اعلام سرقت با تلفن کننده سیم کارتی

اعلام سرقت با تلفن کننده سیم کارتی

شاید تا به حال، به فکرتان رسیده باشد که برای محافظت از مکان و یا شی خاصی، یا حریم شخصی تان، از دزدگیر استفاده نمایید، تا در صورت وجود داشتن هر نوع عامل تهدید آمیز در آن منطقه به شما هشدار دهد. درست همان طور که برای ماشینتان دزدگیر نصب کرده اید و دزدگیر نیز، هنگام دریافت محرک های مختلف، مثل ضربه خوردن به ماشین، باز شدن در بدون سوییچ، و سایر محرک ها، صدا ایجاد می کند تا شما را با خبر سازد.

به همان سادگی می تواند به نصب دزدگیر برای مکان مورد نظرتان اقدام کنید و از امنیت آن محل اطمینان حاصل نمایید. قبل از هر چیز، بیایید کمی بیشتر درباره چیستی اعلام سرقت و نحوه عملکرد آن بدانیم. آموزشگاه پایتخت فناوری برگزار کننده دوره های آموزشی مختلف از جمله آموزش نصب دزدگیر اماکن می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها به وبسایت آموزشگاه مراجعه کنید و یا با شماره 02166577378 تماس گرفته و با کارشناسان ما صحبت کنید.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

انواع بسیار متنوع و گسترده ای از دزدگیر ها از برند های مختلف تا به حال طراحی و تولید، و در نهایت روانه بازار شده اند. بدیهی است که هر یک از این انوع، ویژگی های خاصی دارند و به همین علت نیز کاربرد هایشان می تواند متفاوت باشد. بنابراین، یکی از اقداماتی که قبل از اقدام به خرید اعلام سرقت، حتما باید انجام دهید، آشنایی با انواع آن، و پیدا کردن مناسب ترین نوع برای استفاده شما می باشد.

هدف از این متن، به طور کلی آشنایی با اعلام سرقت است، به خصوص اعلام سرقت با تلفن کننده سیم کارتی. طی این متن به معرفی این موارد می پردازیم، و به برخی سوال های متداول در این حیطه نیز پاسخ می دهیم.

اعلام سرقت چیست؟

اعلام سرقت، یک سیستم پیشرفته و استاندارد است که قابلیت تشخیص دزدی و ورو غیر مجاز اشخاص را به محل و حریم خاصی را دارد. این سیستم، تشخیص خود را بر اساس محرک های اطراف انجام می دهد. یعنی اگر فرضا، دزد با وارد شدن به آن محل، دری را بشکند، صدایی ایجاد کند، یا نور بیندازد، تمامی این موارد برای دزدگیر ها می توانند علائم خطر محسوب شوند و دزدگیر ها در این شرایط هشدار می دهند.

هشدار دادن این دزدگیر ها می تواند از روش های بسیار متنوعی باشد، فرضا با تماس گرفتن با خطی که از قبل تعیین شده باشد، یا ارسال اس ام اس با متنی که خودتان می توانید از پیش آن را تعیین کنید. به طور کلی، دزدگیر های اماکن، محصولات بسیار کاربردی هستند، به خصوص اگر شما شخصی هستید که امنیت برایتان خیلی اهمیت دارد و می خواهید از وجود آن اطمینان داشته باشید.

سیستم اعلام سرقت چیست؟
ادامه مطلب

بخش های اعلام سرقت حرفه ای 

برای پاسخ دادن به این سوال، باید بدانید که در بسیاری از انواع دزدگیر ها، از قطعات و بخش های بسیار متنوعی بهره برده شده است و امکان بیان کردن تک به تک و جزئی آن ها وجود ندارد. بنابراین، در این بخش ما تنها به بیان برخی از اصلی ترین قطعات لازم برای یک سیستم دزدگیر حرفه ای می پردازیم و وظایف آن قطعات را نیز شرح می دهیم.

بخش های  اعلام سرقت

قطعه اول که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، دستگاه مرکزی دزدگیر یا همان به بیان دیگر، پنل مرکزی آلارم می باشد. این بخش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب سیستم محسوب می شود. وظیفه اصلی این بخش، این است تمامی داده های دریافت شده توسط سنسور ها را دریافت نماید، و به بررسی و تحلیل آن ها بپردازد، و در صورت لزوم هشدار دهد.

این بخش از مزیت های دیگر نیز برخوردار است، برای مثال، این بخش از باتری و همچنین مدار شارژ باتری برخوردار است و این ویژگی باعث می شود سیستم، حتی هنگامی که برق قطع شود هم به کارش ادامه دهد و از کار نیفتد. بسته به نوع و طراحی خاص هر دزدگیر، روش های مختلفی وجود دارند که کاربر می تواند دزدگیر را کنترل نماید، از جمله این روش ها می توانیم به سوئیچ آلفا یا کنترل صفحه اشاره نماییم. البته این موارد حیطه گسترده ای دارند و تنها به این دو نوع محدود نمی شوند.

قطعه دوم که خوب است درباره آن اطلاعات داشته باشید، چشم الکترونیکی می باشد. عملکرد این سیستم های دزدگیر، به علت وجود این بخش، بسیار جالب و تاثیر برانگیز است. چشم الکترونیکی، با نام سنسور مادون قرمز هم شناخته می شود و با نام اختصاری پی آی آر نمایش داده می شود.

هنگامی که دزدگیر فعال است، چشم الکترونیکی امواج مادون قرمز را به حالتی پرده مانند در فضا پخش می کند. نکته مهم این است که این امواج یکی در میان باید مثبت و منفی باشند. همین امر باعث می شود، این سنسور قادر باشد حتی حرکات کوچک و نامحسوس را نیز تشخیص دهد، چراکه هر حرکتی باعث می شود امواج مادون قرمز جا به جا شوند و از حالت پرده ای خارج گردند و هنگامی که بار های منفی و مثبت در برابر همدیگر قرار گیرند، سنسور تحریک می شوند و اعلام خطر می نماید! این سنسور ها انواع بسیار گسترده ای دارند و هرکدام عملکرد خاص و متفاوتی دارد!

حسگر حرکت دزدگیر چگونه کار می کند؟
ادامه مطلب

قطعه سوم که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، آژیر یا بلندگوی سیستم دزدگیر می باشد. وظیفه این بخش بسیار واضح است و شما می توانید آن را به راحتی حدس بزنید. این بخش، پس از آنکه سیستم اعلام خطر نمود، باید از پنل مرکزی فرمان بگیرد و سپس این فرمان را به هشدار صوتی تبدیل نماید. این اقدام، به منظور اعلام خطر و آگاه کردن کاربر انجام می شود. البته در برخی انواع دزدگیر ها، هشدار به صورت تماس یا اس ام اس انجام می شود که در ادامه به بررسی آن ها نیز خواهیم پرداخت.

آژیر اعلام سرقت چیست؟
ادامه مطلب

قطعه چهارم که به بررسی آن خواهیم پرداخت، تلفن کننده اتوماتیک یا خودکار نام دارد. این قطعه، در تمامی انواع دزدگیر های اماکن وجود ندارد، بلکه مختص به انواع خاصی، مثل اعلام سرقت با تلفن کننده سیمکارتی اختصاص دارد. وظسفه اصلی این بخش این است که پس از آنکه سیستم خطر را تشخیص داد و آن خطر را با استفاده از هشدار صوتی اعلام کرد، این بخش نیز با ارسال اس ام اس یا تماس گرفتن با شماره ای که از پیش برای تعیین شده است، به شخص خطر را گوشزد نماید.

این ویژگی، محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان دارد، چرا که به نوعی اطمینان بیشتری ایجاد می کند و شخص می داند تحت هر شرایطی، حتی اگر کیلومتر ها با محل مورد نظر فاصله داشته باشد، در صورت وجود خطر با استفاده از پیامک یا تلفن مطلع خواهد شد.

سایر ویژگی های اعلام سرقت با تلفن کننده سیم کارتی

  1. شما می توانید این محصولات را به نوعی تنظیم کنید که با توجه به دریافت محرک خاصی، اس ام اس متفاوتی بدهد. یعنی تعیین می کنید، فرضا، هنگامی که شخصی وارد محیط مورد نظر شد چه متنی ارسال نماید، و در شرایط دیگر چه متنی! به این صورت، شما همواره از خطر و نوع آن مطلع خواهید بود که نقطه قوت چشمگیری محسوب می شود.
  2. شما در صورتی که بخواهید، می توانید این دستگاه را طوری تنظیم نمایید که در صورت دریافت پیامک خاصی غیرفعال شود. این ویژگی نیز برای مواقعی که از نبودن خطر، مطمئن هستید، بسیار به کارتان می آید.
  3. این محصولات، (البته به نوع دستگاه و برند نیز بستگی دارد)، غالبا توانایی پوشش دادن همه سیم کارت ها را دارند و می توانند با استفاده از سیم کات های ایرانسل، همراه اول، رایتل، تانیا و غیره به انجام وظایفشان بپردازند.
  4. دزدگیر های اماکن با تلفن کننده سیم کارتی، می توانند از حافظه نیز برخوردار باشند و برخی از داده هایی که ممکن است در شرایط خاصی به کار بیایند را ذخیره کنند. البته این ویژگی و میزان حافظه کاملا به نوع و برند دزدگیر بستگی دارد. شما می توانید پس از انجام تحقیق های مورد نیاز، دزدگیر مورد علاقه خودتان را خریداری نمایید. این حافظه، مزیت دیگری هم دارد! اگر از حافظه خوبی برخوردار باشد، می توانید پیام های مختلفی را در آن ذخیره کنید که در شرایط مختلف پیام های مختلفی را به شما برساند.

 اعلام سرقت سیمکارتی

در آخر می خواهیم به بررسی و مقایسه دو نوع مختلف از دزدگیر های اماکن بپردازیم: دزدگیر های اماکن با تلفن کننده سیم کارتی، یا خط ثابت

به طور کلی، دزدگیر های تلفن کننده، به دو نوع سیم کارتی و خط ثابت تقسیم می شوند که هر یک از آن ها ویژگی های خاصی دارند. برای مثال، تلفن کننده های سیم کارتی تنها نیاز به یک سیم کارت برای هشدار دادن دارند، اما تلفن کننده های خط ثابت، نیاز است که به خط ثابت محلی که در آن نصب شده اند متصل شوند متاسفانه هنگامی که خط ثابت آن محل دچار قطعی شود، امکان هشدار تلفنی از بین می رود. بنابراین، می توانیم بگوییم تلفن کننده های سیم کارتی، در این حیطه از مزیت برخوردار هستند.

البته، این نوع تلفن کننده ها نیز ممکن است در شرایط خاصی با مشکل مواجه شوند، فرضا، می توانند مشکل عدم آنتن دهی داشته باشند که هشدار دادن را برایشان غیر ممکن می سازد. خوب است بدانید کنترل کردن تلفن کننده های سیم کارتی به مراتب ساده تر است، و امروزه حتی نرم افزار های متفاوتی طراحی شده اند که در انجام این امر به دارنده یاری می رسانند.

  • دستگاه مرکزی دزدگیر (پنل مرکزی آلارم)
  • چشم الکترونیکی (رادار، سنسور حرکتی، سنسور مادون قرمز PIR)
  • انواع آژیر و بلندگو
  • چراغ هشدار دهنده چشمک‌زن
  • انواع سنسور در و پنجره
  • تلفن کننده اتوماتیک (شماره گیر اتوماتیک-Auto Dialler)
  • پدال یا شاسی اضطراری

پایتخت فناوری یک مجموعه آموزشی زیر نظر فنی و حرفه ای است که آموزش کابینت سازی، آموزش برق خودرو و… را با بهترین اساتید برگزار می کند.

5/5 - (2 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جواد گفت :

    دزدگیر اینجانب درست مثل دزدگیر اولی شماست .

  • جواد گفت :

    باسلام و خسته نباشید .
    دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیم کارتی و رله چهارکاناله دارم . طریقه سیم بندی از رله به دستگاه چگونه است ؟

  • جواد گفت :

    با سلام و خسته نباشید . اینجانب همین دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیم کارتی تصویر اولی شما را دارم . برد رله جهت روشن و خاموش کردن وسیله برقی نصب کرده ام . کد دستور sms برای دزدگیر را لطفآ برام بفرستید . با تشکر سالاروند

  • جواد گفت :

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما .
    برای روشن کردن وسایل برقی . یک برد رله 4 کاناله دارم نحوه اتصال سیمی از برد رله به دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیم کارتی .اگر برایتان مقدور است برام شرح بدید و دستورات اس ام اس مربوط به آن . با تشکر سالاروند

  • نیما کریم پور گفت :

    سلام آیا داخل بازار ایران هم هست؟
    حدود قیمت می دونید؟

    • paytakht admin گفت :

      سلام
      بله هست و به وفور استفاده میشه.
      موفق باشید.

02166577378
02166577378