روش ست کردن ریموت اعلام سرقت

روش ست کردن ریموت اعلام سرقت

ست کردن ریموت اعلام سرقت : به علت بزرگ تر شدن شهر ها و زیاد شدن جمعیت دزدی هم به مقدار قابل توجهی زیاد شده است. ممکن است شما هم قربانی دزدی باشید. دزدی از خانه، مغازه و غیره هر روزه اتفاق می‌افتد و افراد برای حفظ مال و سرمایه اقدامات حفاظتی و امنیتی انجام می دهند.

این اقدامات در گذشته خیلی ساده بود مثلا در ها قفل می کردند که عبور از این اقدامات برای دزد ها کار سختی نیست و به راحتی با وجود این حفاظت ها باز هم دزدی می کنند. امروزه این اقدامات پیچیده تر و هوشمندانه تر می‌باشد.

آموزشگاه پایتخت فناوری دوره های آموزش نصب دزدگیر اماکن و آموزش نصب دوربین مدار بسته و بیش از هشتاد دوره دیگر را بصورت تخصصی و ویژه کار برگزار می کند. کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق شماره 02166577378 امکانپذیر می باشد.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های مختلفی برای حفاظت از منازل و مغازه ها طراحی شده اند. یکی از این دستگاه ها اعلام سرقت می‌باشد. اعلام سرقت یکی از اقدامات امنیتی مهمی است که جدیداٌ افراد استفاده می کنند.

دزدگیر های امکان دارای سنسور های حرکتی می باشد که هر حرکت غیر قانونی در بخش های مدنظر را تشخیص می‌دهند و اعلام می‌کنند. مثلا اگر شما بعد از بستن مغازه دزدگیر را روشن کنید هر حرکت در مغازه حرکت غیر قانونی تلقی شده و باعث به صدا در آمدن دزدگیر می‌شود.

بعضی از دزدگیر ها دارای کنترل از راه دور می باشند که بعد از اینکه شما محل را ترک کردید می‌توانید با یک ریموت دزدگیر و سنسور ها را روشن کنید. البته این کار به شکل دستی نیز می‌تواند انجام شود. یک حالت دیگر هم برای روشن کردن دزدگیر وجود دارد که با آن پدال اضطراری می‌گویند که فشار دادن یک پدال دزدگیر و اجزا آن به شکل اضطراری روشن می‌شود.

اعلام سرقت چه بخش هایی دارد؟

دزدگیر های اماکن استاندارد از بخش های زیر تشکیل شده اند:

  •  یک مدار باز و یک مدار بسته
  • مدار آژیر
  •  مدار شارژ باتری
  • انواع حسگرها و آژیرها و هشدار دهنده ها
حسگر حرکت دزدگیر چگونه کار می کند؟
ادامه مطلب

این بخش ها برای یک دزدگیر استاندارد می‌باشد اما دزدگیر ها انواع و مدل های مختلفی دارند و بعضی دزدگیر ها حرفه ایی تر می‌باشند و اجزاء بیشتری دارند. اجزاء دزدگیر های حرفه ایی شامل:

  1. دستگاه مرکزی دزدگیر (پنل مرکزی آلارم)
  2. چشم الکترونیکی (رادار، سنسور حرکتی، سنسور مادون قرمز PIR)
  3. انواع آژیر و بلندگو
  4. چراغ هشدار دهنده چشمک‌زن
  5. انواع سنسور در و پنجره
  6. تلفن کننده اتوماتیک (شماره گیر اتوماتیک )
  7. پدال یا شاسی اضطراری
آژیر اعلام سرقت چیست؟
ادامه مطلب

دستگاه مرکزی اعلام سرقت

دستگاه مرکزی دزدگیر (پنل مرکزی آلارم): این بخش در واقع مغز اعلام سرقت می‌باشد. تمام اجزاء و سنسور ها با این بخش در ارتباط هستند و این بخش پیام های دریافتی از بخش های مختلف را پردازش می کند و در صورت نیاز به صاحب مکان خبر می‌دهد.

این بخش دارای یک باتری می باشد که در صورت رفتن برق یا قطع برق دزدگیر به کار خود ادامه دهد و از کار نیافتد. همچنین ک سیستم دزدگیر از این بخش می‌تواند روشن یا خاموش شود. این دستگاه مستقیم به برق وصل است و از آن چند سیم برای تغذیه چشم های الکترونیکی خارج می شود.

دسته ایی از سیم‌های خروجی برای تغذیه سنسور ها می‌باشد و دسته ایی دیگر برای ارتباط اجزای سنسورها با بخش مرکزی می باشد تمام پیام‌هایی که بین دزدگیر و دستگاه مرکزی جابجا می شود می‌تواند از این سیم ها منتقل شوند.

دستگاه مرکزی در واقع مغز اعلام سرقت می‌باشد. تمام اجزاء و سنسور ها با این بخش در ارتباط هستند و این بخش پیام های دریافتی از بخش های مختلف را پردازش می کند و در صورت نیاز به صاحب مکان خبر می‌دهد.

نحوه روشن کردن اعلام سرقت

اعلام سرقت دارای اجزاء و بخش های زیادی است که توسط دستگاه مرکزی به هم متصل شده اند. برای اینکه این دستگاه روشن شود چندین راه وجود دارد. یکی اینکه شما به صورت دستی به دستگاه مرکزی دسترسی پیدا کنید و دزدگیر را دستی روشن کنید.

یا اینکه دستگاه را با ریموت کنترل از راه دور روشن کنید. هر ریموت کدی دارد و به هر دستگاهی هم خوانی ندارد. مثل کلید و قفل که هر قفل یک کلید دارد. هر دستگاه یک ریموت دارد. برای اینکه دستگاه مرکزی ریموت را بشناسد باید کد ریموت برای دستگاه مرکزی تعریف شود.

ست کردن ریموت برای دستگاه مرکزی کار سختی نیست و هر شخصی با یک آموزش ساده می تواند این کار را انجام دهد. در این مقاله به آموزش نحوه ست کردن ریموت اعلام سرقت می پردازیم.

هر ریموت کدی دارد و به هر دستگاهی هم خوانی ندارد. مثل کلید و قفل که هر قفل یک کلید دارد. هر دستگاه یک ریموت دارد. برای اینکه دستگاه مرکزی ریموت را بشناسد باید کد ریموت برای دستگاه مرکزی تعریف شود.

آموزش روش ست کردن ریموت اعلام سرقت

همانطور که گفته شده می‌توان ریموت کنترل را به دستگاه مرکزی اعلام سرقت یا سیستم اعلام سرقت تعریف کرد. برای شروع ست کردن باید فرکانس ریموت را پیدا کرد برای این کار می‌توان از دستگاه های فرکانس یاب استفاده کرد. بعضی از شرکت‌ها روی دستگاه اعلام سرقت ممکن است ریموت کنترل دهند که در این صورت نیازی به پیدا کردن فرکانس دستگاه نبوده و به راحتی ریموت روی دستگاه ست می‌شود.

ست کردن ریموت دزدگیر

برای ست و تنظیم کردن هر ریموتی به فرکانس یاب نیاز دارید. این دستگاه یک دستگاه کوچک است که فرکانس ریموت را پیدا می‌کند. هر ریموتی برای ست یا تعریف شدن روی هر دستگاهی نیاز دارد که فرکانس آن مشخص شود. تمام ریموت‌ها فرکانس مشابهی ندارند و باید فرکانس آن مشخص شود.

باید فرکانس ریموت با فرکانس دستگاه مرکزی همخوانی داشته باشد تا بتوان روی دستگاه ریموت کنترل را ست کرد. برای اینکه فرکانس ریموت را پیدا کنیم نیاز به دستگاه فرکانس یاب داریم. در صورتی که فرکانس ریموت با دستگاه مرکزی همخوانی داشت می توان مراحل ست کردن دستگاه را انجام داد.

برای ست کردن هر ریموتی به فرکانس یاب نیاز دارید. این دستگاه یک دستگاه کوچک است که فرکانس ریموت را پیدا می‌کند. هر ریموتی برای ست یا تعریف شدن روی هر دستگاهی نیاز دارد که فرکانس آن مشخص شود. تمام ریموت‌ها فرکانس مشابهی ندارند و باید فرکانس آن مشخص شود.

برای ست کردن ریموت ریموت دزدگیر یکی از روشهای زیر استفاده می شود.

روش اول ست کردن ریموت دزدگیر

دستگاه مرکزی را باز کنید و روی آن دکمه lern را پیدا کنید. معمولا کنار این دستگاه یک LED وجود دارد این دکمه را نگه دارید. یک ثانیه بعد دکمه قفل باز ریموت را نگه دارید در این زمان چراغ LED چشمک زده که نشان می دهد که ریموت تعریف شده. بعضی از دستگاه ها دارای اسپیکر می باشند وقتی که ریموت تعریف شد اسپیکر صدا می دهد.

روش دوم ست کردن ریموت اعلام سرقت

بعضی دستگاه ها متفاوت می باشند. برای این دستگاه ها دکمهLERN  را نگه میداریم. بعد از چند ثانیه چراغ LED روشن می ماند سپس دکمه قفل باز را نگه مدارید و ریموت برای دستگاه مرکزی تعریف می شود.

محل قرارگیری دکمه LRN   و فیوز AUX در  مدارهای الکتریکی یکی از اعلام سرقت

روش سوم تنظیم ریموت دزدگیر 

برای یک سری دستگاه اعلام سرقت دیگر ممکن است روش های بالا قابل انجام نباشد و با انجام کار های بالا نتیجه حاصل نشود. و باید به روش پایین ریموت جدید ست شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

ست کردن دزدگیر های اماکن کلاسیک هفت مرحله دارد مه به شرح زیر است:

  1. دستگاه را در حالت غیر فعال قرار دهیدDISARM .
  2. فیوز AUX را از روی دستگاه جدا کنید .
  3. دکمه( قفل باز ) را بر روی ریموت فشار دهید و نگه دارید .
  4. کلید LRN را برای یک لحظه فشار دهید .
  5. صدای تک بیپ کد شدن ریموت را اطلاع می دهد .
  6. دکمه ریموت را رها کنید .
     برای ست کردن ریموت های دیگر مراحل ۳ تا ۶ را تکرار کنید .
  7. فیوز AUX  را در جای خود قرار دهید.

روش حذف ریموت های ست شده دزدگیر

بعضی وقت ها ریموت دزدگیر گم می شود و امنیت مغازه و خانه به علت گم شدن ریموت به خطر می افتد. چرا که دزد می تواند با داشتن ریموت به راحتی وارد محل شود. برای اینکه این اتفاق نیافتد باید ریموت های تعریف شده را پاک کرد و ریموت جدیدی برای دستگاه تعریف کرد. روش ست کردن ریموت تفاوتی ندارد اما برای پاک کردن ریموت های تعریف شده مراحل دیگری وجود دارد.

روش حذف ریموت های ست شده دزدگیر

مراحل پاک کردن تمام ریموت های دزدگیر امکان 4 مرحله دارد که به شرح زیر است:

  1. سوکت برق و باتری دستگاه را جدا کنید .
  2. کلید LRN را نگه دارید و سپس برق دستگاه را وصل کنید .
  3. کلید LRN را با کمی تاخیر رها کنید .
  4. سپس باتری را به دستگاه متصل کنید.

با انجام 4 مرحله بالا تمام ریموت های روی دستگاه پاک شده و شما باید ریموت جدید تعریف کنید که مطابق مراحل توضیح داده  شده می توانید کار را انجام دهید.

تمام دزدگیر های اماکن تقریبا شبیه هم هستند. اما در بخش هایی متفاوت هستند و دارای اشکال متفاوت می باشند. ولی تمام آنها دارای دکمه LRN  هستند و شما می توانید با پیدا کردن این دکمه ریموت خود را تعریف کنید.

از دیگر آموزش های موجود در پایتخت فناوری می توان به آموزش تابلو برق، آموزش برق صنعتی ، آموزش برق خودرو و آموزش کابینت سازی اشاره کرد.

5/5 - (1 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک و تعمیرات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سجاد الله مرادی گفت :

    ممنون از آموزش دقیق وبی نقص شما دوستان

    • پشتیبان گفت :

      سلام وقت بخیر ممنون از نظر مثبت تون

  • بهرام گفت :

    ممنونم از توضیحات کامل شما.

    • پشتیبان گفت :

      خواهش می کنم دوست عزیز

  • نادری گفت :

    ممنون عالی بود

02166577378
02166577378