سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر چهار کانال خودرو

سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر چهار کانال خودرو

سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر: اگر می خواهید از سیستم صوتی خود بیشترین بهره را ببرید، استفاده از آمپلی فایر با بلندگوهای جدید کاملاً ضروری است. در این مقاله، به شما نشان می دهیم که چگونه یک آمپلی فایر 4 کانال را به بلندگوهای جلو و عقب خودرو خود سیم کشی کنید و به شما می گوییم که چگونه آن را درست کنید تا صدای با کیفیت بالا دریافت کنید. 

تلاش برای به دست آوردن بهترین صدا از سیستم صوتی اتومبیل در ابتدا می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، خصوصاً اگر عادت به کار با الکترونیک ندارید. خوشبختانه، به روزرسانی بلندگوها و آمپلی فایرها روشی کاملاً ساده است و می توانید در نصب قطعات خود صرفه جویی زیادی کنید.

آموزش نصب ضبط و باند خودرو

آموزشگاه پایتخت فناوری دوره آموزش نصب ضبط و باند خودرو را بصورت کاملا عملی در تعمیرگاه مجهز با کار عملی روی خودروهای واقعی برگزار می کند. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر از طریق شماره 02166577378 با کارشناسان ما تماس بگیرید یا بر روی تصویر بالا کلیک کنید. 

آمپلی فایر 4 کانال چیست؟

همانطور که قبلاً حدس زده اید آمپلی فایر 4 کانال بسیار شبیه مدلهای 2 و 5 کانال هستند. با این حال، آنها چند اختلاف دارند. آنها همچنین از یک منبع تغذیه واحد استفاده می کنند تا ولتاژ خروجی بالاتری از 12 ولت را افزایش دهند تا بلندگوها را با توان بیشتری از تنها با 12 ولت سیستم های کارخانه امکان پذیر کند.

معرفی روش های تقویت باند ماشین بدون آمپلی فایر
ادامه مطلب

به دنبال این، آنها شامل 4 بخش تقویت کننده صوتی مستقل هستند که این روزها به طور معمول به گونه ای طراحی می شوند که در صورت تمایل می توان از هر جفت کانال برای برق اضافی استفاده کرد. برخی از آنها دارای ویژگی هایی مانند کنترل افزایش باس هستند که ممکن است فقط برای 2 مورد از 4 مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی از مارک به مارک دیگر و از مدل به مدل دیگر متفاوت است، بنابراین مهم است که قبل از خرید مطمئن باشید. 

نصب آمپلی فایر چهار کانال

آمپلی فایر 4 کانال در اصل همان تقویت کننده 2 کانال با 2 کانال صوتی اضافی در طراحی جمع و جورتر است. لازم به ذکر است که برخی از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند (مانند گزینه تقویت باس) که فقط در 2 مورد از 4 موجود است. این آمپلی فایر 4 کانال class A/B amp دارای ترانزیستورهای زیادی در سمت چپ است – سمت دستی برای هدایت خروجی ها. این یک دلیل طولانی تر از آمپلی فایر 2 کانال است.

مزایای آمپلی فایر چهار کانال

آمپلی فایر چهار کانال بسیار انعطاف پذیر هستند و مزایای زیادی نسبت به مدل های دیگر دارند. شما می توانید انواع مختلفی از سیستم های صوتی را در اتومبیل خود پیکربندی (و پیکربندی مجدد کنید).

مثلا:

  • سیستم 4 بلندگو (جلو / عقب)
  • دامنه کامل جلو (2 ساعته) + ساب ووفر پل دار
  • تنظیم بلندگوی کامپوننت High Pass / Low Pass، در کانال های 1-2 و ووفر در 3-4
  • بلندگوهای جلو با کراس اوور بالا و ووفرهای جلویی در کانال های کم عبور
  • هنگام افزودن آمپلی فایر 2، امکانات حتی گسترده تر می شوند! به یاد داشته باشید که اگر از همه کانالهای موجود در آمپلی فایر استفاده نکنید اشکالی ندارد – قطع شدن خروجی بلندگو هیچ ضرری ندارد.

سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر (چهار کانال )

اگرچه نصب آمپلی فایر 4 کاناله در ابتدا کاری دشوار به نظر می رسد، اما درصورتی که برای نصب برنامه ریزی کنید، در واقع یک فرایند ساده است.

  • حجم زیاد سیم ها و کارهای داخلی مورد نیاز برای نصب تمیز، اگر به درستی کنترل نشوند، می توانند دردسر ایجاد کنند، بنابراین داشتن یک نمودار سیم کشی مفید و جدا کردن ابزارها، مهره ها و پانل های داخلی مهم است.
  • برای اهداف ایمنی، ترمینال منفی باتری خودرو را جدا کنید. بیشتر ترمینال های باتری اتومبیل برای باز کردن ترمینال ها به آچار شلاغی نیاز دارند.
  • تقویت کننده 4 کاناله را در یک قسمت خشک و دارای تهویه مناسب مانند صندوق عقب قرار دهید.
  • سیم ارت را به آمپلی فایر وصل کنید. آمپلی فایرها در نحوه اتصال سیم های خاصی متفاوت هستند، بنابراین برای مراحل صحیح به راهنمای سیم کشی آمپلی فایر مراجعه کنید. به احتمال زیاد فقط به نوعی پیچ گوشتی نیاز دارد.
  • یک وسیله ثابت و فلزی را در ماشین خود قرار دهید تا تقویت کننده را قرار دهید. غالباً بهترین مکان برای تثبیت آمپلی فایر، پیچ یا مهره داخلی است.
  • یک مهره را باز کنید و خروجی زمین را در پایه مهره قرار دهید و دوباره مهره را روی خروجی زمین پیچ کنید.

مشکل قطع شدن صدای باند و روش تعمیر آن
ادامه مطلب

سیم کشی نقشه نصب آمپلی فایر

  1. پلاگین سیم برق را به آمپلی فایر وصل کنید. ورودی برق آمپلی فایر باید به وضوح برچسب Power  یا چیزی مشابه آن داشته باشد.
  2. در زیر داشبورد یک سوراخ را جستجو کنید تا سیم برق به باتری ماشین منتقل شود.
  3. سیم برق را به قسمت جلوی اتومبیل خود هدایت کنید و آن را از طریق سوراخ به قسمت موتور بکشید. سیم خروجی را به ترمینال مثبت باتری ماشین وصل کنید.
  4. فیوز را به سیم برق وصل کنید. حتماً آن را در فاصله 18 اینچی باتری ماشین وصل کنید. به دفترچه راهنما که همراه سیم برق یا فیوز شما است مراجعه کنید. بعضی از فیوزها روی سیم گیره می شوند، بعضی دیگر از قبل روی سیم نصب شده اند و بعضی دیگر باید مونتاژ شوند.
  5. سوراخ موتور را ببندید تا آب از سیم برق و داخل ماشین نریزد. آن را ترجیحا آب بندی کنید.

سیم کشی آمپلی فایر

نصب کابل RCA و سیم بلندگو به یکدیگر

مرحله 1: کابل RCA را با اتصال به ورودی آمپلی فایر وصل کنید. باید به وضوح برچسب RCA داشته باشد.

مرحله 2: کابل های سیستم صوتی خودرو را با یک وسیله مناسب جدا کنید.

مرحله 3: انتهای دیگر کابل RCA را به خروجی RCA در سیستم صوتی خودرو متصل کنید. برای جلوگیری از اتصال، حتماً کابل RCA را در طرف مقابل که سیم برق را روشن کرده اید، نصب کنید.

مرحله 4: سیم بلندگو را به ترمینال های پشت بلندگوهایی که می خواهید با آمپلی فایر خود اضافه کنید، وصل کنید. با استفاده از سیم چین تقریباً 3/8 اینچ از سیم بلندگو را جدا کنید تا سیم مسی در زیر پوشش سیم آشکار شود.

مرحله 5: انتهای مخالف سیم بلندگو را به آمپلی فایر وصل کنید، و آنها را همانند مرحله 3 انجام دهید. حتما بلندگوهای صحیح را به کانال مناسب سیم کشی کنید. به عنوان مثال بلندگوئی که روی درب راننده قرار دارد، باید به کانال سمت چپ آمپلی فایر متصل شود.

برای انتخاب مکانی برای نصب آمپلی فایر خود از این دستورالعمل ها استفاده کنید. یک مکان نصب هوشمند به نصب شما کمک می کند تا به راحتی انجام شود:

نصب آمپلی فایر ماشین

 

توصیه های سازنده را برای نصب آمپلی فایر دنبال کنید و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. آمپلی فایر که ایمن نباشد می تواند در اثر تصادف از بین برود و در حین عبور از وسیله نقلیه به شخصی آسیب برساند.

آمپلی فایر باید حداقل سه فوت با استریو فاصله داشته باشد تا از سر و صدا ناشی از سیستم الکتریکی خودرو جلوگیری شود. آمپلی فایر همچنین می تواند در دریافت AM / FM استریو تداخل ایجاد کند.

آمپلی فایر خود را مستقیماً به شاسی فلزی اتومبیل خود پیچ ​​نکنید – این مسئله باعث ایجاد مشکل در صدا می شود می توانید آمپلی فایر را روی تخته چوبی یا صفحه پلاستیکی سوار کرده و آن را به بدنه ماشین متصل کنید.

یک آمپلی فایر در حین کار گرمای مخربی ایجاد می کند که هیت سینک آن را جذب و از مدار خارج می کند. آمپلی فایر به چند اینچ فضای هوا در اطراف خود احتیاج دارد تا تا حد ممکن خنک بماند. هرگز آمپلی فایر را به صورت وارونه نصب نکنید، زیرا گرمای دفع شده دوباره به آمپلی فایر تابانده می شود.

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای اتصال سیم کشی و تنظیم کنترل ها وجود دارد.

جمع بندی همانطور که گفته شد، وجود سیستم صوتی در خودرو برای بسیاری از افراد از اهمیت زیادی برخوردار بوده و حاضرند هزینه زیادی را برای این موضوع خرج نمایند. سیستم های مختلفی وجود دارد که نصاب های سیستم صوتی با توجه به نیازی که فرد دارد اقدام به نصب آن می نمایند.

انواع باندها، ساب ووفر، آمپلی فایر و … از جمله موارد پیشنهادی برای نصب می باشند. در این مقاله به معرفی آمپلی فایر 4 کانال پرداختیم و چگونگی نصب آن را نیز بیان نمودیم. نیاز است تا برای نصب سیستم صوتی خودروی خود به فردی که در این کار تبحر کافی دارد مراجعه نمایید.

توجه: آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش تعمیرات ساعت، آموزش کلید سازی، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و… در مجتمع فنی حرفه ای پایتخت فناوری با 30 درصد تخفیف برگزار می شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • احسان گفت :

    سلام من وقتی صدای سیستمم کمه خر خر میکنه ولی صدا رو از ۱۷ زیاد میکنم خوب میشه به نظرم از آمپه میشه راهنمایی کنید آمپ رو پشت صندلی گذاشتم و تحت فشار بوده

    • پشتیبان گفت :

      سلام، بله، امکان دارد که خرخر کردن سیستم صوتی شما به دلیل آمپلی فایر باشد. دلایل مختلفی می تواند باعث خرخر کردن آمپلی فایر شود، از جمله: 1- گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر، 2- خرابی خازن های آمپلی فایر و 3- خرابی مدار های داخلی آمپلی فایر.
      با توجه به اینکه شما می گویید آمپلی فایر شما پشت صندلی قرار گرفته و تحت فشار بوده است، احتمال اینکه گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر علت خرخر کردن آن باشد، بیشتر است.

  • خادمی گفت :

    چرا امپلی نباید زمین بخور

  • دانیال گفت :

    سلام وقت بخیر
    من آمپمو سیم کشی کردم برقشو از زیر موکتی طرف رانند رد کردم و سیم آرسی هم از زیر موکتی طرف شاگرد سر راه سیم برق فیوزشو قرار دادم و منفی رو از بدنه ماشین گرفتم وقتی روشنش کردم از حالت پاور میرفت رو پروتکت. یه چند ثانیه رو پاور بود بعد میرفت پروتکت سیم منفی آمپو جدا کردم ولی آمپ هنوز روشن بود (آمپو پشت صندلی بستم) پیچ های آمپو باز کردم ک از بدنه جدا بشه وقتی با بدنه ماشین بربخورد میکرد جرقه میزد ولی وقتی از بدنه جداش کردم خاموش شد.

    مشکلش چیه

    انگار خود آمپ اتصال بدنه داشت

  • مهدی گفت :

    سلام همش گفتید وصل کنید وصل کنید کجا وصل کنیم پشت ضبط چه نوشته ای رو به پشت آمپلی کجاش بزنیم ، مثلا باندهارو پشت آمپلی نوشته fr یا fl ‌اینارو زحمت بکشید بگید ممنون

  • بهروز عباسی گفت :

    سلام امپیلی فایر بوشمن ۴ کانال چجوری روشن میشه

  • علی دعائی گفت :

    سلام و خسته نباشید
    سیم باند رو فقط به یکی از قسمت امپیلی وصل میکنم خر خر میکنه بقیه قسمت ها سالم هست بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  • نوید گفت :

    با سلام
    ایا امکان نصب یک جفت میدرینج و یک جفت سوپر تیوتر و یک ساب با استفاده از یک امپ ۴ کانالخ بست ،sepas

  • نوید گفت :

    با سلام
    ایا امکان نصب یک جفت میدرینج و یک جفت سوپر تیوتر و یک ساب با استفاده از یک امپ ۴ کانالخ بست ،

  • Majid گفت :

    فكركنم به جاي ماشين اتصالي داره كه أين اتفاق افتاد درسته

  • Majid گفت :

    سلام ميشه راهنمايم كنيد اقا من داشتم پيچ پشت امپلي رو سفت ميكردم كه پيچ برق رسيدم اقا سفت كردم پيچکشتي به بدنه امپلي وكابل مثبت خورد يه صداي بم إنفاق افتاد چراغ سبز خاموش شد چراغ قرمز روشن شد ظبط خاموش بود ولي ماشين روشن ظبط و روشن كردم ديدم صدا ندارم خاموش روشن كردم چراغ امپلي سبز شد ولي صدا اصلا ندارم امپلي 4خروجي داره و ساب استفاده نمي كنم فقط چهارتا بلندگو پاينر

  • رضا محمدیان گفت :

    سلام ب
    امپلی من روشن میشه فقط صداش نمیاد
    فیوزشو دراوردم جرقه زد
    رفتم یه فیوز خریدم زدم باز جرقه زد و فیوز خراب شد
    علت چیه؟

  • علی گفت :

    سلام
    من یه ظبط پایونیر و یه امپ ام بی ۳۷۰۰ دارم.و جفت باند ۶۹۹۳ پایونیر.
    میخام یه میدرنج اضافه کنم.جوری که میدرنجم بیس نزنه و فقط باندام بیس بزنن میشه همچین چیزی؟

    • مجتبی گفت :

      شما بخای هم میدرنج بیس پخش نمیکنه

  • مهدی گفت :

    سلام وخت بخیر .ظبط پایونیر 7950 دارم و2 تا امپلی فایر 2کانال و 4کانال هنگام رانندگی طی 2 تا 3 ساعت ناگهان ظبط خاموش میشه و بعد از 1 الی 2 دقیقه روشن میشه وبعد از چند دقیقه 2باره تکرار میشه و پشت ظبط قسمت آیسی ب شدت داغ میشه ؟ ب نظرتون مشکل کجاس؟ چگونه برطرف کنم لطفا راهنمایی کنین؟

    • محسن گفت :

      سلام .برادر امپاتو کجای ماشین نصب کردی ؟ احیانا یکی یا دوتا امپ هاتو زیر صندلی گذاشتی درسته ؟ مشکل شما اینجاست بعد یکی دو ساعت امپ داغ میکنه و غیر فعال میشه وبا کمی سرد شدن فعال و دوباره داغ وغیر فعال میشه .محل امپ رو عوض کن طوری که جریان هوا به درستی در حرکت باشه و میبینی که مشکلت حل شد

  • Ali گفت :

    سلام وقت بخیر امپلی خودرو باطری رو خالی میکنه صدا هم پخش نمیشه از امپلی مشکل چیست

    • King گفت :

      شاید آمپلیت اتصالی داشته باشه

  • محمدحسین گفت :

    سلام
    سیستم رو ماشینم نصبه اما صدای باند ها خیلی خیلی کمه ولی ساب بطور صحیح کار میکنه مشکل از چیه؟

  • محمدحسین گفت :

    اگه میشد بنویسید مثلا چجوری آمپلی و پخشو تنظیم کنیم خیلی بهتر میشد ممنون.

02166577378
02166577378