معرفی روش های تقویت باند ماشین بدون آمپلی فایر

معرفی روش های تقویت باند ماشین بدون آمپلی فایر

وقتی صحبت از سیستم استریوی اتومبیل می شود ، شما قطعا بهترین ها را می خواهید. شما می خواهید آن سیستم صوتی با کیفیتی را داشته باشید که هنگام مسافرت به موسیقی مورد علاقه خود گوش داده و از لحظات خود لذت ببرید. در این مقاله به شما روش های تقویت باند ماشین بدون آمپلی فایر یا توقویت کننده را آموزش می دهیم.

در دوره آموزش نصب ضبط و باند خودرو پایتخت فناوری اصول مربوط به نصب صحیح و اصولی سیستم صوتی به کارآموزان آموزش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166577378 تماس بگیرید یا بر روی تصویر زیر کلیک کنید و اطلاعاتی درباره سرفصل ها، زمان برگزاری، دستاورد های دوره و … به دست آورید.

آموزش نصب ضبط و باند خودرو

راه های تقویت سیستم صوتی خودرو

کاملاً واضح است اصلی ترین دلیلی که  مردم برای ارتقا سیستم صوتی اتومبیل خود دارند این است که آن ها می خواهند کیفیت صدای اتومبیل خود را بهبود ببخشند. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد. با استفاده از یکی از این روش ها صدای بهتری در خودرو خود بشنوید.

به روز کردن بلندگوها

مرحله یک بدون فکر است. برای تقویت سیستم صوتی خودرو بلندگوهای نصب شده در کارخانه که در خودروی شما به بازار عرضه می شوند با کیفیت نصب بلندگوهای شخص ثالث مطابقت ندارند. بلندگوهای اتومبیل خود را به سادگی عوض کنید تا مجموعه ای با کیفیت بالاتر باعث افزایش صدا و وضوح موسیقی شما شود. مخصوصاً اگر برای ایجاد ضربان بیس خود روی یک ساب ووفر اختصاصی سرمایه گذاری کنید.

تقویت بلندگو خودرو

تعویض گیرنده فابریک

هنگامی که بلندگوهای مناسبی در اتومبیل خود قرار دادید، می خواهید سیگنال دریافتی آنها را بهبود ببخشید. اما دقیقاً مانند بلندگوهای فابریک ماشین ، گیرنده نصب شده در کارخانه ماشین شما وقتی صحبت از خروجی صدا می شود ، گوشه ها را کوتاه می کند.

برای اولین بار ، قدرت خروجی برای استفاده بیشتر از بلندگوهای ارتقا یافته شما بسیار کم خواهد بود. سپس کیفیت مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) آن وجود دارد. این همان چیزی است که سیگنال داده را از سی دی یا دستگاه شما می گیرد و آن را به صدا تبدیل می کند. هرچه DAC بهتر باشد ، جزئیات بیشتری در فایل صوتی شما ارائه می شود.

پخش فایل های صوتی باکیفیت

اگر شما در حال پخش فایل های دیجیتالی با کیفیت پایین هستید ، یک DAC با کیفیت می تواند کارهای زیادی انجام دهد. اگر در حال پخش سی دی واقعی هستید (هنوز هم موجود است ، درست است؟) ، یک سیگنال با کیفیت بالا را به بلندگوهای خود ارسال می کنید.

تقویت صدای باند ماشین

اما اگر از فایل های فشرده MP3 یا حتی بدتر از آن ، چیزی در حال پخش است،  پخش صوتی، سیگنال دیجیتالی که با آن شروع می کنید جزئیات خوبی را که برای بازپس گیری برای بهبود کیفیت صدا در ماشین خود نیاز دارید ، از دست می دهد. با عرض پوزش ، طرفداران Spotify – برای بهبود کیفیت صدا ، باید به فایل های صوتی بدون ضرر بروید!

هرچه فشرده سازی بیشتر باشد ، فایل کوچکتر است ، به این معنی که آلبوم های بیشتری در جیب شما جای می گیرد. این برای جیب شما عالی است ، اما برای گوش دادن عالی نیست. فایل های کوچکتر به معنای اطلاعات کمتری هستند ، به این معنی که وقتی ماشین های خود را به شدت متلاشی می کنید ، شکاف در داده های موسیقی باعث نازک شدن صدا می شود و خیلی سریع تحریف می شود.

یک قانون خوب این است که MP3 ها را حداقل با سرعت 320 کیلوبیت بر ثانیه رمزگذاری کنید ، که 2.5 برابر داده های 128 کیلوبایت بر ثانیه اطلاعات بیشتری دارد!

استفاده از بهترین اتصال

یکی دیگر ار کارهایی که برای تقویت سیستم صوتی خودرو لازم است نحوه اتصال تلفن به گیرنده خودرو تفاوت زیادی در کیفیت صدا ایجاد می کند. فناوری قدیمی به شما امکان می دهد دستگاه خود را به یک کابل کمکی هشت اینچی متصل کنید.

فناوری جدید به شما امکان می دهد با استفاده از بلوتوث ، موسیقی دستگاه تلفن همراه خود را به استریوی اتومبیل منتقل کنید. با این حال ، هر دو روش کیفیت صدای شما را محدود می کنند. کابل کمکی یک سیگنال صوتی را که برای هدفون در نظر گرفته شده است به استریوی اتومبیل شما متصل می کند و از آن DAC که در آن سرمایه گذاری کرده اید بهره ای نمی برد.

بلوتوث بیشتر آن فایل های صوتی را فشرده می کند و تمام جزئیات جالب توجهی را که شایسته بلندگو های جدید شما است از دست می دهد.

اگر فکر می کنید با اتصال یک خط کمکی به فیش هدفون تلفن می توانید مشکلات فشرده سازی تلفن را حل کنید ، دوباره فکر کنید. گرچه از بی سیم بهتر است، اما این جک هدفون منوط به کیفیت مبدل دیجیتال به آنالوگ تلفن شما است؛ چیزی که فایل های دیجیتال را به امواج صوتی تبدیل می کند.

استفاده از اکولایزر

هنگام رانندگی به ویژه در آزادراه، معمولا بیس بیشتری از سیستم صوتی انتظار می رود. همه حرفه ای ها می دانند که برای داشتن صدایی واضح، بلند و گوشنواز داشتن پخش و باند گران قیمت و یا حتی ساب ووفر و آمپلی فایر کفایت نمی کند؛

درست است! اکولایزر نقش مهمی در این موضوع دارد. سه پارامتر high یا بالا، Mid یا میانه و Low یا پایین برای تنظیم صدا استفاده می شوند.

مشکل قطع شدن صدای باند و روش تعمیر آن
ادامه مطلب

افزودن مواد عایق صدا

سر و صدای جاده پارازیت بزرگی در هنگام گوش دادن و لذت بردن از موسیقی مورد علاقه مان است . متأسفانه ، جاده های نامرغوب در کشور ما زیاد است ، بنابراین پخش های استریوی اتومبیل مقابل این سر و صداها کم می آورد. نصب مواد عایق صدا – ورق های عایق یا کف های اسپری – در فضاهای توخالی مانند داخل درب های اتومبیل ، می تواند صدای بسیاری از جاده ها را کاهش دهد ، به این معنی که موسیقی خود را بهتر خواهید شنید.

4.2/5 - (8 امتیاز)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سالاری گفت :

    سلام تشکر بابت اطلاعات مفیدتون

    • پشتیبان گفت :

      سلام و درود
      خواهش می کنم. موفق باشید

02166577378
02166577378