راهنمای جامع عیب یابی زودپز برقی و پلوپز

راهنمای جامع عیب یابی زودپز برقی و پلوپز

زودپز برقی و پلوپز یک دستگاه چندکاره است که می تواند کار آرام پز، زودپز برقی، پلوپز، بخارپز، تابه و مواردی از این قبیل را انجام دهد. این یک دستگاه تکی است که می تواند کار هفت دستگاه یا ابزار دیگر را در آشپزخانه انجام دهد. بنابراین داشتن آن در خانه می تواند فضایی که چندین دستگاه در آشپزخانه اشغال می کنند را کاهش دهد.

این دستگاه ها به خاطر ایمنی، چندکاره بودن و پخت و پز سریع مورد استقبال قرار گرفته اند اما این بدان معنا نیست که همیشه عملکرد عالی دارند. زمانی که در دستگاه مشکلی پیش می آید نه تنها ممکن است غذای شما خراب شود، بلکه ممکن است آسیب جبران ناپذیری به آشپز وارد شود. در این مطلب قصد داریم که تمامی مشکلات زودپز و روش های عیب یابی زودپز برقی و پلوپز را با هم بررسی کنیم.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

مشکلات زودپز برقی و پلوپز

1- تاخیر زمانی در شروع به کار تایمر دستگاه

به خاطر داشته باشید که دستگاه به زمان احتیاج دارد تا برای حالتی که روی آن تنظیم شده است گرم شود، مگر زمانی که بخواهید از تابه ی سرخ کن آن استفاده کنید. برای حالت زودپز و دیگر حالت ها، معمولاً ده الی پانزده دقیقه زمان لازم است که دستگاه داغ شود و سطح فشار آن به میزان لازم برسد، پس از آن تایمر شروع به فعالیت می کند.

بنابراین اگر در دستور آشپزی زمان پخت 5 دقیقه ذکر شده است شما باید این مدت زمان را به تایم پخت اضافه کنید. اگر باز هم زمان زیادی طول می کشد تا تایمر به کار بیفتد دستورالعمل دستگاه خود را با دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که دستگاه در حالت صحیحی قرار دارد.

2- پیام ” BURN ” در زودپز برقی و پلوپز

دیدن این پیام یک موضوع نگران کننده است. این پیام معمولاً زمانی نشان داده می شود که سنسورها احساس می کنند دستگاه پیش از اندازه داغ شده است و احتمال سوختن غذای شما و آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.

پیام ” BURN ” در زودپز برقی و پلوپز

اغلب اوقات این بدان معناست که در داخل ظرف به اندازه ی کافی آب وجود ندارد یا میزان مایع داخل آن به همه ی گوشه های ظرف نمی رسد، بنابراین حل کردن این مشکل کار راحتی است.

اگر با دمایی بالا از سرخ کن استفاده کرده اید باید اجازه دهید که دستگاه خنک شود. برای پختن غذاهای پیچیده تر، مواد نشاسته ای و سس های خود را روی مواد دیگر بریزید تا بین آن ها و هیتر کف دستگاه یک لایه از مواد وجود داشته باشد.

به علاوه هنگام پختن گوشت استفاده از صفحه ی میله ای مخصوص می تواند به پخت بهتر کمک کند. در نهایت، اگر یک سس مایع یا ماده ای شبیه به آن را در داخل دستگاه درست کرده اید، قبل از این که از دستگاه استفاده ی دیگری بکنید و مواد دیگری داخل آن قرار دهید مطمئن شوید که هیچ ذره ای از آن سس داخل دستگاه باقی نمانده است.

نحوه تشخیص سوخته شدن لنز دی وی دی
ادامه مطلب

3- نشت بخار از زودپز برقی

طبیعی است که در حین افزایش فشار، مقدار کمی بخار از دستگیره یا سوپاپ زوپز خارج شود. مخصوصاً اگر در حال تهیه یک دستور غذا با مایعات زیاد، مانند سوپ هستید، دستگاه تا بخار گرفتن به زمان بیشتری نیاز دارد. پس تا زمانی که زودپز تحت فشار قرار نگیرد و سوپاپ بالا نیاید، مقدار کمی بخار خارج می شود و جای هیچ نگرانی نیست. اما اگر زودپز برقی به نشت بخار از اطراف و یا از سوپاپ یا از دستگیره ادامه دهد، علامت خوبی نیست و باید برای برطرف کردنش اقدامات زیر را انجام دهید.

نشت بخار از زودپز برقی

نشت بخار از اطراف

اگر بخار با فشار بیرون می زند یا از اطراف دیگ خارج می شود، می تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

  1. واشر ندارد، که در این حالت باید فورا واشر را نصب کنید.
  2. واشر به خاطر گرما زیاد شل و کشیده شده است. بهتر است کمی آن را در فریزر بگذارید تا سفت شود.
  3. واشر دچار پارگی شده است که طبیعتا باید آن را عوض کنید.
  4. واشر کثیف شده است. آن را جدا کرده و بشویید تا مواد غذایی چسبیده به آن جدا شوند.

نشت بخار از سوپاپ

اگر بخار به طور مداوم و بیش از 2 دقیقه از سوپاپ نشت می کند، در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  1. بقایای مواد غذایی روی درزگیر سیلیکونی سوپاپ، و اطراف آن را تمیز کنید.
  2. واشر سیلیکونی سوپاپ فرسوده شده است. در نتیجه نیاز به تعویض دارد.

نشت بخار از سوپاپ زودپز

بیرون آمدن بخار از دستگیره

  1. دستگیره تخلیه بخار (مدل DUO) در وضعیت “venting” است؛ دستگیره تخلیه بخار را به موقعیت “sealing” منتقل کنید.
  2. دکمه تخلیه بخار (مدل ULTRA) در موقعیت پایین (“venting “) است؛ دکمه تخلیه بخار را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به حالت بالا (“sealing “) برود.
  3. دستگیره درست جا نیفتاده است؛ آن را بررسی کرده و مطمئن شوید به درستی به داخل فشار داده شده است.

بیرون آمدن بخار از دستگیره زودپز

4- ارور e4 در زودپز

کد خطا E4 به این معنی است که سوئیچ فشار خراب است و قبل از رسیدن به دمای دستگاه شما قطع می شود. در این حالت باید دستگاه خود را حداقل به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه از برق بکشید، زمان بدهید تا خنک شود و دوباره آن را به برق وصل کنید.

ارور e4 در زودپز

5- گیر کردن سوپاپ زودپز

مدل های مختلف زودپز دارای موقعیت های مختلفی هستند که سوپاپ هنگام کار می تواند در آن قرار گیرد. درب زودپز برقی را بررسی کنید و توجه داشته باشید که وقتی درب روشن نیست، موقعیت معمولی/پایین کجاست. برخی از مدل ها دارای سوپاپ قرمز رنگ هستند.

گیر کردن سوپاپ زودپز

اگر سوپاپ در موقعیت “بالا” گیر کرده است، ممکن است به دلیل چسبندگی مواد غذایی باشد. از یک قاشق یا چوب غذاخوری بلند استفاده کنید و به آرامی سوپاپ را فشار دهید. اگر سوپاپ در موقعیت «پایین» گیر کرده است، احتمالاً به این دلیل است که زودپز در قسمت واشر مشکل دارد.

6- بوی بد درب زودپز یا واشر

جنس واشری که در درب این قابلمه ها استفاده شده است از سیلیکون است و بوی هر غذایی که در زودپز پخته شده است را در خود نگه می دارد. کارهای مختلفی برای از بین بردن بوی واشر می توان کرد. مثلا قرار دادن در آفتاب، استفاده از پاک کننده ها، سرکه و راه های دیگر.

واقعیتی که وجود دارد این است این بو همیشه هست و هیچوقت به صورت کامل از بین نمی رود. خوشبختانه بوی درب زودپز روی طعم غذاها تاثیری ندارد، مگر اینکه بخواهید با این وسیله کیک یا خوراکی های دسر مانند درست کنید. تنها پیشنهاد این است که چند واشر داشته باشید و برای موارد خاص آن ها را تفکیک شده داشته باشید. می توانید چند رنگ واشر تهیه کنید و مشخص کنید از هر رنگ برای چه غذاهایی استفاده می کنید.

علت روشن نشدن یخچال فریزر و نحوه برطرف کردن آن
ادامه مطلب

7- ترکیدن زودپز

عوامل مختلفی باعث ترکیدن زودپز می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی واشر دور درب: این واشر یا لاستیک به نوعی عایق بندی زودپز را انجام می دهد و در صورت خرابی باعث وارد آمدن فشار بیش از حد بخار برای خارج شدن است که در نهایت بخار با حالت انفجاری خارج شده و زودپز می ترکد.
  • خرابی سوپاپ: سوپاپ یکی از مهمترین قطعات زودپز محسوب می شود که در زمان افزایش فشار داخل محفظه علامت هشداری مانند صدای سوت زدن ایجاد می کند. در این صورت باید شعله گاز کم شود. زمانی که سوپاپ خراب باشد این سوت شنیده نمی شود و در نهایت با افزایش فشار و بخار درون محفظه زودپز می ترکد.
  • استفاده از آب بیش از حد: زمانی که آب درون زودپز بیش از حد مجاز باشد، در اثر جوشیدن و بخار شدن فشار زیادی ایجاد می شود و به دنبال راهی برای خروج است. در این صورت زودپز با احتمال ترکیدن مواجه می باشد.

ترکیدن زودپز

8- هوا دادن زودپز

هوا دادن زودپز مسئله ای مهم است که اگر به موقع به آن رسیدگی نشود، باعث ترکیدن آن می گردد. مهمترین علت هوا دادن زودپز خراب بودن واشر دور درب است. اگر این واشر معیوب باشد هوا با فشار زیادی خارج می شود که در این صورت باید سریعا از سوپاپ اطمینان استفاده کرد تا بخار به شکل کنترل شده ای خارج گردد و ترکیدگی اتفاق نیفتد.

هوا دادن زودپز

9- سوت زدن زودپز

سوت زدن زودپز زمانی اتفاق می افتد که میزان بخار جمع شده درون محفظه آن بیش از اندازه باشد. زمانی که فشار بخار برای خروج از زودپز زیاد شود سوپاپ اطمینان شروع به کار می کند و با سوت زدن به شما هشدار می دهد تا شعله کمتر شده و از فشار بخار کاسته شود.

10- علت صدا دادن زودپز

عوامل مختلفی باعث صدا دادن زودپز می شوند که از مهمترین آنها می توان به خرابی واشر درب، فشار زیاد بخار و اعلام هشدار از طریق سوپاپ، معیوب بودن محفظه و … اشاره کرد.

11- کار نکردن زودپز

کار نکردن زودپز و نپختن غذا نشان از وجود ایرادی در زودپز دارد. خرابی واشر یکی از مهمترین این علت ها محسوب می شود. زودپز با فشار بخار باعث پخت غذا در زمان کمی می شود. وقتی واشر درب ایراد داشته باشد عملکرد زودپز دچار اختلال شده و جریان بخار از زودپز خارج می شود. در نتیجه بخار کافی برای پخت غذا تامین نمی شود.

کار نکردن زودپز

خرابی سوپاپ اطمینان نیز مانع تراکم بخار به شکل درست درون زودپز شده و در نتیجه بخار در کمترین سطح لازم قرار می گیرد. این امر موجب می شود غذا به طور کامل نپزد.

12- بخار نکردن زودپز

اصلی ترین دلیل بخار نکردن زودپز، خروج بخار است. یعنی در زمان فعالیت زودپز اگر منافذی همچون واشر درب یا سوپاپ اطمینان دچار مشکل شده باشند و باعث خروج بخار شوند، میزان بخار لازم برای پخت سریع غذا تشکیل نمی شود. سوپاپ اطمینان اگر عملکرد صحیحی نداشته باشد، بخار درون محفظه به محض تشکیل شدن خارج می شود و درون زودپز باقی نمی ماند.

13- بو دادن زودپز

اصلی ترین دلیل بو دادن زودپز، تمیز نبودن واشر پلاستیکی درب است. این واشر به مرور زمان با جذب بخار یا گیر کردن مواد غذایی درون آن آلوده شده و در استفاده مجدد باعث تولید بوی نامطبوعی می شود. برای برطرف کردن این موضوع باید پس از هربار استفاده از زودپز، واشر آن را شستشو داده و تمیز کنید.

14- نپختن غذا در زودپز

مهمترین دلیل نپختن غذا در زودپز، تشکیل نشدن بخار کافی است. گاهی اوقات به خاطر میزان آب کم بخار تشکیل نمی شود. کم بودن حرارت و نرسیدن گرمای لازم از عوامل دیگر تشکیل نشدن بخار و نپختن غذا در زودپز محسوب می شود.

همچنین درصورت خراب بودن واشر پلاستیکی درب و یا ایراد در سوپاپ اطمینان بخار از زودپز خارج شده و درنتیجه غذا نمی پزد.

معرفی جامع قطعات ماشین ظرف شویی و وظایف شان
ادامه مطلب

15-قفل شدن در زودپز برقی

خراب شدن واشرهای پلاستیکی یکی از دلایل قفل شدن درب زودپز برقی به شمار می رود. این واشرها ممکن است به خاطر مستهلک شدن تغییر حالت داده و سفت شوند که در این صورت باز کردن درب زودپز برقی با مشکل مواجه می شود. یکی دیگر از دلایل این مشکل بروز ایراد در قفل ایمنی می باشد. این قفل به گونه ای عمل می کند که تا زمان پخت کامل غذا اجازه باز شدن درب را نمی دهد. اما بعضی مواقع با اختلال مواجه شده و موجب قفل شدن درب و باز نشدن آن می گردد.

قفل شدن در زودپز برقی

سفت کردن بیش از حد قفل ها نیز از دیگر دلایل به وجود آمدن این مشکل محسوب می شود. در این صورت باید زودپز را چند دقیقه زیر آب گرم بگیرید تا قفل ها شل شده و بتوان راحت تر آنها را باز کرد.

16- خارج شدن آب از سوپاپ زودپز

مهمترین دلیل خارج شدن آب از سوپاپ خراب بودن این قطعه می باشد. وقتی سوپاپ دچار مشکل شود نمی تواند به درستی بخار لازم را خارج کند و دمای زودپز را کنترل نماید. درنتیجه آب درون زودپز در اثر به جوش آمدن حالت سرریز شدن پیدا کرده و تنها راه خروج آن سوپاپ است.

17- بسته نشدن درب زودپز

تغییر حالت از مهمترین دلایل بسته نشدن درب زودپز است. اگر درب زودپز بر اثر ضربه دچار تغییر فرم اولیه شود، بسته شدن آن با مشکل مواجه می گردد. همچنین خراب شدن واشر پلاستیکی نیز یکی دیگر از دلایل محسوب می گردد. ایراد در قفل ها نیز می تواند موجب بسته نشدن کامل و صحیح درب زودپز باشد. اگر قفل ها شل شده باشند و کارایی خود را از دست دهند، نمی توانند باعث بسته شدن و چفت شدن درب زودپز شوند.

تعمیر زودپز برقی جی پاس

برای تعمیر زودپز برقی جی پاس، ابتدا باید مشکل خود را تشخیص دهید. اگر دستگاه شما عملکرد نادرستی دارد ممکن است به دلیل مشکل در قطعات داخلی یا سیم‌های الکتریکی باشد. این نکات را در نظر بگیرید:

  •  در صورت امکان، دفترچه راهنمای استفاده از زودپز را مطالعه کنید تا مشکل را تشخیص دهید.
  • اگر دستگاه دما را به درستی تنظیم نمی‌کند، ممکن است سنسور حرارتی دستگاه دچار مشکل شده باشد.
  •  بررسی کنید که آیا سیم برق متصل به پریز درست است یا خیر.
  • در صورت عدم حل مشکل، به یک تعمیرکار حرفه ای یا مرکز خدمات معتبر مراجعه کنید.

علت خارج شدن آب از سوپاپ زودپز

آبی که از سوپاپ خارج می‌شود، ممکن است چند دلیل داشته باشد:

فشار داخل زودپز بالاست

اگر فشار داخل زودپز بالا باشد، آب به قدر کافی به اندازه فشار ورودی موجود دریچه خروجی سوپاپ را نمی‌تواند کنترل کند و از سوپاپ خارج می‌شود.

سوپاپ آسیب دیده است

اگر سوپاپ زودپز خراب یا مسدود شده باشد، ممکن است آب به طور نامنظم از آن خارج شود.

اشباع زودپز با مواد غذایی

اگر زودپز شما با مواد غذایی بسیار پر شده باشد، فشار زیادی روی آب اعمال می‌شود و ممکن است آب از سوپاپ خارج شود.

علت خارج شدن بخار از درب زودپز چیست؟

  • خرابی واشر
  • خرابی درب
  • خرابی سوپاپ اطمینان

خرابی واشر:

واشر دور درب زودپز وظیفه دارد تا از خروج بخار جلوگیری کند. با گذشت زمان، واشر می‌تواند فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهد، که در نتیجه باعث خروج بخار می‌شود.

خرابی درب:

اگر درب زودپز به درستی بسته نشده یا آسیب دیده باشد، ممکن است بخار از کناره‌های آن خارج شود.

خرابی سوپاپ اطمینان:

سوپاپ اطمینان وظیفه دارد تا در صورت افزایش بیش از حد فشار داخل زودپز، بخار اضافی را تخلیه کند. اگر این سوپاپ خراب شود، ممکن است بخار از درب زودپز خارج شود.

توجه:

مجتمع پایتخت فناوری یک مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای در تهران است که آموزش کابینت سازی، آموزش تعمیرات فکس، آموزش کارشناسی خودرو و آموزش برق خودرو را زیر نظر اساتید با تجربه برگزار می کند

5/5 - (1 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پریسا گفت :

    سلام من زودپز برقی مارک تکنو دارم که خیلی هوا از سوپاپ بیرون میاد و صدا میده ..زمانی هم که تایمر صفر میشه دستگاه خاموش نمیشه دوباره از یک شروع میکنه و بالا میره عددش مشکلش از کجاست؟

  • اسرا گفت :

    سلام خسته نباشید من یه بخارپز برگی دارم دیسینی هست نمی‌دونم خیلی وقت استفاده نکرده بودم امروز که استفاده کردم کلاً بدنش داغ کرده بود این مشکلش اساسیه خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • jafari گفت :

      سلام. وقتتون بخیر
      مشکل شما میتونه بدلیل خرابی المنت بخارپز،مسدود شدن منافذ خروج بخار باشه. با صحبت با یک تعمیرکار لوازم برقی می تونید مشکلتون رو حل کنید

  • اسرا گفت :

    سلام سلام خسته نباشید من یه بخارپز برگی دارم دیسینی هست نمی‌دونم خیلی وقت استفاده نکرده بودم امروز که استفاده کردم کلاً بدنش داغ کرده بود این مشکلش اساسیه خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

  • مهرسام گفت :

    سلام وقت بخیر ببخشید زودپز برقی فیلیپس 2022تازه گرفتم شوهرم درب ان را کج بسته وقفل شده وباز نمیشه هرچه فشار اوردم بازنشد خیلی نگرانم هنوز استفاده نشده خراب شده باشه

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر. اصلا نگران نباشید. زودپز خود را به نمایندگی که خریداری کردید ببرید تا برای شما درست کنند. خودتان کاری انجام ندهید.

  • ملینا گفت :

    سلام ی آرام پز برقی داریم که پشت سر هم جیک جیک میکنه و خاموص میشه چکارش کنم

    • پشتیبان گفت :

      علت جیک جیک کردن پشت سر هم و خاموش شدن آرام پز برقی شما می تواند یکی از موارد خرابی ترموستات، خرابی سنسور حرارتی، خرابی برد کنترل و وجود مشکل در سیم کشی یا اتصال آرام پز به برق باشد.

  • ویسی گفت :

    سلام دوست عزیز ببخشید من زود پز برقی مارک پوش دارم چرا یهو از سوپاپ نه یه سولاخ که رودستگیره هست مدام بخار میزنه بیرون .قبلا اینجوری نبود فقط یه بخار کوچیک داشت وتمام .توروخدا اگه کسی میدونه لطف کنه بگه 🙏

  • محپدی گفت :

    سلام خسته نباشید. من یک زود پز دارم مدام سوت می‌کشه بعد لامپی که برای تایمر هر نوع پختی باشه روشن نمیشه الان استفاده میشه نمی‌دونم چرا یه دفعه لامپش خاموشه ولی گرم می‌کنه مدل فوما هست.

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز. این مشکل به دلیل خراب شدن برد الکترونیکی، اختلال در سیم کشی و معیوب شدن لامپ اتفاق می افتد.

  • مظفری گفت :

    سلام. زودپز برقی من مارک جیپاس هست که از واشر دور درب محتویات میزنه بیرون. میخوام واسش واشر بگیرم اما نمیدونم چطوری و از کجا تهیه کنم.

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. شما می توانید واشر زودپز برقی جیپاس را از فروشگاه های اینترنتی که قطعات یدکی لوازم منزل دارند، خریداری کنید. همچنین، می توانید به صورت حضوری و مراجعه به فروشگاه های لوازم منزل این کار را انجام دهید.

  • شیدا گفت :

    سلام وقت بخیر زود پز برقی دارم وقتی ک روشنش میکنم یکم ک کار میکنه بخار داخلش جمع میشه خاموش میشه

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر. دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن این مشکل می شوند که مهمترین آن ها شامل موارد زیر است:
      • کم بودن آب داخل زودپز: زودپز برای کار کردن به آب نیاز دارد. اگر آب داخل زودپز کافی نباشد، بخار کافی تولید نمی شود و زودپز خاموش می شود.
      • فرسوده شدن واشر زودپز: واشر زودپز مانع از خروج بخار از داخل زودپز می شود. اگر واشر زودپز فرسوده یا آسیب دیده باشد، بخار از آن خارج می شود و زودپز خاموش می شود.
      • خرابی سوپاپ اطمینان زودپز: سوپاپ اطمینان زودپز برای خروج بخار اضافی از داخل زودپز طراحی شده است. اگر سوپاپ اطمینان زودپز خراب باشد، بخار از آن خارج نمی شود و زودپز خاموش می شود.
      • وجود مانع در مسیر بخار: اگر در مسیر بخار چیزی قرار داشته باشد، بخار نمی تواند از زودپز خارج شود و زودپز خاموش می شود.

  • Z گفت :

    سلام‌ ارام‌ پز من‌ سیلور‌ کرست‌ هست‌ دقیقه‌ ها تندتند‌ میرن‌ مشکل‌ از کجاشه؟

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقت بخیر. این مشکل به دلیل خراب شدن تایمر، مشکل در سیم کشی و یا مشکل در برد کنترل می باشد که باعث می شوند تایمر زودپز شما به درستی کار نکند.

  • عسل گفت :

    سلام من زود پز پولیپس دارم امانمیدونم چرا سریع آب خشک میکنه وهرغذایی داخلش بریزم بدون پختن آبش خشک میشه ویامیسوزه تمام راهنمایی بادقت مطالعه کردم نمیدونم چیکارکنم دقیقا همون تایم ونوع غذا رو با آب کافی میریزم بازم سریع خشک میکنه میسوزونه مثلا بدون اینکه حتی گوشت پخته بشه وجمبورم دوباره ازاول بزارم

  • امیر گفت :

    سلام زود پزم نو هستش خطای e4میاد چکار کنم

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقت بخیر. این خطا نشان دهنده مشکل در سنسور دمای زودپز می باشد. این سنسور وظیفه اندازه گیری دمای داخل داخل زودپز را برعهده دارد که اگر به درستی کار نکند، عملکرد زودپز هم دچار اختلال می شود. برای حل این مشکل، سنسور دمای زودپز که در بالای زودپز قرار دارد را با یک پارچه نرم و کمی آب گرم تمیز کنید و مجدد دستگاه را چک کنید. اگر درست نشد حتما باید سنسور دما تعویض شود.

  • عاطفه گفت :

    سلام من سوپاپ میله ای زودپزم کنده شده اصلا وصل نمیشه کنده میشه بخار هم از همون قسمت خارج میشه قبلاً خرج نمیشد چکار کنم چطور وصلش کنم

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      شما باید سوپاپ میله ای زودپزتان را تعویض کنید و برای این کار، زودپز را باید از برق بیرون بکشید و اجازه دهید خنک شود. بعد از آن، درب زودپز را باز کرده و غذاهای داخلش را خالی کنید. سوپاپ میله ای در پایین زودپز قرار دارد که در بعضی از مدل ها نیاز است که پیچ های نگهدارنده زودپز را شل کنید. پس از آن، سوپاپ را تعویض کنید. در صورتی که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.

  • میکاییلی mikdaviid@yahoo.com گفت :

    با سلام
    ممنون از توضیحات عالی و کاربردیتان بویژه در خصوص زودپز و پلو پز.با عرض پوزش ما یک دستگاه زودپز گوسونیک جی آر سی 680 داریم کهچند سال هست که دارد کار میکند. متاسفانه یکبار درب زودپز بدون واشر بسته شده و در نتیجه بخار اضافی داخل دستگاه نشت کرده است. بلافاصله دستگاه از برق کشیده شد و با سشوار تقریبا خشک گردید. بعد از 24 ساعت روشن نمودیم. در ظاهر مشکلی ندارد ولی در کنار علامت فشار ، عدد 18 نوشته شده است. لطفا در صورت امکان راهنمایی فرمایید. با تشکر

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقت بخیر.
      عدد 18 که به شما نشان داده می شود به احتمال زیاد مربوط به تظیمات فشار دستگاه می باشد. در صورتی که از زودپز استفاده کردید و همانند قبل کار می کند، مشکلی وجود ندارد. در صورتی که می خواهید مطمئن شوید با نمایندگی معتبر تماس گرفته و سوال تان را بپرسید.

  • علی شیرازی گفت :

    بعد از تنظیم زمان و پخت و بستن درش زودپز بوی سوختگی بدی میداد اهمیت ندادم نیم ساعت بد اومدم دیدم کلا خاموش شده و دیگه روشن نمیشه

  • اکبر ولیخانلو گفت :

    سلام وقت بخیر. بعداز زدن دکمه ی استارت اصلا زمان نمی افتد.
    مشکل از کجاست؟ کجا بدم تعمیر کنن؟؟

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز وقت بخیر. این مشکل ممکن به دلیل رخ دهد. اول اینکه مدار الکترونیکی زودپز شما خراب شده باشد که موجب اختلال در عملکرد دستگاه شده است. دوم اینکه ترموستات دستگاه که وظیفه کنترل دما را برعهده دارد خراب شده باشد. این مشکل را خودتان نمی توانید برطرف کنید و حتما به نمایندگی برای تعمیر مراجعه کنید.

  • محمد مختار قره باغی از ارومیه گفت :

    سلام،
    مطالب آموزنده خیلی عالی هستش ولی خواهشن درموردبردهای این وسایل مخصوصا پلوپزها وخطاهای آنها توضیحات اضافی بدهید ممنون میشویم، باتشکر،

    • پشتیبان گفت :

      سلام وقتتون بخیر ممنون از نظر مثبتتون حتما مطالبی که خواستید رو اضافه می کنیم.

  • ن.ک گفت :

    سلام قابلمه ی یدکی ۴ لیتری دارین؟؟

02166577378
02166577378