آموزش تعمیرات لوازم صوتی تصویری

آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری یکی از پرکاربردترین دوره ها در رشته الکترونیک است. آموزش های این دوره شامل باز و بسته کردن سیستم های صوتی و تصویری پرکاربرد مانند ضبط و باند، تلویزیون، سینمای خانگی و غیره به صورت کاملا عملی است. دوره آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری برای تمام کسانی که می خواهند یک تعمیرکار حرفه ای شوند لازم و ضروری است. تعمیرات برد الکترونیک لوازم صوتی و تصویری در این دوره آموزش داده می شود. یک تعمیرکار حرفه ای در لوازم صوتی و تصویری هرچه بیشتر از لوازم جانبی بداند مشتریان بیشتری را پاسخگو می باشد. در دوره آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری همراه با اساتید برجستهبه صورت کامل با لوازم صوتی و تصویری آشنا خواهید شد.

مزیت های دوره تعمیرات لوازم صوتی تصویری :

  • طول مدت این دوره 30 ساعت آموزش تئوری و عملی میباشد که بیش از 80% از این زمان به صورت کاملاً عملی خواهد بود.
  • آموزش تعمیرات لوازم صوتی تصویری از صفر و مباحث ابتدایی شروع شده و تا پیشرفته ترین مباحث آن مطرح به صورت آموزش تئوری و عملی تحت نظر اساتید مجرب و صاحب نام حوزه آی تی و تعمیرات برد در 2 بخش مجزا برای آموزش تعمیرات لوازم صوتی مثل رادیو ، ضبط ، باند و … و تعمیرات لوازم تصویری مانند تلویزیون ، مانیتور و … برگزار میشود.
  • کلاس های عملی در کارگاه های کاملاً مجهز به تجهیزات تخصصی برای تعمیرات این لوازم و کسب تجربه های 100% عملی و واقعی در تعمیر انواع سیستم و دستگاه های صوتی تصویری به صورت پروژه محور برگزار میگردد.
  • شرکت کنندگان میتوانند از خدمات رایگان آموزشگاه پایتخت فناوری از جمله پشتیبانی نامحدود و مشاوره جهت ورود موفق به بازار کار و راه اندازی کسب و کار شخصی استفاده نمایند.
  • پس از اتمام دوره شرکت کنندگان مدرک فنی حرفه ای آموزشگاه را دریافت میکنند تا با استفاده از آن برای استخدام در شرکت های معتبر، مهاجرت و دریافت پروانه کسب برای راه اندازی کسب و کار در حوزه تعمیرات وسابل صوتی تصویری به صورت قانونی و معتبر توانایی اقدام را داشته باشند.
  • دوره تعمیرات لوازم صوتی تصویری همانند دیگر دوره های آموزش تعمیرات برقی منزل و آشپزخانه برگزار شده در آموزشگاه پایتخت فناوری مثل : آموزش تعمیرات یخچال  ، آموزش تعمیرات برد الکترونیکی و … از صفر تا صد مباحث ابتدایی تا پیشرفته را در بر میگیرد و به صورت حضوری در گارگاه مجهز برگزار میشود.
  • 30 درصد تخفیف در هزینه دوره تعمیرات وسایل صوتی و تصویری برای مدت محدود در نظر گرفته شده است.
  • خوابگاه برای اسکان در نزدیکترین محل به آموزشگاه تعمیرات لوازم صوتی تصویری با کمترین هزینه معرفی میشود.
  • تجدید دوره برای شرکت کنندگان در صورت نیاز رایگان خواهد بود.
نمایش بیشتر

ویدئو معرفی دوره تعمیرات لوازم صوتی تصویری

آموزش تعمیرات لوازم گازسوز از صفر تا صد
تعمیرات لوازم گازسوز
آموزش تعمیرات لوازم گازسوز
دوره آموزش تعمیرات لوازم گازسوز

سرفصل مطالب تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

آموزش تعمیر لوازم صوتی و تصویری

یادگیری الکترونیک مقدماتی و پیش نیازهای مربوط به این رشته به صورت رایگان

آموزش عیب یابی و تعمیرات مربوط به مکانیک لوازم صوتی و تصویری

تدریس عیب یابی و تعمیرات برد انواع لوازم صوتی و تصویری

آشنایی با عیب یابی و تعمیر انواع تلویزیون های LED و LCD معمولی و D3

یادگیری عیب یابی و تعمیر انواع مانتیورهای کامپیوتر

آموزش عیب یابی و تعمیر دستگاه های گیرنده دیجیتال مختلف

تدریس عیب یابی و تعمیر انواع ضبط صوت

آشنایی با عیب یابی و تعمیر DVD player ها در برند ها و مدل های گوناگون

یادگیری عیب یابی و تعمیر انواع کنترل ها

آموزش پنل های سازنده 4K، LCD، LED و … و بررسی آن ها

آشنایی با وظیفه و عملکرد قطعات سازنده برد مانند آی سی ها، چیپ ها و …

یادگیری نحوه باز و بسته کردن تمامی لوازم صوتی و تصویری مانن ضبط، تلویزیون، مانیتورها و …

آشنایی کامل با شاسی و نحوه باز و بسته کردن آن

تدریس کامل نقشه خوانی مدارهای الکترونیک

آشنایی با وظیفه و عملکرد پاورسوئیچینگ و منبع تغذیه و نحوه کار با آن ها

یادگیری نحوه عیب یابی و مسیریابی انواع بردهای تغذیه

تدریس عیب یابی و تعمیر انواع بردهای فرمان

آموزش عیب یابی و تکنیک های تعمیراتی

نمایش بیشتر

نظرات کارآموزان دوره تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

رزرو کلاس / مشاوره

فرم مشاوره رایگان

"*" indicates required fields

نمایش بیشتر

آنچه که در کلاس تعمیرات لوازم صوتی تصویری می آموزید :

  • مهارت کامل در لوازم الکترونیکی مورد نیاز برای تعمیر تجهیزات صوتی و تصویری
  • مهارت کامل در لحیم کاری، مونتاژ و دمونتاژ انواع قطعات DIP و SMD
  • مهارت کامل در تعمیرات تلویزیون ال سی دی و ال ای دی پلاسما
  • مهارت کامل در تعمیر مانیتور کامپیوتر
  • مهارت کامل در عیب یابی و تعمیر تجهیزات سینمای خانواده
  • مهارت کامل در تعمیر دی وی دی پلیر
  • مهارت کامل در ضبط خودکار و تعمیر رکورد
  • مهارت کامل در تعمیرات ایکس باکس و پلی استیشن
  • مهارت کامل در تعمیر قطعات جانبی تجهیزات صوتی و تصویری (رایگان در دوره)

مزیت‌های آموزشگاه پایتخت فناوری برای شما

مجوز فعالیت

مجوز فعالیت دارای مجوز معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور

مدرک فنی و حرفه ای

مدرک فنی و حرفه ای اعطا مدرک معتبر بین المللی

دوره های عملی

دوره های عملی برگزاری دوره ها در کارگاه مجهز بصورت عملی

پشتیبانی

پشتیبانی پشتیبانی کار آموزان پس از اتمام دوره ی آموزشی

سرفصل های استاندارد

اساتید با تجربه اساتید با تجربه در صنعت

دسترسی سریع

دسترسی آسان نزدیک بودن آموزشگاه به وسایل حمل و نقل عمومی و خوابگاه

هزینه دوره تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری هزینه دوره: 5/000/000 هزینه با تخفیف: 3/500/000 دوره خصوصی: 6/000/000

سوالات متداول دوره تعمیر لوازم صوتی تصویری

تایم کلاس ها متناسب با برنامه کارآموزان قابل برنامه ریزی است؛ چرا که کلاس ها هم در تایم صبح، هم در تایم بعد از ظهر و هم آخر هفته یعنی روز های پنجشنبه و جمعه تشکیل می شود.

این دوره هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری است. بخش تئوری حدودا 80 درصد از جلسات می باشد.

بله. کلاس ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که متناسب با بازار کار باشد و کاراموز بلافاصله بتواند در حوزه کاری شروع به فعالیت کند.

بله دوره دارای پشتیبانی مادامالعمر است و حتی بعد از تمام شدن کلاس ها می توانید سوالات تان را با تیم پشتیبانی مطرح کنید تا پاسخ دهند.

بله خوابگاه در نزدیکی آموزشگاه وجود دارد که شما می توانید رزرو کنید. قیمت خوابگاه از روزی 50 هزار تومان شروع می شود.

بله. شما پس از اتمام دوره به فنی حرفه ای معرفی می شوید و پس از قبولی در آزمون یک مدرک بین المللی فنی حرفه ای دریافت می کنید.

معرفی جامع حرفه تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

ما در این مطلب قصد داریم درمورد آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم، لطفا در ادامه ای این مسیر همراه ما باشید. لوازم صوتی و تصویری در کنار لوازم الکتریکی که در منزل وجود دارند جزئی از لوازم برقی منزل و آشپزخانه محسوب می‌شود. تلویزیون را می توان اصلی ترین وسیله صوتی و تصویری دانست که وجود آن در خانه می تواند سبب سرگرمی و نشاط اعضای خانواده گردد.

سینما در خانه، انواع ضبط صوت و آمپلی فایر نیز در دسته لوازم صوتی و تصویری قرار می گیرند. اهمیت این وسایل به اندازه ای است که شرکت های بزرگی در دنیا به تولید این محصولات پرداخته و به تمامی نقاط جهان صادر می کنند.

با وجود کیفیت بالای انواع لوازم صوتی و تصویری، ممکن است به دلایل مختلفی مشکلات و خرابی های بسیاری برای این وسایل اتفاق بیفتد. پیچیدگی ساختار این وسایل باعث شده است تا برای تعمیر آنها حتما نیاز به حضور تعمیرکار باشد و افراد مبتدی به هیچ عنوان قادر به انجام تعمیرات این وسایل نمی باشند.

بازار کار تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

اگر بخواهیم سیستم های مختلفی که در دسته لوازم صوتی و تصویری قرار می گیرند را نام ببریم می توانیم به مواردی مانند انواع گیرنده های دیجیتال، باندهای صوتی مختلف، بلندگوها، آمپلی فایر، دی وی دی پلیر، ویدیو پروجکشن، ضبط خودرو، ایکس باکس، دستگاه دی وی آر و سینمای خانگی اشاره نماییم. موارد بسیار دیگری وجود دارند که در دسته لوازم صوتی و تصویری قرار می گیرند و گستره این وسایل بسیار زیاد می باشد.

با توجه به ضرورتی که انواع لوازم صوتی و تصویری دارند، میزان تقاضای بالایی برای آن قابل پیش بینی می باشد. افزایش تقاضا در هر حرفه ای باعث رونق بازار کار آن می گردد و در این مورد نیز می توان گفت که افرادی که شغل آنها در ارتباط با لوازم صوتی و تصویری می باشد بازار کار مناسبی دارند. در نتیجه آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری میتواند یک راهکار مناسب برای افردای که جویای کار هستند باشد.

پیچیده بودن ساختار این سیستم ها که هر یک دارای قطعات و اجزای مختلفی می باشند باعث می شود تا برای تعمیرات نتوان به صورت خودسرانه اقدام نمود و مشکل دستگاه را برطرف کرد. تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری قادر به عیب یابی و تعمیر انواع دستگاه ها بوده و از مهارت کافی در این حرفه برخوردار می باشند.

به علت میزان بالای مراجعه کنندگان به این افراد، بازار کار تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری با رونق خوبی مواجه می باشد.

درآمد تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

میزان درآمدی که برای یک تعمیرکار لوازم صوتی و تصویری وجود دارد متغیر بوده و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. از مهم ترین فاکتورهایی که برای افزایش درآمد تعمیرکاران این وسایل وجود دارد، داشتن مهارت فنی بالا و تجربه زیاد در این کار می باشد.

همانطور که می دانید لوازم صوتی و تصویری مختلف مانند تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی از قیمت بالایی برخوردار بوده و به همین علت مشتریان وسایل خود را به تعمیرکاری که تخصص کافی در این حرفه ندارد نمی سپارند. چرا که انجام تعمیرات توسط فرد غیر حرفه ای علاوه بر این که به برطرف نمودن مشکل وسیله منجر نمی گردد بلکه باعث می شود تا قطعات دیگر دستگاه نیز خراب شده و هزینه تعمیرات برای شما بیشتر گردد.

در نتیجه در صورتی که وارد این حرفه شدید نیاز است تا مهارت های خود را افزایش داده و با جزئیات انواع وسایل صوتی و تصویری جهت تسلط بیشتر و تعمیرات بهتر آشنا گردید.

از موارد بعدی که می تواند در میزان درآمد تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری نقش مهمی داشته باشد انجام تبلیغات می باشد. تبلیغات امروزه به یک علم تبدیل شده است و حرفه ها و مشاغل مختلف هزینه های بسیاری را جهت انجام تبلیغات به هر شکلی در نظر می گیرند. ابتدایی ترین روش تبلیغات، چاپ تراکت و کارت ویزیت و پخش نمودن آنها در نقاط مختلف شهر می باشد.

اما در حال حاضر که در عصر ارتباطات به سر می بریم انجام تبلیغات در فضای مجازی نیز به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات شناخته می شود و می توان با ساخت پیج اینستاگرام و انجام تبلیغات در آن به شناخته شدن به سایر افراد کمک بسیاری نمود.

سرعت عمل بالا در این حرفه از ابزار اصلی موفقیت در کار بوده و می تواند نقش مهمی را در بالا بردن درآمد تعمیرکاران ایفا نماید. مشتریان انتظار دارند تا وسیله ای که به دست تعمیرکار می سپارند در کمترین زمان ممکن تعمیر شده و به دست آنها برسد.

در صورتی که با حجم بالایی از کار مواجه می باشید نیاز است تا به دقت برنامه ریزی کرده تا به تمامی کارها رسیدگی گردد تا با نارضایتی مشتری مواجه نگردید.

چرا که مشتری مداری از فاکتورهای مهمی است که در هر حرفه ای به ویژه مشاغلی که در ارتباط با مردم می باشند در بازار کار آنها تاثیرگذار خواهد بود. پس نیاز است تا با داشتن صبر و حوصله کافی به انجام کار پرداخته و در صورتی که مشتری صحبت داشت با حوصله گوش نمایید.

با رعایت نکات گفته شده می توان در این شغل به درآمد بالایی رسید و آینده شغلی خود را تضمین نمود.

شغل های مرتبط با تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

علاوه بر آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری شما میتوانید با آموزش تعمیرات لوازم برقی منزل و آشپزخانه و آموزش تعمیرات ظرفشویی میتوانید شغل های مرتبط در این زمینه برای شما باشند. شناخت مشاغل مرتبط با شغلی که در آن فعالیت می کنیم می تواند تاثیر بسیاری در روند کسب و کار ما داشته باشد. این موضوع در رابطه با شغل تعمیرات لوازم صوتی و تصویری نیز صادق بوده و افرادی که د این حرفه فعالیت می کنند بهتر است مشاغلی که در حوزه های مرتبط با آنها کار می کنند را شناسایی کرده و با آنها در ارتباط کاری باشند.

از جمله مشاغلی که در ارتباط با شغعل تعمیرات لوازم صوتی و تصویری می باشد فروشگاه و نمایندگاهی فروش این محصولات می باشد. تعمیرکاران می توانند با مدیران این فروشگاه ها تعامل نموده و آدرس و شماره تلفن خود را به آنها بدهند تا مشتریانی که برای خرید به آنها مراجعه می نمایند را به این تعمیرکاران جهت انجام تعمیرات انواع این وسایل معرفی نمایند.

این کار باعث می شود تا این مشتریان همیشه شما را برای انجام امور تعمیرات در صورتی که مشکلی برای وسیله صوتی و تصویری شان به وجود آمد، در نظر داشته باشند و این می تواند در بازار کار و میزان درآمد شما نقش مهمی داشته باشد.

علاوه بر آن تعمیرکاران گاهی نیاز پیدا می کنند تا برای رفع مشکل وسایل مختلف قطعاتی را تعویض نمایند. برای تعویض قطعات لازم است تا قطعه ای نو را خریداری نموده و جایگزین قطعه خراب نمایند. این قطعه باید اورجینال و اصل بوده و از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

فروشگاه ها و مغازه هایی وجود دارند که به فروش قطعات انواع لوازم صوتی و تصویری می پردازند که تعمیرکاران باید با این افراد در ارتباط بوده تا در صورت نیاز به قطعه ای خاص، در زمانی کوتاه و قیمتی مناسب قطعه را از آنها خریداری نمایند. در صورتی که این فروشگاه ها قابل اعتماد باشند می توان به صورت عمده قطعات مختلفی را از آنها خریداری نمود.

سرمایه لازم برای ورود به تعمیرات لوازم صوتی و تصویری

برای راه اندازی هر حرفه ای نیاز است تا میزان سرمایه ای که برای آغاز به کار نیاز می باشد را مورد بررسی قرار داده تا در ادامه مسیر، دچار مشکل نگردید. بسیاری از مشاغل در هنگام شروع به کار نیاز به سرمایه زیادی دارند و ممکن است بسیاری از افراد به ویژه جوانان از این میزان سرمایه برخوردار نباشند.

به طور کلی مشاغل فنی مهارت محور بوده و برای شروع کار سرمایه زیادی نیاز ندارند. شغل تعمیرات لوازم صوتی و تصویری نیز سرمایه چندانی را برای آغاز نیاز نداشته و تنها سرمایه ای که باید برای آن در نظر گرفت مبلغی است که جهت شرکت در دوره های آموزشی برای کسب مهارت باید پرداخت گردد.

در صورتی که فرد تمایل به راه اندازی مغازه ای جهت انجام تعمیرات باشد باید سرمایه ای را جهت اجاره یا رهن مغازه در نظر بگیرد. بهتر است این مغازه در مکانی پر رفت و آمد و مسکونی قرار گرفته باشد تا تعداد مراجعه کنندگان میزان زیادی باشد.

البته در صورتی که فرد دارای این میزان سرمایه نمی باشد می تواند به صورت سیار فعالیت نموده و در سایت هایی مانند دیوار به تبلیغ کار خود بپردازد. علاوه بر آن امکان ارسال رزومه برای شرکت های خدماتی و تعمیراتی مختلف و استخدام در این شرکت ها وجود دارد.

در مشاغل فنی معمولا سرمایه را جهت تامین ابزار کار مورد نیاز در نظر می گیرند. مزیتی که شغل تعمیرات لوازم صوتی و تصویری دارد این است که ابزار کار خاصی که از قیمت بالایی برخوردار باشد مورد نیاز نبوده و داشتن یک سری ابزار کار معمول مانند انواع پیچ گوشتی، مولتی متر و غیره که قیمت چندانی ندارد باید خریداری گردند.

چگونه تعمیرکار حرفه ای لوازم صوتی و تصویری شویم؟

برای این که وارد حرفه تعمیرات لوازم صوتی و تصویری شد می توان از طریق روش های مختلفی اقدام نمود. یکی از این روش ها انجام تحصیلات دانشگاهی در رشته الکترونیک می باشد که در این روش افراد به صورت تئوری با مباحث مختلفی که در لوازم صوتی و تصویری وجود دارد آشنا گشته اما به صورت عملی مهارت چندانی نخواهند داشت.

روش قابل اعتمادی که می توان در مدت زمانی کوتاه به کسب مهارت در این حرفه پرداخت شرکت در کلاس های آموزش تعمیرات لوازم صوتی و تصویری می باشد. این کلاس های آموزشی توسط آموزشگاه های مختلفی که در سطح شهر وجود دارند برگزار می گردد.

این آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای فعالیت نموده و پس از اتمام دوره ها به کارآموزان مدرک فنی و حرفه ای معتبر اعطا می نماید.

در این آموزشگاه ها کارگاه های مجهزی وجود دارد که در آن انواع لوازم صوتی و تصویری که دارای مشکل می باشند به دست افراد سپرده می شود و کارآموزان می توانند با انواع قطعاتی که در این دستگاه ها به کار رفته است از نزدیک آشنا شده و با آنها کار نمایند.

البته در هنگام انتخاب آموزشگاه باید توجه و دقت زیادی را به کار برد و در آموزشگاه هایی ثبت نام نمود که از اساتید مجرب و حرفه ای برخوردار بوده و قابلیت انتقال مفاهیم مختلف را به کارآموزان داشته باشند.

این دوره ها برای تمامی سنین و تحصیلات ارائه شده و افراد علاقمندی که جویای کار می باشند می توان در این دوره ها شرکت نموده و پس از پایان جذب بازار کار شده و به درآمدزایی برسند.

چالش های ورود به بازار کار

ورود به هر حرفه ای می تواند با چالش های بسیاری رو به رو باشد که نیاز است تا افراد با کسب اطلاعات کافی در رابطه با شغل مورد نظر، مهارت های خود را افزایش داده و با این چالش ها مقابله نمایند.

از جمله چالش هایی که در شغل تعمیرات لوازم صوتی و تصویری وجود دارد این است که این وسایل هر روز با تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می گردند که ممکن است تعمیرکاران با این فناوری ها آشنا نباشند.

اما یک تعمیرکار برای این که بتواند در حرفه خود موفق باشد باید با انواع فناوری هایی که وارد دستگاه های صوتی و تصویری می گردد آشنا بوده و به اصطلاح فردی آپدیت باشد. با انجام تلاش برای شناخت انواع وسایل صوتی و تصویری جدید می توان به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه تبدیل شد.

نمایش بیشتر

دیدگاه ها

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378
WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی در مورد دوره های آموزشی دارید پاسخگوی شما عزیزان بصورت 24 ساعته هستیم
سلام ، چطور میتونم کمکتون کنم ؟