مشکل جی پی اس گوشی شیائومی

مشکل جی پی اس گوشی شیائومی

بعضی از کاربران گوشی موبایل گزارش کردند که با سیستم های GPS خود مشکل دارند. در بیشتر مواقع، سیستم های مسیریابی درست زمانی خوب کار نمی کنند که آنتن گوشی هوشمند شما خراب است یا دچار یک مشکل شده است.

گاهی اوقات هم مشکل پیدا کردن GPS، نتیجه ی عملکرد نادرست نرم افزار در گوشی است. همچنین، ممکن است مشکل GPS به خاطر یک باگ کوچک باشد. در ادامه نکاتی را ارائه میکنیم که به شما میگویند چگونه مشکل جی پی اس گوشی شیائومی را برطرف کنیم.

چگونه مشکلات GPS گوشی را حل کنیم؟

مشکل جی پی اس گوشی شیائومی

  • حالت هواپیما را فعال کنید
  • مکان یاب GPS را روشن کنید
  • تنظیمات GPS را تغییر دهید
  • گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید
  • برنامه ی GPS را دانلود کنید
  • نرم افزار را به روز رسانی کنید

حالت هواپیما را فعال کنید

قبل از این که به سراغ راه حل های دیگر بروید این راهکار ساده را امتحان کنید. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که حالت هواپیما را روشن کنید، اجازه بدهید گوشی حدود 15 الی 20 ثانیه در همان حالت باقی بماند و سپس دوباره آن را خاموش کنید.

این یک روش قدیمی است که برای بسیاری از کاربران اندروید کارساز بوده است.

نحوه ساخت شماره مجازی برای اپل آیدی
ادامه مطلب

مکان یاب GPS را روشن کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید GPS گوشی شما خاموش نیست. برای روشن کردن GPS مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. وارد Settings > Lock screen & security شوید.
  2. وارد قسمت Location شوید و آن را روشن کنید.
  3. زمانی که گزارش مربوط به سلب مسئولیت برایتان ظاهر شد گزینه ی Agree را انتخاب کنید.

باید بدانید که سیستم GPS میزان زیادی از انرژی باتری شما را مصرف میکند بنابراین به خاطر داشته باشید که بعد از اتمام کارتان آن را خاموش کنید.

دوره پیشنهادی: آموزش تعمیرات موبایل

تنظیمات GPS را تغییر دهید

یکی دیگر از کارهایی که برای رفع مشکلات مربوط به GPS میتوانید انجام دهید این است که با افزایش دادن دقت سیستم مکان یابی، تنظیمات آن را تغییر دهید.

این کار باعث میشود که ماهواره های GPS بتوانند در زمان لازم اطلاعات موقعیت مکانی کنونی شما را مخابره کنند. برای این که در منزل خود اطلاعات درستی از طریق GPS دریافت کنید باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

Settings > Lock screen & Security > Location

سپس Location را روشن میکنید و با کلیک بر روی Mode گزینه ی High accuracy را انتخاب میکنید.

گوشی خود را مجدداً راه اندازی کنید

این کار بسیاری از مشکلاتی را که در حین استفاده از گوشی خود به آنها بر میخورید حل خواهد کرد. وقتی گوشی را خاموش میکنید، همه ی نقل و انتقالات رادیویی گوشی شما غیرفعال میشود و وقتی که آن را دوباره روشن میکنید همه چیز دوباره به حالت قبل بازمیگردد.

این کار رادیوها را دوباره به حالت پیش فرض بازمیگرداند، بنابراین اگر در سیستم انتقالات رادیویی مشکلی وجود داشته باشد پس از راه اندازی مجدد از بین میرود. بعد از روشن کردن گوشی، مکان یاب GPS را نیز روشن کنید و منتظر بمانید تا ماهواره ی GPS که در دسترس است به گوشی شما کتصل شود.

راهنمای جامع باز کردن قفل گوشی بدون از دست رفتن اطلاعات
ادامه مطلب

برنامه ی GPS را دانلود کنید

ممکن است مشکل GPS گوشی شما به خاطر این باشد که گوشی نمیتواند به راحتی ماهواره های GPS در دسترس را مکان یابی کند.

برای سرعت بخشیدن به اتصال گوشی به ماهواره های GPS در دسترس، شما باید برنامه ی GPS Status & Toolbox را دانلود کنید که در گوگل پلی نیز موجود است.

این برنامه به گوشی شما کمک میکند تا سریعتر GPS را فعال کند و دقت مکان یاب GPSشما را بالا میبرد. به علاوه، این برنامه داده های مربوط به سنسور، قدرت ماهوارهای که اکنون GPS شما به آن متصل است، و سرعت حرکت شما را نشان میدهد.

بهترین ویژگی این برنامه رایگان بودن آن است. فقط کافی است که وارد گوگل پلی شوید و اجازه دهید که این برنامه مشکلات GPS شما را حل کند.

نرم افزار را به روز رسانی کنید

همیشه سیستم خود را به روز نگه دارید زیرا برخی از اختلال ها در عملکرد زمانی به وجود میآیند که ورژن چدیدی منتشر میشود. به این ترتیب ممکن است فقط به خاطر این که سیستم عامل شما قدیمی است در عملکرد GPS مشکلاتی به وجود آمده باشد.

این مسئله باعث میشود که ماهواره‌های GPS نتوانند درخواست شما برای اتصال را پشتیبانی کنند.

3.5/5 - (2 امتیاز)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378