معرفی اعلام سرقت با تلفن کننده خط شهری

معرفی اعلام سرقت با تلفن کننده خط شهری

مهم نیست که منزل شما چقدر بزرگ یا چقدر کوچک باشد، شما در این منزل تجهیزات و وسایل با ارزش خود را قرار داده اید. وسیله ها برای شما اهمیت زیادی دارد و از همه مهم تر حفظ امنیت وسایل مادی به کنار ، امنیت و سلامتی خانواده تان در منزل مهم ترین دارایی شماست. نصب دزدگیر درمنازل و اماکن امروزه یکی از روش های دفع دزد ها از مکان های مختلف است. در این مقاله به بررسی و معرفی  اعلام سرقت با تلفن کننده خط شهری می پردازیم.

مباحث مربوط به این تکنولوژی بسیار کاربردی در دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن در آموزشگاه پایتخت فناوری از زبان اساتیدی باسابقه و کاربلد، برگزار و تدریس می شود. برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط ثبت نام و زمان برگزاری دوره ها با شماره 02166577378 تماس بگیرید.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر ها و کاربردهایشان 

چه این موضوع مورد پسند ما باشد چه نباشد، دزدها همه جا حضور دارند و شهر تحت هیچ شرایطی از حضور آن ها پاک نمیشود. در این صورت به کمک تکنولوژی، وسیله هایی با نام دزدگیر اختراع شدند که با نصب ان ها بر وی خودرو و منزل و مکان های عمومی میتوانیم حضور دزد ها را تشخیص بدهیم و آن ها را از مکان فراری داده و از دزدیده شدن اموال و عزیزانمان جلوگیری و پیشگیری به عمل آوریم.

دزدگیر ها بسته به نوع مصرف و محل مصرفشان انوع مختلفی دارند. بهترین دزدگیر برای خانه شما بستگی به تنظیمات شخصی، بودجه، محل زندگی شما، وضعیت خانه شما و میزان محافظت و پاسخ شما دارد.

انواع سیستم های هشدار سرقت در مرحله اول، بستگی به این موضوع دارد که شما تصمیم بگیرید که هنگام خاموش شدن دزدگیر چه اتفاقی رخ بدهد :

  • دزدگیرهای زنگ دار فقط صدا ایجاد می کنند، اما با کسی (مانند پلیس یا شما) تماس نمیگیرند.
  • دزدگیرهای تلفن کننده، هنگام فعال شدن زنگ هشدار، با شماره تلفن شما یا دوستان و خانواده نشما را به طور خودکار تماس میگیرند. این دزدگیر ها می توانند از طریق خط تلفن شهری نیز این ارتباط را برقرار کنند و به نزدیکان و افرادی که شماره آن ها را به سیستم داده اید اطلاع بدهند و دزدی را اعلام کنند.
  • سیستم های هوشمند امنیت خانه در هنگام خاموش شدن هشدار از طریق تلفن هوشمند یا برنامه تبلت با شما یا اعضای خانواده تماس می گیرند.

همه مواردی که در این لیست مطرح شدند همگی به نوبه ی خودشان دارای چندین نوع و دسته مختلف هستند که وابسته به نیاز شما نوع آن قابل تعیین است.

دزدگیر تلفن کننده سیم کارتی و خط شهری

آشنایی با انواع دزدگیر منزل
ادامه مطلب

تعریف سیستم های اعلام سرقت تلفن کننده 

اگر در دسته ی انسان هایی قرار دارید که نمی توانید به همسایه یخ ود اتکار کنید و وضعیت بررسی سیستم دزدگیر منزبل را نمی توانید به او بسپارید در این صورت تکنولوژی امنیتی دزدگیری اختراع کرده است که از طریق تلفن کردن خودکار به شما و شماره تلفن هایی که وارد حافظه اش میکنید با شما یا نزدیکانتات تماس برقرار میکند و دزدی و ورود غریبه و متجاوز را به شما طی تماس تلفنی اعلام میکند . دراین صورت در صورت بروز خطر و دریافت تماس می توانید با همسایه یا پلیس محله خود تماس برقرار کنید و موضوع را به او اطلاع دهید .

اکثر دزدگیرهای تلفن کننده  به شما امکان می دهند لیستی از سه تا 10 شماره تلفن را برنامه ریزی کنید که به ترتیب اولویتی که تنظیم کرده اید فراخوانی می شود. اولین شخصی که با موفقیت تماس می گیرد می تواند با بقیه شماره ها تماس برقرار کند. برخی از مدل های پیشرفته دیگر همچنین می توانند در صورت آتش سوزی یا سیل در خانه شما را آگاه کنند یا به یک دکمه وحشت متصل شوند.

انواع اعلام سرقت تلفن کننده

  • تلفن کننده های گفتاری از خط تلفن  شما(  تلفن خط شهری )  برای تماس با شماره هایی که اختصاص داده اید استفاده می کنند. این بدان معنی است که شما باید یک تلفن ثابت داشته باشید و آن را به زنگ هشدار متصل کنید.
  • تلفن کننده های GSM از سیگنال های شبکه تلفن همراه استفاده می کنند ، بنابراین شما به خط تلفن احتیاج ندارید و دیگر نیازی به اجرای سیم ندارید. اما شما مجبورید سیم کارت بخرید و مطمئن شوید که اعتبار کافی برای برقراری تماس در صورت لزوم به آن اضافه شده است. همچنین قبل از ادامه کار باید مطمئن شوید که خانه شما از یک سیگنال تلفن همراه قوی برخوردار است

دزدگیر های تلفن کننده های خط شهری

در این نوع دزدگیر ها به یک خط تلفن ثابت در منزل نیاز دارید که به خط تلفن شهری نصب باشد . سپس به سیستم میت وانید نام و شماره تلفن 10 نفر از نزدیک ترین افرادی که در اوضاع اورژانسی می توانند در دسترس باشند و در صورت بروز حادثه تماس از طرف این دزدگیر دریافت کنند را وارد سیستم میکنید . دزدگیر تلفن کننده  به سیستم هشدار امنیتی متصل است به طوری که اگر زنگ هشدار فعال شود ، و دزدگیر تماسی را به شماره های وارد کرده وارد می کند و آن ها می توانند در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام دهند .

نکته ی جالبی که در مورد این نوع دزدگیر ها می توان مطرح کرد این است که شما قادر هستید که شماره تلفن هایی از سراسر جهان را به این سیستم وارد کنید در این صورت اگر در کشوری تنها زندگی میکنید می توانید دوستان یا عزیزانی کهدر کشورهای دیگر را دارید را از موضوع ددی با خبر کنید تا آن ها هم بتوانند برای مشکل پیش آمده کاری انجام دهند .

اگر هیچ خط تلفنی به ساختمان وجود ندارد ، می توانید از دستگاهی برای انتقال پیام تلفنی خروجی به یکی از شبکه های تلفن همراه استفاده کنید. گاهی اوقات مشتریان حتی اگر یک خط تلفن در ساختمان داشته باشند این کار را انجام می دهند زیرا با این کار می توان سیگنال تلفنی خروجی را متوقف کرد اما در صورت استفاده از شبکه تلفن همراه این کار را نمی کند.بنابراین می توانید به طور خودکار از طریق دستگاه GSM gateway در یک مکان مخفی امن دزدگیر تلفن کننده خودکار را فعال کنید .

صدای زنگ هشدار میت واند یک پیام ضبط شما از سمت شما نیز باشد که در زمان برقراری تماس با شماره هایی جز شماره ی خودتان بتواند به ان ها خودش را معرفی کند و آن ها را از موضوع باخبر کند .

به جز استفاده در منزل ، در اماکن عمومی مثل پارک ها ، مساجد ، موزه ها ، پمپ های بنزین ، فروشگاه ها و مغازه و سایر اماکن نیز می توان از این نوع دزدگیر استفاده کرد .

همانند هر ابزرا دیگری این وسیله نیز انواع مختلفی دارد . ماهیت اصلی تقسیم بندی تلفن  کننده ها بر اسا تعداد شماره تلفنی که در خود جای می دهد به تلفن کننده های 4 و 8 16 حافظه ای تقسیم میشود .

ورودی و خروجی های تلفن کننده های دزدگیر مختلف است. به طور کلی این تلفن کننده ها دارای چهار ورودی هستند که شامل ورودی کی پد ، سیم کارت ، خط تلفن  و باتری و همچنین سه خروجی را در برمیگیرد که شامل خروجی های تحریک مثبت ، تحریک  منفی ، مسلح سازی دستگاه می شود.

دزدگیرهای تلفن کننده سیم کارتی

این دزدگیر یکی از انواع دزدگیر های تلفن کننده هستند که بر روی سنسورهای محل نصب میشوند . در این صورت حتی اگر فرد دزد بخواهد که خطوط تلفن ثابت را قطع کند این نوع دزدگیر قبل از این که پیام به سنسور را حس کرده باشد تماس را با یکی از شماره ها برقرار میکند و دزدی را اطلاع می دهد . این نوع دزدگیر ها هم با تلفن ثابت و هم با تلفن همراه کارمیکنند و کانکشن را نیز با هر دوی این خطوط برقرار می ستزند .

  • در هنگام استفاده از این نوع دزدگیر های تلفن کننده باید خاطر نشان کنیم که نصب سیم کارت اولین و مهم ترین مرحله است . بدون سیم کارت امکان فعال سازی دزدگیر وجود ندارد .
  • بدون شک سیم کارتی که استفاده میکنید باید یک سیم کارت دست اول باشد و از قبل هیچ شماره ی تلفن قبلی ای وارد آن نشده باشد .
  • اگر این سیم کارت دارای پین کد است باید PIN CODE آن برداشته شود و سیم کارت آنکود شده را باید برای فعال سازیاماده کنید .
  • به یاد داشته باشید که سیم کارت را از قبل از نظر مالی حتما شارژ کنید و سیم کارت بدون اعتبار مالی نخواهد توانست که در صورت بروز خططر و اعلام پیام به سنسورهایش به شما و یا شماره های وارد شده تماس را ارسال کند .
اعلام سرقت با تلفن کننده سیم کارتی
ادامه مطلب

امکانات دزدگیر تلفن کننده

برتری هایی که این مدل دزدگیرها دارند، باعث شده است که طرفداران آن ها بیشتر شود. در ادامه مطلب امکاناتی که دزدگیر تلفن کننده برای شما فراهم می کند لیست شده است.

شنیدن صدای هشدار و آژیر دزدگیر در محیط : 

این دستگاه ها با در برداشتن میکروفون های اختصاص یافته می توانند درصورت بروز خطر و برقراری تماس با صاحبین شماره تلفن هایداده شده در صورت پاسخ دادن یا ندادن ان ها طوری تنظیم شوند که صدای بلند آژیر را در کل محیط پخش کنند . در این صورت سارق باشنیدن صدای دزدگیر از محل میگریزد و یا ممکن است با اطلاع به افراد حاضر درمحله دستگیر میشود .

ذخیره شماره تلفن ها را در حافظه ی دستگاه :

دزدگیر تلفن کننده این قابلیت را دارد که از 4 تا 30 شماره تلفن را در خودش ذخیره کند . این شماره در اینتلفن ذخیره میشوند و قابلیت پاک شدن را نیز دارند .

انتخاب صدای خودتان به عنوان هشدار :

این قابلیت برای شما وجود دارد که صدای خودتان را ضبط کنید و به جای صدای آژیر خط از صدای خودتان برای پخش شدن در محیط یا اطلاع رساندن به شماره تلفن هایی که وارد کرده اید استفاده کنید . مزایای این قابلیت در این است که اگر تماسی از سمت این سیم کارت به خواهر یا دوست شما وارد شد و او این شماره تلفن را در گوشی خود سیو نداشت با شنیدن صدای هشدار پیام که صدای خود شماست سریع تر متوجه موضوع میشود و برای انجام اقدامات لازم سریع تر اقدام  می کند .

کنترل از راه دور دزدگیر تلفن کننده :

با وارد کردن کد لازم میتوانید انتشار پیغام هشدار را فعال یا غیر فعال کنید . مزیت این قابلیت در این است که ممکن است با پخش آژیر در محل یا با ارسال تماس به شماره های وارد شده امکان مزاحمت ایجاد شود و در این صورت شما به این قابلیت نیازمند میشوید تا از طریق تنظیماتی که در ابتدای فعال سازی انجام داده اید کدی را برای غیرفعال سازی صدای آژیر وارد کنید و صدا را قطع کنید .

معرفی  اعلام سرقت با تلفن کننده خط شهری

اجزای دزدگیرهای تلفن کننده با خط شهری و خط تلفن ثابت

اجزای تشکیل دهنده ی این دزدگیر تلفن کننده موارد ذیل را در برمیگیرد ، خاطر نشان میکنیم که در ساختمان این دزدگیر ها از حساس ترین سنسورها استفاده شده است که درجه ی دقت و شناسایی آن ها را به بالاترین شکل ممکن ببرد .

پنل یا کیت کنترل زنگ آژیر : پنل بخش مرکزی سنسور این دزدگیر را در بر میگیرد . در این قسمت قابلیت این وسیله این است که می تواند سیگنال های ورودی را بخواند  و درو اقع روشن و خاموش کردن سیستم از این مرکز نشات میگیرد .

سنسورها و حسگرهای بسیار قوی : سنسورهای که دراین دستکاه تعبیه شده اند به قدری قوی و حساس هستند که می توانند هر گونه اقدامات غیر عادی را تشخیص بدهند و سریعا اقدامات پیشگیرانه را به عمل بیاورند.

وجود حسگرهای اولتراسونیک : این حسگر ها امواجی با طول 15 تا 75 کیلو هرتز را انتشار می دهند . این سنسور براساس قانون دوپلر کار میکند  و می توانند امواج را در طول بسیار زیادی در منطقه پوشش دهد .

امکانات هشدار دهنده : قابلیت های گوناگونی برای اعلام هشدار و پخش آژیر در منطقه وجود دارد که بر روی این دستگاه ها و بسته به انتخاب مشتری تعبیه میشود .

مزایا و معایب اعلام سرقت با تلفن کننده خط شهری

بدون شک همچون هر ابزار جدیدی که وارد دنیای تکنولوژیک انسان ها می شود این نوع دزدگیر هم دارای معایب و مزاییست که باز هم موکدا اعلام میکنیم بسته به نوع نیاز شما انتخاب میشود ولی با توجه به نظرات کاربرانی که تاکنون از این نوع ابزار استفاده کنردند مزایا و معایب این دزدگیر ها را به طور خلاصه بریتان عنوان کرده ایم :

جنبه های مثبت  

  • لازم نیست برای نصب و اشتراک آن هزینه و شهریه ای در نظر بگیرید و کاملا رایگان و قابل استفاده برای عموم است . هنگام فعال شدن زنگ هشدار دزدگیر ، به شما یا افرادی که شما خودتان به انتخاب خودتان معرفی کرده اید هشدار داده می شود.
  • اگر یکی را با ردیاب های اضافی خریداری کنید ، می تواند درمورد سایر خطرات مانند آتش سوزی نیز به شما هشدار دهد.

جنبه های منفی

  • شما یا مخاطب (های) معرفی شده شما ممکن است در صورت هشدار در دسترس نباشید.
  • اگر تلفن کننده GSM را انتخاب کنید ، سیگنال شبکه تلفن همراه ضعیف بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.
  • اگر تلفن کننده خط شهری را بخرید ، به تلفن ثابت نیاز خواهید داشت و سیم کشی اضافی در خانه خواهید داشت.

معرفی آموزشگاه پایتخت فناوری

آموزشگاه پایتخت فناوری یک مجتمع آموزشی است که شما می توانید در آموزش کابینت سازی، آموزش کلید سازی ، آموزش تعمیرات ساعت و … با شهریه مناسب شرکت کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک، تعمیرات و تاسیسات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378