزشی همراه با ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای نقاشی اکریلیک به کارآموزان برگزار شده و سرفصل های این دوره طبق نیاز بازار کار تدریس می شود.

آموزش انیمیشن سازی
آموزش انیمیشن سازی با افتر افکت
آموزش صفر تا صد انیمیشن سازی

سرفصل های آموزش ساخت انیمیشن

انیمیشن سازی فیلم و بازی های کامپیوتری با MAYA

1. آموزش نصب و راه اندازی و ساخت احجام سه بعدی درMaya

آشنایی با محيط نرم افزار Maya

بررسی سيستم هوشمند Dynamic

معرفی انواع render مقدماتی و ابزار های جانبی

شناخت چگونگی Particle و Fluide

آموزش نحوه اجرای مقدماتی در مايا

یادگیری ساخت حجم سه بعدی مقدماتی درMaya

نحوه ايجاد متحرک سازی مقدماتی

روش ساخت يک پروژه در Maya از پايه تا نهايی

2. یادگیری نحوه انجام تخصصیAnimation در Maya

بررسی انواع کاراکتر و منوی  انیمیشن

معرفی روش های آشنايی با سيستم Muscles

شناخت انواع رفتار شناسی و حرکت شناسی

آشنایی با روش های زمان بندی در متحرک سازی با برنامه نويسی

بررسی مفهوم ترفند های Rigg

روش کار موارد تخصصی Animation در مایا

یادگیری اصول تنظيم قوانين متحرک سازی توپ

3. بررسی روش های مدل سازی تخصصی در Maya

آشنایی با مفهوم  Polygon( مدلسازی(

معرفی انواع ابزار ها و شرح آناتومی کاراکتر

چگونگی مدل سازی محيطی

آموزش ترفند های مدلسازی سريع

شناخت شيوه های مدلسازی با Nurbs  و Subdiv

روش ايجاد Deformer ها

یادگیری اصول کار با Surface, Polygon, uv, texture

آموزش روش تنظيم منو های اصلی mesh, curve, Surface

4. آموزش تخصصی Rendering در Maya

معرفی انواع دوربين ها و نور پردازی در مايا

یادگیری نحوه رندر با  mental ray و  v-ray در مايا

آموزش نحوه رندر گیری با Amold و شيوه های texturing در مايا

بررسی انواع render manager ها و خروجی گرفتن نهايی

چگونگی ترفند های  renderو شيوه های materials

آموزش مراحل انجام رندر  toonو رندر واقعی در مايا

بررسی روش کار با  nodeها  و Effect Paint در مايا

شناخت روش های ايجاد فرمت های مختلف  renderو software وhardware  در مايا

5. آشنایی با مراحل Programming, Dynamic در Maya

بررسی مفهوم  melمقدماتی در مايا

شناخت مفهوم نيروی فيزيکی پيشرفته در مايا پيشرفته

آشنایی با مفهوم physx و Dmm و N CLOTH  و Apex ئر مايا

شناخت انواع  DynamicNها وتفاوت آن ها با استاندارد مايا

یادگیری انواع ترفند های  programming Dynamicدر مايا

آموزش روش نصب  Real flow وhair  سيستم در مايا

روش ايجاد  particleسيستم ذره و fluide سيستم سيالات

آموزش مراحل انجام پروژه نهايی soft body و rigid body در مايا

نمایش بیشتر

انیمیشن سازی با After Effects

1. آموزش کار در پانل TimeLine

بررسی تئوری object ها

تعريف Cti

آشنایی با مفهوم لایه های composition

شناخت مفهوم key frame

بکارگیری درج و ويريش object ها

نحوه استفاده از Action/title

روش کار با object ها

بکارگیری TRANSFORM

چگونگی استفاده از لایه ها نسبت به زمان

یادگیری نحوه بکارگیری key frame و خصوصیات آن ها

2. یادگیری روش کار با لايه ها

بررسی انواع لایه ها و ماسک ها

شناخت تفاوت انواع لایه ها و ويژگی های ماسک

نحوه بکارگیری لایه های solid

روش استفاده از ماسک بر روی لایه solid

چگونگی ايجاد ماسک بر روی سايه

یادگیری شیوه استفاده از ويژگی های ماسک

بکارگیری add, subtract, intersect, lighten, Different

آموزش روش استفاده از چرخش محتويات لایه در زمان حرکت

چگونگی استفاده از حالت 2.5 D

 

یادگیری بکارگیری null object

شناسایی اصول استفاده از خصوصیات لایه ها، قفل کردن، ايجاد فريم

بررسی حرکات در راستای محور ها و Time

روش استفاده از blending mode و سه بعدی کردن لایه

چگونگی بکارگیری لایه  Adjustment

3. بررسی نحوه کار با ابزار نرم افزار افتر افکت

آشنایی با اصول کار با اشکال و ابزار

روش استفاده از اشکال

چگونگی بکارگیری pen و گراديان ها

نحوه استفاده از ترسیم مربع و مستطیل و ساير اشکال

بررسی تغییر مسیر منحنی با شیب ررکت

آموزش شیوه استفاده از crop selection

بکارگیری Transform

استفاده از ساير ابزار ها

روش استفاده از ابزار  Brush

4. آشنایی با کار با Composition و Pre-Compose

معرفی مفهوم لایه Composition

شناخت مفهوم Snapaping و ماسک

آمورش مفهوم pre-compose

یادگیری مبانی رندر گیری

نحوه ايجاد لایه composition

چگونگی افزودن يک فايل ويدوئی به composition

نحوه ويرايش object ها در پانل Composition

آموزش رندر گیری از composition

 

یادگیری شیوه ايجاد و تکثیر composition ها توسط فايل ويدئويی

نحوه استفاده از پانل composition

آموزش شیوه استفاده از snapping و mask

بکارگیری ابزار mask feather

روش استفاده از pre-compose

5. یادگیری کار با کانال Alpha و کار با Track Matte

معرفی انواع کانال

بررسی مفهوم کانال آلفا

آشنایی با مفهوم  Track matte

روش استفاده از کانال آلفا

بکارگیری تکنیک آلفا

چگونگی استفاده از Track matte

بکارگیری تنظیمات و استفاده از Track matte

6. بررسی روش های ايجاد افکت ها

آشنایی با مفهوم افکت و انواع آن

آموزش بکارگیری حالت Motion Blur

نحوه استفاده از افکت Curves

بکارگیری افکت CC Repetile

روش استفاده از افکت glow

چونگی استفاده از افکت tint

شیوه بکارگیری Graph Editor

7. چگونگی کار با action script و پانل action

بررسی مبانی شناخت Action script

شناخت اصول برنامه نويسی Action script

یادگیری کار با بدنه برنامه

نحوه استفاده از دستورات ورودی و خروجی

روش استفاده از دستورات شرطی و حلقه ها

چگونگی استفاده از دستورات توابع

شیوه استفاده از دستورات آرايه ها

آموزش استفاده از دستورات ايجاد آيتم و درج آن

یادگیری وارد کردن فايل action script

بررسی روش بکارگیری پانل و خصوصیات action script

8. آموزش طراحی کاراکتر

بررسی مفهوم کاراکتر

آشنایی با ساختار و ويژگی های کاراکتر

یادگیری طراحی اجزای دست و پا

نحوه طراحی اجزای صورت

آموزش طراحی اجزای بدن

روش طراحی حالت های مختلف حرکت اجزای بدن

9. شناخت اصول Rig بندی کارکتر

بررسی مفهوم RIG بندی

آشنایی با مفهوم وابستگی اجزا

تصحیح point Anchor ها

بررسی اقدام مناسب برای وابستگی اعضا و استخوان بندی

آموزش نحوه تنظیم خصوصیات RIG بندی در Action Script

یادگیری بکار گیری و تنظیم کد Wiggle

10. آموزش مراحل صدا گذاری روی انیمیشن

آشنایی با مفهوم علامت گذاری رويداد های صوتی

بررسی مفهوم خواندن شکل موج های صوتی

یادگیری  قرارگیری نشانگر

آموزش Spotting words in dialogue و Spotting Beats in Musi

بررسی عملیات ساده رياضی مرتبط با صوت در AFTER EFFECTS

روش ايجاد Click Track ها

بررسی زمان بندی و هماهنگ نمودن صدا با تصوير

و انجام Case study: Cuts and Fades و  Staccato cuts و Reading Text

بررسی تطبیق سرعت فريم ها با ضرب آهنگ موسیقی

بررسی کنترل Key frame ها توسط موسیقی و تبديل صوت بهKeyf rame

بررسی تنظیم ررکت لب های کاراکتر با توجه به پخش صدای (syncing Lip)

آموزش طراحی حرکات کاراکتر با توجه به صوت

11. بررسی روش کار با تصاوير و دوربین ها

تعريف لرزش تصوير

مفهوم Roto brush  و  Rotoscoping

آشنایی با مفهوم کار با دوربین ها و مفهوم فوکوس

شناخت انواع دوربین و واحد های اندازه گیری دوربین

بررسی تفاوت بین دوربین one node و two node

بکارگیری Warp stabilizervfx  و تنظیمات آن

نحوه استفاده از Refine edge و Rot scoping

روش استفاده کاربردی از Refine Edge و Roto Brush

چگونگی تغییر پس زمینه و درج صحنه و ايجاد سايه

آموزش روش تنظیم و ويرايش دوربین ها

نحوه استفاده از دوربین one node و two node

روش ايجاد انیمیشن با دوربین  one node  و two node

چگونگب تغییر عمق تصوير

12. یادگیری اصول گرفتن خروجی

آموزش نحوه تنظیم خروجی

معرفی نرم افزار Media encoder

بررسی مفاهیم آرشیو کردن

یادگیری بکارگیری تنظیمات خروجی

نحوه رندر لایه خروجی

چگونگی بکارگیری Media Encoder

روش ايجاد Add to render

بررسی option ها

نمایش بیشتر

انیمیشن سازی با 3DS Max

1. آموزش کار با موارد اولیه نرم افزار 3DS Max

معرفی نرم افزار 3DS Max

بررسی انواع Viewport ها

معرفی ابزار های کنترلی

شروع کار با 3DS Max و نصب نرم افزار

نحوه کار با پانل های فرمان

چگونگی مدیریت فایل ها

بررسی عملیات Hold وFetch

روش تهیه پشتیبان از اطلاعات

چگونگی ادغام و تعویض اجسام (Merge & Replace)

Import و Export فایل ها در 3ds Max

2. بررسی روش تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه

آشنایی با انواع Viewport

معرفی ابزار های تغییرViewport

بررسی انواع دوران

معرفی انواع واحد های اندازه گیری

نحوه انتخاب یک Viewport

یادگیری روش دوران نمای داخلViewport

چگونگی پنهان نمودن اجسام(Hide)

روش منجمد کردن اجسام(Freeze)

آموزش بکارگیری شبکه های شطرنجی راهنما

چگونگی تغییر واحد های اندازه گیری

معرفی کنترل های Snap

3. یادگیری اصول ساختن اجسام

 

شناخت مفاهیم اولیه برای رسم اجسامPrimitives

معرفی روش ساخت Chamfer Box

نحوه ساخت شی پایه

آموزش نحوه رسم کره(Sphere)

یادگیری نحوه رسم مکعب(Box)

چگونگی رسم اجسام با استفاده از صفحه کلید

روش رسم استوانه(Cylinder)

یادگیری رسم اشکال دو بعدی

آموزش نحوه رسم خط(Line)

روش رسم کمان(Arc)

شیوه رسم دایره(Circle)

چگونگی استفاده از متن (Text)

4. نحوه انتخاب اجسام و تبدیلات

معرفی انواع روش های انتخاب اجسام

بررسی روش انتخاب چند جسم

یادگیری سیستم های مختصات در 3Ds Max

تعریف محل نقطه قطب، مرکز دوران، مقیاس

آشنایی با آرایه و لایه ها

چگونگی انتخاب بصورت گروهی

نحوه انتخاب معکوس

یادگیری روش گروه بندی اجسام

آموزش کار با دکمه های Axis Constraints

بررسی روش تغییر محل نقطه قطب

چگونگی تغییر مرکز دوران

آموزش نحوه تغییر مقیاس

روش تراز کردن اجسام(Align)

بررسی شیوه ایجاد قرینه از اجسام(Mirror)

یادگیری کار با آرایه ها و لایه ها

5. آموزش متحرک سازی (انیمیشن)

بررسی مفاهیم اولیه انیمیشن

معرفی پنجره Time Configuration

تعریف مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها

نحوه اعمال تغییر محیط کار 3DS Max به مد Animate

روش اعمال تغییر مقیاس زمان و سرعت اجرای فریم ها

چگونگی اجرای معکوس انیمیشن

نحوه اعمال دستورات تبدیل

آموزش روش انتخاب مسیر حرکت

یادگیری کار با ابزارLink

آموزش کار با شی Dummy و اضافه کردن کنترل های Dummy

6. بررسی روش استفاده از مواد و نقوش

آشنایی با کاربرد مواد و نقوش

معرفی پنجره Material Editor

معرفی کتابخانه پیش فرض تری دی مکس

یادگیری روش نسبت دادن مواد به اجسام

تعریف رنگ مواد، شفافیت اجسام و درخشندگی مواد

معرفی انواع فرمت های گرافیکی برای ساخت نقوش

آموزش روش کار با پنجره Material Editor  و کتابخانه پیش فرض 3ds Max

چگونگی تعیین رنگ مواد

روش تعیین شفافیت اجسام

یادگیری نحوه تعیین درخشندگی مواد

آموزش کار با نقش ها(Map)

شناخت اصول ساخت انعکاس ها و سطوح آینه ای

چگونگی نمایش تصویر در وجوه حجم هندسی

روش ایجاد جلوه کارتونی

آموزش اعمال Material به قسمت های مختلف شی و  Render نهایی صحنه

7. یادگیری نکات مهم در اصلاح و ویرایش اجسام

 

معرفی امکانات برگهModify

آشنایی با دستورات تغییر شکل سطح اجسام

بررسی مقدمه ای بر روش های پیشرفته و کلی ویرایش اجسام

شناخت انواع شیوه های همسو سازی اشیا فرعی یک Mesh ویرایش پذیر

معرفی انواع شیوه های ویرایش Spline ها

بررسی تکنیک های جدید در ویرایش Spline ها

نحوه اعمال دستورات تغییر شکل سطح اجسام

چگونگی انتخاب قسمتی از حجم یک جسم

نحوه اعمال امکان “انتخاب نرم” یا Soft Selection

آموزش روش ویرایش اجسام با استفاده از دستور Edit Mesh

یادگیری اصول کار با Mesh های ویرایش پذیر یا Editable Mesh

چگونگی حذف و ایجاد اجزای جدید در یک Mesh ویرایش پذیر

آموزش ویرایش با Spline ها

بررسی اصول کار با دستوراتXForm

شناخت اصوا گرد کردن و پخ زدن گوشه های یکSpline

یادگیری روش انجام عملیات بولی بر روی Spline ها

8. شناخت اصول کار با اجسام مرکب پیچیده

معرفی اجسام مرکب و قابلیت های آن

چگونگی مدلسازی عوارض زمین

بررسی نحوه ایجاد اجسام مرکب با استفاده از عملیات بولی

یادگیری روش متحرک سازی با استفاده از اجسام مرکب

آموزش پراکنده سازی اجسام در سطح جسم دیگر

بررسی اصول ساختن اجسام از طریق حرکت دادن یک شی در طول مسیر ویرایش یک جسمLoft

آموزش روش کار با اشیا فرعی یک جسم Loft

چگونگی  Morph کردن اجسام

9. آشنایی با روش استفاده از نور و دوربین

مقدمه ای بر استفاده از نور و دوربین در 3ds Max

معرفی دوربین های هدف دار و آزاد

معرفی شیوه تنظیم دوربین ها

بررسی اصول استقرار دوربین ها

معرفی ابزار های کنترل Viewport دوربین

شناخت انواع نور ها در نرم افزار 3ds Max

یدگیری متحرک کردن دوربین ها

بررسی نحوه اعمال نور های جهت دار و نور افکن ها

چگونگی شبیه سازی نور خورشید

روش اعمال تنظیم مشخصات نور ها

آموزش کار با Viewport های دید یک نور

10. آموزش روش کار با سایه ها، جلوه های ویژه و رندر سازی

شناخت انواع سایه ها

معرفی جلوه ویژه مه

آشنایی با انواع روش های رندر کردن صفحه

نحوه ایجاد تصاویر زمینه

یادگیری ایجاد مه چند لایه

آموزش ایجاد مه حجمی

چگونگی ایجاد جلوه آتش

بررسی روش اعمال تنظیمات بر روی تصویر رندر شده نهایی

مشاهده فایل ایجاد شده نهایی

11. بررسی اصول بهینه سازی محیط و امکانات جدید

مقدمه ای بر استفاده بهینه از امکانات  3ds Max

معرفی منو هایQuad

بررسی انواع تکنیک های جدید نور پردازی در 3ds Max

معرفی قابلیت Network Rendering

چگونگی استفاده از منوهایQuad

آموزش کار با برگه های فرمان بسط پذیر

یادگیری روش نور پردازی در فضای بسته

نمایش بیشتر

رزرو کلاس / مشاوره

فرم مشاوره رایگان

"*" indicates required fields

نمایش بیشتر

آنچه در کلاس انیمیشن سازی می آموزید:

  • مهارت نصب و راه اندازی و ساخت احجام سه بعدی درMaya
  • مهارت انجام تخصصی Animation سازی در Maya
  • مهارت مدل سازی تخصصی در Maya
  • مهارت Rendering در Maya
  • مهارت انجام مراحل Programming, Dynamic در Maya
  • مهارت کار در پانل TimeLine نرم افزار افتر افکت
  • مهارت کار با لايه ها نرم افزار افتر افکت
  • مهارت کار با ابزار نرم افزار افتر افکت
  • مهارت کار با Composition و Pre- Compose
  • مهارت کار با کانال Alpha و کار با Track Matte
  • مهارت ايجاد افکت ها
  • مهارت کار با action script و پانل action
  • مهارت طراحی کاراکتر
  • مهارت Rig بندی کارکتر
  • مهارت انجام مراحل صدا گذاری روی انیمیشن
  • مهارت کار با تصاوير و دوربین ها
  • مهارت گرفتن خروجی
  • مهارت کار با موارد اولیه نرم افزار 3DS Max
  • مهارت تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه
  • مهارت ساختن اجسام
  • مهارت انتخاب اجسام و تبدیلات
  • مهارت متحرک سازی (انیمیشن)
  • مهارت استفاده از مواد و نقوش
  • مهارت اصلاح و ویرایش اجسام
  • مهارت کار با اجسام مرکب پیچیده
  • مهارت استفاده از نور و دوربین
  • مهارت کار با سایه ها، جلوه های ویژه و رندر سازی
  • مهارت بهینه سازی محیط و امکانات جدید

مزیت‌های آموزشگاه پایتخت فناوری برای شما

مجوز فعالیت

مجوز فعالیت دارای مجوز معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور

مدرک فنی و حرفه ای

مدرک فنی و حرفه ای اعطا مدرک معتبر بین المللی

دوره های عملی

دوره های عملی برگزاری دوره ها در کارگاه مجهز بصورت عملی

پشتیبانی

پشتیبانی پشتیبانی کار آموزان پس از اتمام دوره ی آموزشی

سرفصل های استاندارد

اساتید با تجربه اساتید با تجربه در صنعت

دسترسی سریع

دسترسی آسان نزدیک بودن آموزشگاه به وسایل حمل و نقل عمومی و خوابگاه

هزینه دوره انیمیشن سازی

لیست شهریه ها هزینه دوره: 5/000/000 هزینه با تخفیف: 3/500/000 دوره خصوصی: 6/000/000

محبوب ترین دوره های دپارتمان گرافیک پایتخت فناوری

دیدگاه ها

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02191009543
02191009543