بررسی دلایلی که می توانند باعث از کار افتادن ساعت مچی شما شوند

بررسی دلایلی که می توانند باعث از کار افتادن ساعت مچی شما شوند

 تصور کنید که یک روز ساعت مچی مورد علاقه ­ی خود را خریداری می­‌کنید و یک روز که از خواب بیدار می­‌شوید متوجه می­‌شوید که ساعت کار نمی‌­کند.

ابتدا شروع می کنید به چرخاندن دسته­ ی کوک، ضربه زدن به صفحه­ ساعت و به دنبال این هستید که بفهمید چه مشکلی پیش آمده است.

مانند اشیاء بسیار دیگری که با باتری کار می­کنند ساعت­ مچی ها هم ممکن است بدون هیچ گونه هشدار قبلی از کار بیفتند. اکنون به بررسی عواملی که می­توانند منجر به متوقف شدن فعالیت ساعت شوند می­پردازیم.

علت کار نکردن ساعت مچی اتوماتیک

شل شدن عقربه ساعت مچی

یکی از دلایل رایجی است که باعث توقف حرکت ساعت می‌شود، شل شدن عقربه ساعت مچی است. حتی حرکت منظم عقربه‌های ساعت نیز می‌تواند منجر به شل شدن پیچ‌ها شود. ما مشتریانی داریم که هر ۳ ماه یک بار باید تمام پیچ‌های عقربه ساعتشان را سفت کنند چون در حین دوچرخه سواری و بازی گلف نیز ساعتشان را از دستشان در نمی‌آورند. فقط با چند مرحله‌ی کوتاه می‌توان این مشکل را برطرف کرد: ابتدا پیچی که شل شده را از ساعت خارج می‌کنیم و سپس آن را در سر جایش محکم می‌کنیم. هزینه تعمیر شل شدن عقربه ساعت مقدار قابل توجهی نمی‌باشد.

معرفی بهترین نرم افزار های حسابداری
ادامه مطلب

علت کار نکردن ساعت مچی اتوماتیک، نبضی

  • باتری نیاز به تعویض دارد
  • صدمات ناشی از آب
  • وجود اشکال در تولید ساعت
  • آسیب فیزیکی
  • پیچی در داخل ساعت مچی شل شده و مکانیسم داخلی را مختل کرده است
  • گرد و غبار و جرم مکانیسم داخلی ساعت را مسدود کرده است
  • فنر اصلی شکسته است

ما در این بخش به بررسی از کار افتادن ساعت مچی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

باتری نیاز به تعویض دارد

رایج ترین عاملی که سبب می­شود ساعت کار نکند یا به سرویس شدن نیاز داشته باشد باتری است. یک روش خوب برای حل کردن مشکل باتری این است که هر دو سال یک بار آن را تعویض کنید.

این درحالی است که باتری ساعت­ مچی های کوارتز برای مدت سه سال یا بیشتر هم می­توانند مورد استفاده قرار گیرند.

تعویض باتری باید توسط متخصص این کار صورت گیرد چرا که ممکن است خودتان با انجام این کار به صورت تصادفی به ریزه­ کاری­های داخل ساعت صدمه وارد کنید.

صدمات ناشی از آب

اگر ساعت شما ضدآب نیست و با آن وارد استخر شده اید، زیر دوش رفته ­اید، و یا حتی دست­ های خود را شسته­ اید احتمال دارد که آب به ساعت آسیب رسانده باشد.

از طریق صفحه ­ی شیشه ای روی ساعت، قاب پشت ساعت، و یا دکمه ­های فشاری کنار ساعت آب می­تواند به داخل ساعت نفوذ کند.

حتی یک باران ساده هم می­توند منجر به از کار افتادن یا عملکرد نادرست ساعت شود.

بهترین کاری که باید انجام دهید این است که ساعت را نزد یک متخصص ببرید تا آن را برایتان خشک کند.

معرفی بهترین نرم افزار های حسابداری
ادامه مطلب

وجود اشکال در تولید ساعت

فقط احتمال دارد که یک ساعت مچی بد (دارای نقص) خریداری کرده باشید.اگر داخل ساعت را دیده باشید می­دانید که در داخل آن میلیون­ها چرخ دنده­­ ی ریز و قطعات ظریف وجود دارد که همه با هم کار می­کنند تا ساعت کار کند.

اگر فقط یک قطعه درست جاگذاری نشده باشد ساعت مچی مدت زیادی کار نخواهد کرد. در این مواقع باید با شرکت تولید کننده تماس بگیرید تا در اسرع وقت ساعت را برایتان تعویض یا تعمیر کنند.

آسیب فیزیکی

یکی از آشکارترین دلایلی که سبب از کار افتادن ساعت مچی می­شود آسیب فیزیکی است. اگر دفعات زیادی ساعت را زمین انداخته ­اید احتمال دارد که قطعه ­ای در داخل ساعت مچی شل شده باشد.

در این شرایط باید ساعت مچی خود را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید یا اگر میزان آسیب بسیار زیاد است آن را برای تعمیر به سازنده ارسال کنید.

پیچی در داخل ساعت مچی شل شده و مکانیسم داخلی را مختل کرده است

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این یکی از مشکلات رایج است چرا که حرکات دست می­توانند سبب شل شدن بعضی از پیچ­ها شوند.

ما با افرادی برخورد داشته ایم که برای سفت کردن پیچ­های ساعت خود هر دو یا سه ماه یک بار به مرکز تعمیرات مراجعه می­کنند چرا که ساعت خود را در کوهنوردی، دوچرخه سواری و کارهایی از این قبیل همراه خود دارند.

گرد و غبار و جرم مکانیسم داخلی ساعت را مسدود کرده است

گرد و خاک و کثیفی زمانی در مکانیسم داخلی اختلال ایجاد می­کند که ساعت برای مدت طولانی سرویس نشده باشد.

معرفی بهترین نرم افزار های حسابداری
ادامه مطلب

بنابراین اگر مشکل پیش آمد حتما باید ساعت مچی را سرویس کنید. این سرویس شدن شامل باز کردن قطعات اصلی ساعت و تمیز و روغن کاری کردن آن­ها است.

فنر اصلی شکسته است

همه­ ی فنرها یا به خاطر گذر زمان و یا به خاطر فشاری که در داخل ساعت متحمل می­شوند پس از مدتی فرسوده می­شوند.

در ساعت­ های اتوماتیک مکانیسم خاصی وجود دارد که اطمینان ­می­یابد از حرکات بیش از اندازه­ی روتور (چرخانه) جلوگیری می­شود تا به فنر اصلی فشار وارد نشود.

زمانی که ساعت قدیمی است، حتی همین فشار حداکثری که برای ساعت طراحی شده است هم می­تواند برای شکستن فنر اصلی کافی باشد. برای تعمیر ساعت باید فنر آن تعویض گردد.

دوره آموزش تعمیرات ساعت به صورت کاملا عملی ویژه بازار کار در آموزشگاه پایتخت فناوری زیر نظر اساتید مجرب برگزار می شود.

از دیگر دوره های در حال برگزاری در پایتخت فناوری می توان به آموزش کلید سازی، آموزش کابینت سازی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و… اشاره کرد.

 

2.5/5 - (2 امتیاز)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • امیر گفت :

    ساعت من اورینت هست چند سالی بود استفاده نمیکردم کار نمیکنه چکار کنم به کار بیفته…ممنون

    • پشتیبان گفت :

      سلام دوست عزیز. وقتتون بخیر. برای اینکه ساعت اورینت شما که مدتی استفاده نشده بود، به کار بیفتد، ابتدا باید دلیل از کار افتادن آن را بدانید. دلایل مختلفی برای از کار افتادن ساعت وجود دارد، از جمله: تمام شدن باتری، آسیب دیدگی مکانیسم ساعت و ورود گرد و غبار یا رطوبت به داخل ساعت.
      اگر ساعت شما دارای باتری است، اولین کاری که باید انجام دهید، تعویض باتری است. اگر باتری را تعویض کردید و ساعت همچنان کار نکرد، باید ساعت را به یک تعمیرگاه ساعت ببرید تا بررسی شود. اگر ساعت شما دارای مکانیسم مکانیکی است، ممکن است نیاز به روغن کاری داشته باشد. روغن کاری ساعت باعث می شود که قطعات آن به راحتی حرکت کنند و ساعت به درستی کار کند. اگر ساعت شما مکانیکی است و مدتی استفاده نشده است، بهتر است آن را برای روغن کاری به یک تعمیرگاه ساعت ببرید. اگر ساعت شما دارای مکانیسم کوارتز است، ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد.

  • کاوه گفت :

    دوست گرامی عقب جلو رفتن اینگونه ساعتهای دیجیتالی تا اندازه ای طبیعیه. برای شما اگر همونگونه که گفتید 7 ثانیه در ماه باشه کاملا در محدوده مجازه و طبیعیست. اصلا شما دفترچه راهنمای ساعتهای گرانقیمت تر کاسیو مثل جی شاک رو بخونید میبینید خود کاسیو گفته تا 15 یا حتی گاهی 30 ثانیه در ماه کاملا طبیعی و مجازه. این تلرانس خطا در مورد اکثر مدلها هست. برخی مدلهای بسیار گرانقیمت تر مثل سری Frogman جی شاک هستند که در دفترچه رسما تلرانس ناچیزی مثل مثلا 1 ثانیه در ماه اعلام شده که البته قیمت های فضایی دارند. ولی مدلهای معمولی که در بازار هستند همه حدود 12 یا 15 یا حتی 30 ثانیه در ماه خطا رو دارند

  • sanaz گفت :

    سلام یه ساعت جیشاک های کپی گرفتم از سالی بند نکاتی که نوشتید کاملا رعایت .
    صفحه خیلی کم نور شده به سختی خونده میشه اعداد ولی عقربه ها کاملا دقیق کار میکنن. میخواستم بپرسم آیا از باتری ساعت است که تموم شده ؟چون نزدیک 2 سال هست کار میکنه و باتری تعویض نکردم
    چون عقربه ها دقیق کار میکنه حدث میزنم مشکل از باتری نباشه ممکنه راهنمایی کنید.

  • امین گفت :

    سلام من یه ساعت دیجیتالی دارم پشتش باز بود آب ریخت روش و تا باتری رو درآوردم وخشکش کردم وقتی خشک شد باتری رو که انداختم یک ثانیه روشن شد و بعد خاموش شد و وقتی دکمه هاش رو فشار میدم بزور یه چنتا خط نشون میده کاملا هم خشگ شده مشکلش از چیه و درست میشه؟

  • میکائیل گفت :

    سلام
    ببخشید ساعت مچی من کاسیو a178w دیجیتالی هستش هر چند روز بار چند ثانیه ای به جلو می افته با حسابی که من کردم هر 30 روز هفت ثانیه به هر تعمیراتی که بردم گفتند این طبیعیه و هیچ ساعت دقیقی وجود نداره و یا گفتند کاریش نمیشه کرد ساعتت کامپیوتریه مکانیکی بود میشد کاری کرد من هم این نوع ساعت رو واسه دقتش خریدم واگرنه که یه ساعت مکانیکی دارم لطفا راهنمایی کنید این پرش زمانی علتش چیه از موتوره اینا چجور موتوری دارن مگه من که تو اینترنت دیدم چیزی شبیه موتور ندارن و یکی میگفت اصلا ساعت دیجیتالی خوب پرش زمانی نداره واگرنه مشکل داره یا طبیعیه … تو اینترنت هم مطلبی در مورد عقب جلو شدن ساعت مچی دیجیتالی پیدا نکردم و فقط یه جا خونده بودم باتری ضعیف برای هر ساعتی زهر ماره بعد همینو به یه تعمیر کاری گفتم اونم گفت اگه این ساعتت باتریش ضعیف بشه یا از کار می افته یا وقتی چراغ پس زمینشو روشن کنی کل صفحه خاموش میشه ولی هیچ کدوم اتفاق نمی افته من ساعتمو با اینترنت تنظیم میکنم ولی خسته شدم هم گیج لطفا راهنمایی کنید محل زندگی من گنبد کاووس اینجا هم تعمیرگاه درستی پیدا نمیشه … خواهشا راهنماییم کنید شما که تخصص دارین

    • پشتیبان گفت :

      سلام میکائیل جان
      ببنید دلایل مختلفی میتونه داشته باشه یکیش باتری هست ولی برای جواب دقیق شما باید با کارشناسای ما تماس بگیرید تا در صورت اطلاع راهنماییتون کنن

02166577378
02166577378