آشنایی با انواع دزدگیر منزل

آشنایی با انواع دزدگیر منزل

انواع دزدگیر منزل برای تأمین سطحی از امنیت در محل های تجاری یا مسکونی ضروری می باشد و به شما آرامش خاطر کامل برای سکونت در ساختمان مربوطه را می دهد. اما این سیستم ها چگونه کار میکنند؟ انواع مختلف علام سرقت کدام است؟ ما شما را در این مقاله شما برای استفاده از دزدگیرهای اماکن مناسب و در نتیجه ایمن سازی اموال شما و آسیب پذیر ساختن آن در برابر نفوذ افراد غیر مجاز راهنمایی کرده ایم. با ما همراه باشید.

آموزشگاه پایتخت فناوری برگزار کننده دوره های آموزشی از جمله آموزش نصب دزدگیر اماکن می باشد . برای اطلاع از نحوه برگزاری دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

در حالی که دزدگیرهای اماکن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، تعادل بین سطح محافظت مناسب، اجزای به کار رفته مناسب در آنها و قیمت قابل قبول می تواند بسیار چالش برانگیز بوده و شما را در هنگام خرید این دستگاه ها گمراه نماید. این آموزش جامع با ارائه راهنمایی های لازم در مورد جوانب مثبت و منفی رایج ترین گزینه های موجود، به آشنایی با انواع اعلام سرقت می پردازد.

معرفی انواع دزدگیر منزل و اجزای تشکیل دهنده آن

به تجهیزات امنیتی که امروزه در ساختمان های مختلف به منظور جلوگیری از افراد غیر مجاز به داخل ساختمان، به کار می روند اعلام سرقت گفته می شود. این دزدگیرها می توانند حرکات مشکوک را به راحتی و با سرعت بالا تشخیص داده و در هنگام وقوع خطر شروع به زدن آژیر نمایند. با این کار، اطرافیان و ساکنین ساختمان از وجود خطر آگاه شده و قادرند اقدامات لازم را انجام دهند.

انواع دزدگیر منزل

از جمله اجزایی که در دزدگیرهای اماکن به کار رفته است می توان به سنسورهای مختلف که این سنسورها می توانند از نوع IR، passive IR، مایکروویو، سنسورهای حرارتی و … باشند، پنل مرکزی، دستگاه های هشدار دهنده و بلندگوها و … اشاره کرد. علاوه بر آن ممکن است بسته به نوع دزدگیر، تجهیزات جانبی دیگری نیز مانند باتری پشتیبان، تماس گیر خودکار یا دیالر و موارد دیگر در دستگاه وجود داشته باشد که هر یک دارای عملکردی ویژه در اعلام سرقت می باشد.

سیستم اعلام سرقت چیست؟
ادامه مطلب

انواع متنوعی از دزدگیرهای اماکن در بازار وجود دارد که افراد بسته به مکان مورد نظر و همچنین بودجه ای که در نظر دارند می توانند به انتخاب هر یک اقدام نمایند. در ادامه به آشنایی با انواع اعلام سرقت پرداخته شده است.

مزایای نصب سیستم های اعلام سرقت

هر چقدر هم که پلیس در منطقه شما برای مقابله با سرقت گشت بزند، سطح امنیتی که با نصب یک سیستم دزدگیر به دست می آورید، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. بزرگترین مزیت نصب اعلام سرقت در محل کار یا سکونت خود این است که شما جلوی ورود سارقان به ساختمان را می گیرید. بسیاری از سارقین پس از این که متوجه می شوند که سیستم اعلام سرقت در ساختمان شما فعال است، فکر هرگونه دخل و تصرف در خانه شما را از سر بیرون می کنند.

با فعال شدن سیستم هشدار دزدگیر در ساختمان شما، می توانید زندگی آرامی داشته باشید زیرا هیچ فرد متجاوز نمی تواند بدون اینکه سیستم هشدار به شما اطلاع دهد، وارد ملک شما شود. بدون وجود هیچ گونه نگرانی از ورود هر فرد متجاوزی، می توانید خواب آرامی داشته باشید.

اگر سیستم هایی را انتخاب کنید که به مراکز نظارت یا تلفن شما مرتبط هستند، می توانید به راحتی برای خرید یا تعطیلات بیرون بروید، زیرا این سیستم های هشدار احتمال نقض امنیت را به شما اطلاع می دهند.

انواع دزدگیر منزل

  • دزدگیر منزل هشدار دهنده یا آژیری
  • دزدگیر منزل سیمی
  • دزدگیر منزل وایرلس یا بی سیم
  • دزدگیر منزل تلفن کننده خودکار با خط تلفن ثابت
  • دزدگیر منزل سیم کارتی
  • دزدگیر منزل تحت شبکه

حال که با نحوه عملکرد دزدگیرهای اماکن و مزایایی که دارند آشنا شدید نیاز است تا به آشنایی با انواع اعلام سرقت بپردازیم و در رابطه با مدل های مختلفی که از این دستگاه در بازار وجود دارد صحبت نماییم.

بر اساس تکنولوژی ساختی که در دزدگیرهای اماکن به کار رفته است آنها را در انواع مختلف دزدگیرهای اماکن هشدار دهنده ساده، دزدگیرهای با سیستم تلفن کننده خودکار با استفاده از تلفن ثابت، دزدگیرهای تلفن کننده با استفاده از سیم کارت، دزدگیرهای اماکن بی سیم و دزدگیرهای اماکن تحت شبکه دسته بندی می کنند. در ادامه به معرفی هر یک از این دزدگیرها می پردازیم.

معرفی انواع دزدگیر منزل

اعلام سرقت هشدار دهنده یا آژیری

در این نوع از سیستم ها زنگ هشدار فقط با یک آژیر معمولی به صدا در می آید و با به صدا در آمدن آن اطرافیان از وجود خطر مطلع می گردند. زنگ هشدار برای ترساندن سارق و هشدار دادن به دیگران در نزدیکی مکان مورد نظر می باشد. این نوع از سیستم ها مجهز به هیچ گونه سیستم تماس گیرنده ای نبوده و از قدیمی ترین و ابتدایی ترین دزدگیرهای اماکن می باشند.

آشنایی با سیستم اعلام سرقت و اجزای آن
ادامه مطلب

مزایا و معایب

  • سر و صدای زیاد برای جلوگیری از مزاحمان و هشدار همسایگان
  • مناسب برای ساختمان های کم خطر که مقدار کمی اشیای با ارزش دارند
  • مقرون به صرفه
  • به طور خودکار با پلیس تماس گرفته نمی شود
  • به طور خودکار هشدار داده نخواهد شد
  • اگر در مکانی دورتر از محل حادثه هستید باید به همسایگان خود جهت اطلاع به پلیس اعتماد کنید

اعلام سرقت سیمی

سیستم های هشدار سیمی با سنسورهای الکتریکی کار می کنند و به صفحه کنترل متصل می شوند. بنابراین، آنها باید توسط یک متخصص نصب شوند که این کار می تواند منجر به افزایش هزینه های نیروی کار شود زیرا سیم ها باید به صورت مخفی نصب گردند. با این حال، پس از نصب، این تجهیزات قابل اطمینان بوده و گزینه قوی به شمار می روند که نسبت به نسخه بی سیم به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

مزایا و معایب

  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری پس از نصب
  • قابل اعتماد
  • نیاز به نصب حرفه ای و حضور نصاب متخصص دارند
  • هزینه های کار برای نصب زیاد می باشد

سیستم اعلام سرقت وایرلس یا بی سیم

سیستم های هشدار دهنده بی سیم همان نسخه سیمی هستند، با این تفاوت که با استفاده از باتری کار می کنند. سنسورهای مجهز به باتری از طریق سیگنال های رادیویی با یک صفحه کنترل ارتباط برقرار می کنند. نصب آنها به طور کلی آسان تر و ارزان تر از نسخه سیمی می باشد. این نوع از دزدگیرها با دو فرکانس 315 مگاهرتز و 433 مگاهرتز در بازار موجود می باشند.

مزایا و معایب

  • به راحتی و سریع قابل نصب می باشند
  • نیازی به هزینه کارگر برای سیم کشی ندارند
  • باتری ها باید مرتباً بررسی و تعویض شوند

اعلام سرقت تلفن کننده خودکار با خط تلفن ثابت

یکی از فناوری های پرکاربرد و مهمی که در انواع سیستم های نظارتی به وجود آمده است، تلفن کننده خودکار در این سیستم ها است. با این امکان، می توان شماره هایی را که به آنها اعتماد دارید به صورت پیش فرض وارد سیستم نموده تا در هنگام وقوع خطر، سیستم به صورت اتوماتیک پس از اعلام هشدار، با آنها تماس بگیرد. علاوه بر آن این دزدگیرها امکان تماس با پلیس و پخش پیغام صوتی از پیش ضبط شده را داشته و بدین طریق امکان حضور به موقع پلیس در محل حادثه وجود خواهد داشت.

روش ست کردن ریموت اعلام سرقت
ادامه مطلب

اما برای استفاده از این دزدگیرها باید محل مورد نظر از خط تلفن ثابت برخوردار باشد تا در هنگام نصب دزدگیر، با استفاده از یک کابل، دزدگیر را به تلفن مورد نظر وصل نمود. اما ایرادی که در این نوع از سیستم ها وجود دارد، امکان قطع کردن کابل تلفن توسط سارق می باشد که در این صورت ارتباط دزدگیر به طور کلی قطع خواهد شد.

سیستم اعلام سرقت سیم کارتی

با توجه به مشکلاتی که در دزدگیرهای تلفن کننده با خط تلفن ثابت وجود داشت، شرکت های سازنده تصمیم گرفتند تا سیستمی را طراحی کنند که نیازی به استفاده از کابل تلفن نداشته و دزدگیر با استفاده از یک سیم کارت قادر به تلفن کردن به شماره های مورد نظر باشد.

با نصب این سیستم ها در مکان های مختلف، در صورتی که سرقتی رخ دهد، دزدگیر به صورت خودکار پس از اعلام هشدار، شروع به زنگ زدن و اس ام اس دادن به شماره های ذخیره شده در برنامه سیستم نموده و از این طریق به آگاه کردن سایر افراد مانند مالک یا نگهبان ساختمان می پردازد. برای این که این سیستم به درستی عمل کند باید سیم کارت را به اندازه کافی شارژ نمایید تا قادر به تماس با شماره های موجود باشد.

دزدگیرهای اماکن سیم کارتی را از مدرن ترین سیستم های امنیتی می دانند که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و می تواند تا حد زیادی جلوی سرقت و ورود افراد متجاوز را به مکان های مختلف مانند ساختمان های مسکونی، مغازه ها و ادارات مختلف بگیرد.

سیستم اعلام سرقت تحت شبکه

در ساختمان هایی که هوشمند هستند از دزدگیرهای اماکن تحت شبکه استفاده می گردد. استفاده از این نوع دزدگیرها در اماکنی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند و معمولا در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. در صورتی که سنسورهای موجود در این دستگاه به دلایل مختلف تحریک شود، از طریق ایمیل و یا سایت های امنیتی، گزارش ها به صورت دقیق به افراد مربوطه اطلاع داده می شود و اوضاع تحت کنترل قرار می گیرد. این دزدگیرها دارای یک شناسه مخصوص به خود بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

 

از دیگر آموزش های موجود در مجتمع پایتخت فناوری می توان به رشته های آموزش برق خودرو، آموزش مکانیک خودرو و آموزش نقاشی خودرو اشاره کرد.

4.5/5 - (4 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378