غیر فعال کردن سیستم اطفاء حریق چگونه است؟

غیر فعال کردن سیستم اطفاء حریق چگونه است؟

سیستم های اطفاء حریق، دستگاه های مهمی هستند که می توانند در صورت آتش سوزی شما را ایمن نگه دارند. اگرچه هنگام انجام کارهایی مانند پخت و پز ، می تواند عملکرد اشتباهی داشته باشد و مزاحمت ایجاد کند. بسته به واحد خاص شما ، غیرفعال کردن هشدار دهنده آتش یا سنسور اتش نشانی در منزل ممکن است نیاز به فشردن ساده یک دکمه یا اقدامات پیچیده تری داشته باشد.

آموزش نصب اعلام حریق

تکنیک ها و روش اصولی نصب سیستم اطفاء حریق به صورت کامل در دوره آموزش نصب اعلام حریق به شرکت کنندگان عزیز آموزش داده می شود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 02166577378 تماس بگیرید.

خاموش کردن سیستم اطفاء حریق باتری دار

  1. واحد فعال شده را پیدا کنید. در اطراف خانه خود به دنبال واحد اطفاء حریق فعال شده بگردید. علاوه بر صدای زنگ خطر و سوت ممتد دستگاه اطفاء حریق، این به طور معمول با یک چراغ قرمز چشمک زن در قسمت جلوی دستگاه نشان داده می شود. از آنجا که زنگ هشدار در حالت ایستاده است، نباید آلارم های دیگری را فعال کند، به این معنی که شما فقط باید نگران یکی از آن ها باشید. توجه داشته باشید که برخی از سیستم های اطفاء حریق باتری دار نیز ممکن است به صورت بی سیم با دیگر دستگاه ها یا یک صفحه اطفاء حریق متصل شوند.
  2. زنگ ساعت را دوباره تنظیم کنید. برای اکثر دزدگیرهای آتش نشانی مدرن ، می توانید این کار را با فشار دادن یا نگه داشتن دکمه ای در قسمت جلوی دستگاه برای چند ثانیه انجام دهید. اگر مدل قدیمی تری دارید ، ممکن است لازم باشد زنگ هشدار خود را از دیوار یا سقف باز کنید و یک دکمه در عقب نگه دارید. برای بعضی از مدل ها ، فشار دادن بیش از دو ثانیه ممکن است باعث ایجاد حالت برنامه ریزی شود تا حالت خاموش.

خاموش کردن سیستم اعلام حریق باتری دار

  1. در صورت عدم تنظیم مجدد زنگ هشدار ، باتری ها را تعویض یا حذف کنید. اگر با تنظیم مجدد دتکتور، هشدار خاموش نمی شود ، ممکن است باتری ها مشکلی داشته باشند. دتکتور خود را از دیوار یا سقف باز کنید و باتری ها را تعویض کنید. سپس ، دستگاه را بازنشانی کنید. اگر زنگ هشدار هنوز فعال است ، باتری ها را کاملاً جدا کنید.هشدارهای جدید ممکن است دارای یک باتری 10 ساله غیرقابل جابجایی باشند. سعی نکنید چنین باتری را جدا کنید. اگر معیوب باشد ، باید کل واحد را تعویض کنید. اگر زنگ هشدار گاهی اوقات به جای زنگ هشدار کامل و سریع جیک جیک می کند ، این نشانه از بین رفتن باتری ها یا نقص دستگاه است..
  2. دتکتورهای خراب را جایگزین کنید. اگر بعد از گذشت چندین روز، هر زمان که باتری را قرار می دهید زنگ هشدار همچنان خاموش است ، ممکن است زمان تهیه دستگاه جدید فرا رسیده باشد. سیستم اطفاء حریق از اکثر سوپرمارکت ها و فروشگاه های لوازم خانگی در دسترس است.بسته به کیفیت واحد ، معمولاً بین 10 تا 50 دلار درآمریکا هزینه دارند. در بسیاری از کدهای آتش نشانی نیاز به تعویض دزدگیرهای مسکونی در فواصل بیش از ده سال یا هر زمان کوتاهتر ممکن است در دستورالعمل های سازندگان ذکر شود. با آتش نشانی محلی یا صلیب سرخ خود تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها دتکتور دود رایگان یا با تخفیف ارائه می دهند. اطمینان حاصل کنید که برای جلوگیری از سردرگمی واحدهایی سازگار با واحدهای موجود خود نصب کنید ، به خصوص اگر به طور بی سیم به هم متصل شده باشند.

خاموش کردن سخت افزاری سیستم اطفاء حریق

در این قسمت قصد داریم مراحلی که برای خاموش کردن یک هشدار دهنده آتش به صورت سخت افزاری نیاز است را باهم بررسی کنیم:

اعلام حریق آدرس پذیر

  1. دستگاه هشدار دهنده را ریست کنید. از آنجا که هشدارهای سیم کشی شده ممکن است به یکدیگر متصل شده باشند، خاموش شدن یکی باعث می شود بقیه نیز از این روند پیروی کنند. برای خاموش کردن آنها، باید حداقل یکی از آنها را با فشار دادن یا پایین نگه داشتن دکمه ای که در جلو، کنارین یا پشت دستگاه قرار دارد، تنظیم کنید. برای برخی از مدل های هشدار، ممکن است لازم باشد واحد را از دیوار یا سقف باز کنید تا به دکمه تنظیم مجدد برسید. بیشتر آلارم های متصل نیز نشان می دهد که کدام سنسور زنگ هشدار را آغاز کرده است، که اغلب از یک چراغ قرمز یا سبز به سرعت در حال روشن شدن بر روی آن واحد استفاده می کند. با ریست هشدار ممکن است این اطلاعات از بین برود، اگرچه برخی از مدل ها عملکرد “حافظه زنگ خطر” را نیز دارند. اگر فقط یک زنگ هشدار فعال باشد، ممکن است نشانه عملکرد نامناسب دستگاه باشد. صدای جیرجیر کوتاه بیانگر کمبود باتری یا وضعیت “پایان عمر” در اکثر واحدها است. اگر واحد سخت افزار شما توسط یک صفحه کلید کنترل می شود، برای یافتن کد غیرفعال کردن، کتابچه راهنمای اطفاء حریق را بخوانید.
  2. اگر تنظیم مجدد هشدارها کار نمی کند، قطع کننده های مدار خود را فعال کنید. اگر هشدارهای شما به یک قطع کننده خاص هدایت می شوند، فقط باید آن را بچرخانید. در غیر اینصورت، ممکن است لازم باشد چندین مدار مربوط به قسمتهای مختلف خانه را فعال کنید. قطع کننده های مدار معمولاً در گاراژ ، زیرزمین یا کمد وجود دارند. اگر برق را به طور کامل در تمام اتاق ها قطع می کنید، هرگونه لوازم خانگی را از قسمت برق جدا کنید تا باعث افزایش ولتاژ برق در آنها نشود.
  3. ارتباط هر دتکتور را قطع کنید. اگر هشدارها هنوز فعال هستند، ممکن است لازم باشد آنها را کاملاً قطع کنید. برای پایین آوردن یک واحد، دتکتور را در جهت خلاف ساعت بچرخانید و آن را از دیوار یا سقف بیرون بکشید. سیم برق دستگاه را به خانه بردارید و در صورت لزوم، هرگونه باتری پشتیبان را جدا کنید. این کار را برای هر واحد تکرار کنید.
  4. در صورت لزوم با مدیر آپارتمان یا آتش نشانی تماس بگیرید. اگر می خواهید در یک ساختمان تجاری ، مجتمع آپارتمانی یا خوابگاه زنگ هشدار سفت و سخت را خاموش کنید، احتمال بسیار خوبی وجود دارد که خودتان قادر به انجام آن نیستید. در این موارد ، با مدیر آپارتمان خود یا خط تلفن غیر اضطراری سازمان آتش نشانی تماس بگیرید و از آنها بخواهید آن را خاموش کنند.

غیرفعال کردن هشدار دهنده غیرفعال و خاموش كردن آژير اعلام حريق

  1. اگر زنگ هشدار مدرنی دارید دکمه سکوت را فشار دهید. در سال های اخیر ، بسیاری از شرکت ها هشدارهای خود را با افزودن دکمه های سکوت به آنها افزایش داده اند. با این کار زنگ هشدار شما به طور موقت غیرفعال می شود، به شما امکان می دهد آشپزی کنید، سیگار بکشید یا کارهای دیگری انجام دهید که به طور معمول باعث خاموش شدن آنها می شود. به دنبال دکمه ای در زنگ هشدار خود بگردید که علامت گذاری نشده باشد یا به عنوان “Silence” ، “Hush” یا موارد مشابه ذکر شده باشد.

سیستم اعلام حریق متعارف

  1. منبع برق را از هشداردهنده خود خارج کنید تا کاملاً غیرفعال شود. اگر هشدار دهنده شما دکمه سکوت ندارد، یا اگر مدت زمان قابل توجهی قرار است خاموش باشد، سعی کنید منبع تغذیه آن را بردارید. آلارم خود را در جهت خلاف عقربه ساعت بچرخانید، سپس آن را از پایه نصب شده خارج کنید. اگر دتکتور شما سخت است، کابل متصل شده به دیوار یا سقف را بیرون بیاورید و هرگونه باتری پشتیبان را جدا کنید. اگر زنگ هشدار شما یک واحد مستقل است، به راحتی باتری های آن را جدا کنید
  2. در صورت لزوم با راهنمای کاربر خود مشورت کنید. هر دتکتور متفاوت است و بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی یا به طور تصادفی نمی توانید آنها را از کار بیندازید. اگر نمی توانید دکمه روشن یا منبع تغذیه آلارم خود را پیدا کنید، در کتابچه راهنمای کاربر خود به دنبال اطلاعات خاص مدل باشید. اگر دیگر نسخه فیزیکی آن را ندارید، بسیاری از شرکت ها کتابچه های راهنمای کاربر دیجیتال را در وب سایت های خود نگه می دارند.
ضرورت نصب سیستم اعلام حریق مسکونی و تجاری
ادامه مطلب

غیرفعال کردن هشدارهای آتش نشانی تجاری

  1. صفحه کنترل دتکتور را بیابید. به طور معمول ، سیستم های اطفاء حریق برای ساختمان های بزرگ تجاری توسط یک صفحه اولیه کنترل می شوند. این پنل ها اغلب در اتاق شکن یا کمد سرایدار قرار دارند.
  2. به صفحه کنترل دسترسی پیدا کنید. اگر پنلی توسط جعبه محافظ پوشانده شده باشد ، ابتدا باید از یک کلید برای باز کردن جعبه و دسترسی به کنترل ها استفاده کنید. پس از روشن شدن کنترل ها ، ممکن است لازم باشد یک کد تأیید را وارد کنید یا یک کلید کنترل کوچک را به صفحه وارد کنید. به شما این امکان را می دهد تا در واقع از کنترل ها استفاده کنید.
  3. برای غیرفعال کردن اطفاء حریق ، دستورالعمل های پنل خود را دنبال کنید. هر سیستم اطفاء حریق تجاری متفاوت است ، به این معنی که هر یک از آنها یک فرآیند خاموش کردن منحصر به فرد خواهد داشت. با این حال ، این معمولاً شامل انتخاب منطقه آتش نشانی یا سر هشدار قابل آدرس دهی و فشار دادن دکمه “سکوت” یا “تنظیم مجدد” است. سایر سیستم ها به خاموش کردن کل سیستم نیاز دارند.
5/5 - (3 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378