تماشای آنلاین دوربین مدار بسته چگونه است؟

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته چگونه است؟

حتما می دانید که وجود دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف باعث ارتقای امنیت آن مکان شده و قادر است تا حد زیادی از وقوع سرقت و سایر جرایم جلوگیری نماید. دوربین های مدار بسته با گرفتن تصاویر از سوژه مورد نظر و نمایش آنها بر روی مانیتور می توانند باعث شوند تا شناسایی سارق و پیگیری آن توسط پلیس به راحتی انجام گیرد. اما گاهی ممکن است شما در سفر باشید و یا در محل نصب دوربین حضور نداشته باشید.

در این گونه موقع تکلیف چیست و چگونه می توان بر تصاویر دریافتی توسط دوربین نظارت نمود؟ در دوربین های مدار بسته جدید این امکان وجود دارد که تصاویر گرفته شده با وجود اینترنت انتقال پیدا کرده و فرد بتواند به صورت آنلاین به مشاهده تصاویر بپردازد. این که انتقال تصویر دوربین مدار بسته از طریق اینترنت چگونه است، موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

نحوه عملکرد دستگاه های نظارتی

در ابتدا نیاز است تا در رابطه با این که سیستم های نظارتی به چه صورت کار می کنند بپردازیم و در ادامه آن به این موضوع که انتقال تصویر دستگاه نظارتی از طریق اینترنت چگونه است اشاره ای داشته باشیم.

همچنین بخوانید: کار با دوربین مداربسته چگونه است؟

یک دستگاه نظارتی از قطعات مختلفی مانند لنز، سنسور، دستگاه، دستگاه ضبط DVR یا NVR، مانیتور و … می باشد که وجود هر یک از این اجزا برای کار کردن سیستم نظارتی ضروری می باشد. لنزهای دوربین تصاویر مورد نظر را دریافت نموده و این تصاویر پس از پردازش وارد مانیتور می گردد. در ادامه این تصاویر برای این که ثبت گردند وارد دستگاه ضبط خواهند شد. بسته به این که دوربین مدار بسته از چه نوعی باشد دستگاه ضبط نیز می تواند متفاوت باشد.

در دوربین های آنالوگ دریافت تصاویر توسط امواج آنالوگ رادیویی اتفاق افتاده و به تصاویر قابل مشاهده تبدیل می گردند؛ در این دوربین ها تصاویر وارد دستگاه DVR می گردند و در آنجا ذخیره می شوند. اما در دوربین های تحت شبکه این مکانیسم کمی پیچیده تر شده و از پروتکل های شبکه برای انتقال تصاویر استفاده می شود. در این دوربین ها پس از این که تصاویر توسط حسگر دوربین دریافت شد، به اطلاعات دیجیتال تبدیل شده و بر طبق  پروتکل های شبکه به شبکه ارسال می گردد.

انواع مختلفی از سیستم های نظارتی وجود دارند که فناوری های جدیدی را به ای دستگاه ها افزوده اند. هر یک از این تکنولوژی ها دارای عملکرد بخصوصی است که ویژه همان دوربین می باشد.

آشنایی با انواع سیستم نظارتی برای منزل و محل کار به همراه عکس
ادامه مطلب

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته چه فایده ای دارد؟

با گسترش اینترنت، یک ویژگی مهم به دوربین ها افزوده شده است و آن هم تماشای آنلاین دوربین مدار بسته است. با این کار می توان تصاویر دریافتی را به تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت انتقال داد و تصاویر را از طریق این دستگاه ها و از راه دور ( تماشای آنلاین دوربین مدار بسته ) مشاهده کرد. با استفاده از این فناوری، افرادی که در راه دور هستند نیازی به نظارت 24 ساعته بر روی مانیتور دستگاه نظارتی در محل نصب دوربین نداشته و به راحتی می توانند تصاویر را از طریق دستگاه هایی که دارند مشاهده نمایند.

دوره پیشنهادی: آموزش نصب دزدگیر اماکن

با استفاده از روش های مختلفی می توان تصاویر را در دوربین انتقال داد که از جمله این روش ها می توان به انتقال تصویر دستگاه نظارتی روی موبایل، انتقال تصاویر سیستم نظارتی روی کامپیوتر و انتقال تصویر دوربین های مدار بسته بدون اینترنت اشاره کرد.

انتقال تصویر سیستم نظارتی بدون آی پی استاتیک بر رویبستر شبکه داخلی، روش اینترنتی بدون به صورت کلود و P2P، انتقال تصویر اینترنتی بدون آی پی استاتیک با استفاده از تنظیمات NAT در مودم ADSL، انتقال تصویر با آی پی استاتیک در شبکه اینترنت با استفاده از تنظیمات NAT در مودم ADSL، انتقال تصاویر وایرلس سیستم نظارتی و دستگاه DVR و دستگاه NVR بر روی بستر شبکه بی سیم، انتقال تصویر بدون نیاز به هیچ گونه آدرس آی پی اینترنتی و ازطریق انتقال تصویر وایرلس و انتقال اینترنتی بر روی بستر اینترنت سیم کارتی 3G و 4G با استفاده از مودم 4G و دانگل ۴ از جمله روش هایی است که می توان از طریق آنها به انتقال تصاویر از دستگاه نظارتی پرداخت.

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته از طریق IP استاتیک

در این روش نیاز است تا در ابتدا آدرس IP اینترنت خود را خریداری نمایید. پس از هر بار خاموش و روشن کردن مودم، شرکت ارائه دهنده سرویس یک آدرس آی پی به شما می دهد و نیاز است تا برای انتقال تصاویر دوربین شما دارای یک آی پی ثابت باشید. پس از آن باید بر روی مودم خود تنظیماتی را انجام دهید. این تنظیمات می تواند شامل به اشتراک گذاری منابعی از شبکه داخلی خودتان مانند DVR باشد. به این صورت هر کس که با آی پی شما وارد اینترنت شود می تواند تصاویر دریافتی توسط دوربین را دریافت نماید. با این روش به راحتی و با داشتن IP می توانید در هر کجای دنیا که باشید در هر لحظه تصاویر دوربین را مشاهده نمایید.

تنظیمات dvr برای انتقال تصویر روی موبایل
ادامه مطلب

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته با روش P2P

امروزه دستگاه های مختلف از موبایل و کامپیوتر گرفته تا انواع سیستم های نظارتی دارای یک کد به نام P2P می باشند که در واقع این کد یکی از شاخه های سیستم ابری است که نیازی به هیچ گوه تنظیمات خاصی برای انتقال تصاویر نخواهد داشت. در نرم افزار سیستم های نظاتی که در موبایل خود دارید می توانید کد P2P را به همراه یورز و پسورد خود وارد نموده و پس ا آن به راحتی می توانید به تصاویر دستگاه دسترسی داشته باشید. با استفاده از اسکن کردن بارکد QR می توان دستگاه DVR مورد نظر را پیدا کرد و به تصاویر آن نیز دسترسی پیدا کرد.

در این روش تمامی محتواها و منابع در میان کلاینت ها تقسیم می شوند و هر کاربر مدیر دستگاه خود می باشد و می تواند به راحتی تصاویر دریافتی را مدیریت نماید. نصب و استفاده از این روش بسیار آسان بوده و روشی کاملا قابل اعتماد می باشد. اما از معایب این رو می توان به مشکل بودن ریکاوری گرفتن اشاره کرد و همچنین نرم افزارهای مخرب نیز قابل انتقال در این روش می باشند.

انتقال تصاویر دستگاه با روش P2P

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته بر روی موبایل

برای مشاهده کردن تصاویر دریافتی توسط دستگاه با استفاده از موبایل نیاز است تا در ابتدا یک مودم اتصال به اینترنت را فراهم نمود. پس از آن نیاز است تا نرم افزارهای مختلفی را که برای سیستم امنیتی در موبایل وجود دارند بر روی گوشی خود نصب نمود. از جمله این نرم افزارها می توان به مواردی مانند نرم افزار XMeye، نرم افزار آلباترون، نرم افزار TMeye، نرم افزار IP Pro و … اشاره کرد. در ادامه نیاز است تا با استفاده از کابل های DGA و HDMI، دستگاه خود را به دستگاه ضبط DVR و NVR متصل نمود. پس از آن باید تنظیمات مربوطه را بر روی دستگاه دی وی آر انجام داد. تنظیمات مودم نیز بایستی انجام گیرد و در صفحه مرورگر وب آدرس IP مودم وارد گردد.

پیشنهاد دوره: آموزش نصب پنل خورشیدی

پس از آن از شما نام کاربری و رمزعبور خواسته می شود که باید وارد شده و در ادامه در منوی Advanced Setup گزینه NAT انتخاب گردد. در این لحظه صفحه ای نمایش داده می شود که در قسمت Virtual Circuit باید از بین گزینه های PVC0 تا PVC7 یکی از آنها انتخاب گردد.

در مرحله بعد نوبت به Port Forwarding می رسد که توسط یکی از دو روش DMZ و یا Virtual Server این کار باید انجام گیرد.

در انتها نیاز است تا تنظیمات مورد نظر را بر روی گوشی موبایل خود انجام داده و پس از روشن کردن اینترنت به تصاویر دریافتی دسترسی داشته باشید.

نحوه تبدیل گوشی به دوربین مداربسته
ادامه مطلب

تماشای آنلاین دوربین مدار بسته از طریق کامپیوتر

برای انتقال تصاویر دوربین به کامپیوتر هم دستورالعمل هایی باید رعایت گردد. برای این کار در ابتدا نیاز است تا وارد تنظیمات دستگاه DVR یا NVR شده و در قسمت setting دستگاه منوی network انتخاب گردد. در این منو گزینه ای به نام DHCP وجود دارد که تیک آن باید برداشته شود. در قسمتی آی پی آدرس باید ip دستگاه دی وی آر وارد گردد و پس از وارد کردن آدرس تنظیمات مودم، با وارد کردن یورز و پسورد خود وارد تنظیمات مربوطه شوید.

در این قسمت نیاز است تا virtual server- NAT- Advanced setup را انجام دهید. در انتها با ذخیره کردن اعمال انجام شده تنظیمات مورد نظر بر روی مودم ذخیره خواهد شد. با وارد کردن IP دستگاه دی وی آر خود بر روی صفحه مرورگر و همچنین وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود امکان انتقال تصاویر بر روی کامپیوتر و مشاهده آنها وجود خواهد داشت.

4.7/5 - (3 امتیاز)


بهترین دوره های دپارتمان برق ساختمان پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378