کار با دوربین مدار بسته چگونه است؟

کار با دوربین مدار بسته چگونه است؟

طرز کار دوربین مدار بسته چگونه است؟ دستگاه های امنیتی در سال های اخیر بسیار تغییر کرده اند. سیستم های نظارتی بسیار مقرون به صرفه تر از گذشته هستند و در دو نسخه سیمی و بی سیم عرضه می شوند و می توانند به اینترنت متصل شوند تا بتوانید از تقریباً از هرجایی املاک خود را کنترل کنید. در این مقاله ما بررسی خواهیم کرد سیستم نظارتی چیست، چگونه کار می کند و عملکرد آنها به عنوان یک سیستم امنیتی چگونه است.

سیستم نظارتی چیست؟

سیستم نظارتی، دستگاه ضبط ویدئویی است که از خانه و دارایی شما و همچنین محل کار شما فیلم می گیرد و می توانید با استفاده از اتصال اینترنت از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه از هر جای دیگر این تصاویر را مشاهده کنید. اکثر دستگاه ها با حرکت فعال می شوند و هنگام تشخیص حرکت شروع به ضبط کردن می نمایند و همچنین برخی از آنها هشداری برای شما ارسال می کنند.

سیستم نظارتی ابزاری عالی برای تأمین امنیت خانه و محل کار و آرامش خاطر همراه با آن است. دیوید ون ورت، مشاور فن آوری خانه و بنیانگذار VanWert Technology Design Inc می گوید: “به طور کلی مالکین ساختمان های مختلف دوست دارند بتوانند همه چیز را تحت نظر داشته باشند، چه این که از حوادث خاص اطلاع داشته باشند و چه اینکه ببینند چه کسی وارد منزل شده است.” یک دستگاه امنیتی می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

علت نویز دوربین مداربسته و نحوه رفع آن
ادامه مطلب

کار با دوربین مدار بسته چگونه است؟

برای این که با نحوه کار با دوربین مدار بسته و طرز کار دوربین مدار بسته آشنا شوید نیاز است تا با انواع سیستم هایی که وجود دارد و نحوه عمل هر یک از آنها آشنا گردید. در ادامه ما این کار را انجام داده ایم:

دو نوع سیستم نظارتی وجود دارد: سیمی و بی سیم. دستگاه های بی سیم از Wi-Fi برای انتقال تصاویر نظارتی به یک سرور مبتنی بر فضای ابری از طریق اینترنت استفاده می کنند. با این کار می توانید فیلم ها را در هر دستگاه متصل به اینترنت مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از دستگاه های بی سیم کاملاً بی سیم نیستند زیرا باید از طریق کابل برق، به برق متصل شوند، اگرچه بعضی از آنها از باتری های قابل شارژ استفاده می کنند.

کار دوربین مدار بسته

از سیستم های نظارتی بی سیم معمولاً به عنوان سیستم های هوشمند یاد می شود. زیرا با برنامه ای در تلفن هوشمند شما کنترل می شوند و می توانند با دستگاه ها و سیستم های خانه هوشمند مانند آمازون الکسا، دستیار Google، قفل های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و چراغ های هوشمند ادغام شوند. برخی از این دستگاه ها همچنین می توانند فیلم را تجزیه و تحلیل کنند و بینش هایی از قبیل اینکه آیا بسته ای در درب منزل شما وجود دارد یا اینکه آن شخص یا حیوان در حیاط خانه شما است را ارائه دهند.

دستگاه های سیمی از نظر فیزیکی به دستگاه ذخیره سازی فیلم در محل، یا ضبط کننده فیلم دیجیتال که به آنDVR گفته می شود و یا ضبط کننده فیلم شبکه که به آن NVR گفته می شود، وصل می شوند. هر سیستم دارای یک کابل است که از طریق دستگاه ذخیره سازی محلی به آن منتقل می شود تا هم جریان برق و هم فیلم را انتقال دهد. سیستم های نظارتی سیمی از Wi-Fi استفاده نمی کنند اما برای مشاهده فیلم از راه دور می توانند از طریق کابل اترنت به اینترنت متصل شوند.

انتقال تصویر سیستم نظارتی از طریق اینترنت چگونه است
ادامه مطلب

اجزای مختلف سیستم نظارتی

درک یک سیستم کاملاً ساده است، اگرچه قطعات به کار رفته ممکن است بسیار پیچیده باشند اما با دانستن این که چه قطعاتی در آن وجود دارد نصب قطعات اصلی نسبتاً آسان می گردد.

در اینجا تمام اجزای اساسی یک سیستم نظارتی را بررسی نموده ایم:

سیستم های نظارتی

بسته به نیاز شما، طیف گسترده ای از دستگاه های امنیتی مختلف در بازار موجود می باشد. این مدل ها از مدل های بسیار ابتدایی و ارزان قیمت گرفته تا سیستم های دارای گواهینامه گران قیمت با قابلیت های هوشمند متفاوت هستند. قبل از خرید سیستم نظارتی باید فقط آنچه را که سیستم های نظارتی برای شما باید انجام دهند، در نظر بگیرید. سپس گزینه های مختلف نصب و عملکردهای دستگاه را در نظر داشته باشید و در کنار آن میزان هزینه ای که قصد دارید برای خرید دستگاه خرج کنید در گوشه ذهن خود داشته باشید.

طرز کار دوربین مدار بسته

کابل های سیستم نظارتی

سیستم ها باید از طریق کابل به دستگاه ضبط خود متصل شوند، اگرچه مدل های پیشرفته تر از اتصال بلوتوث یا بی سیم استفاده می کنند. برخی از سیستم های نظارتی از انرژی خورشیدی استفاده می کنند، اما اکثریت آنها باید از طریق منبع تغذیه در شبکه اصلی یا منبع تغذیه اضطراری منازل به سیم وصل شوند تا اطمینان حاصل شود که در صورت قطع برق، سیستم نظارت امنیتی شما همچنان فعال است.

این اتصال با استفاده از یک سیستم کابل سیستم نظارتی سیامی انجام می شود که ترکیبی از یک کابل کواکسیال RG59 انتقال دهنده فیلم با یک کابل برق 16 دو سیم است.

اتصالات BNC

در انتهای کابل های کواکسیال RG59، اتصالات BNC تعبیه شده است بنابراین با این وجود هر دستگاه به کانال مناسب متصل می شود.

منبع تغذیه سیستم نظارتی

برخی از دستگاه ها با استفاده از برق 12 ولت کار می کنند در حالی که برخی دیگر به 210 ولت نیاز دارند بنابراین مهم است که سیستم نظارتی با منبع تغذیه صحیح مطابقت داشته باشد.

درامد نصب دوربین مداربسته: بازار کار، مزایا و معایب
ادامه مطلب

هر سیستم مستقیماً به خروجی منطبق منبع تغذیه و منبع تغذیه به منبع اضطراری خانگی شما متصل است.

برخی از منابع تغذیه سیستم نظارتی مجهز به ذخیره انرژی اضطراری و پشتیبان خود هستند، بنابراین مستقیماً به برق اصلی خانه شما متصل می شوند.

ضبط کننده های ویدئویی برای سیستم های امنیتی

ضبط کننده ها بخش اساسی سیستم های امنیتی هستند. هر بار که یک سیستم امنیتی مورد جالب توجهی را ثبت می کند، یک دستگاه ضبط کننده، فیلم را بایگانی می کند و به شما امکان می دهد پس از گذشت مدت زمانی آن را مشاهده کنید. دو شکل اصلی گزینه های ضبط فیلم وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

DVR ها :

این دستگاه ها به عنوان ضبط کننده های دیجیتال ویدیویی شناخته می شوند، جایگزین ضبط کننده مدرن آنالوگ هستند که به استفاده از نوارهای ویدئویی متکی بودند. DVR فیلم دستگاه نظارتی آنالوگ را با فریم دلخواه دریافت و در هر ثانیه به فرمت دیجیتالی تبدیل می کند. هنگامی که فضای ذخیره سازی هارد دیسک پر می شود، تصاویر جدید قادر به ضبط شدن در دستگاه نمی باشند، بنابراین بررسی دستگاه  ضبط کننده برای اطمینان از داشتن حافظه کافی برای ضبط ضروری می باشد.

NVR ها :

این دستگاه ها که به ضبطکننده های ویدیوی شبکه نیز معروف هستند، مشابه DVR می باشند. با این حال، آنها با سیستم های IP سازگار هستند. شما NVR و دستگاه های امنیتی خود را از طریق روتر شبکه یا سوئیچ متصل می کنید. به همین ترتیب، می توانید تصاویر NVR خود را از طریق یک برنامه تلفن همراه یا مرورگر وب مشاهده کنید.

باید هارد دیسک های نظارتی را متناسب با NVR یا DVR انتخاب کنید. هارد دیسک های دستگاه نظارتی دارای اجزای بادوام تری نسبت به هارد های رایانه ای سنتی هستند که به آنها امکان می دهد در صورت لزوم 24 ساعت کار کنند.

2.7/5 - (4 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378