آشنایی با سیستم اعلام سرقت و اجزای آن

آشنایی با سیستم اعلام سرقت و اجزای آن

ناامنی یکی از مهمترین چالش هایی است که اکنون کل جهان با آن روبرو است و هر کشور دارای مسائل امنیتی خاص خود است. این روزها میزان جرم و جنایت در هر بخش از جامعه به موضوعی تهدیدآمیز تبدیل شده است به گونه ای که اکنون وسایل نقلیه بیش از گذشته برای انجام کارهای مجرمانه مورد استفاده قرار می گیرند. موضوع سرقت وسایل نقلیه، بیشتر در تهدید اسلحه یا پارکینگ، بسیار زیاد شده است.

با توجه به این موارد، نیاز به سوابق کافی وسایل نقلیه دزدیده شده، شناسایی شده و بازیابی شده است که به راحتی در جامعه ما موجود نیست و به همین دلیل بسیار مهم است. ایجاد سیستم هشدار و اعلام  سرقت وسیله نقلیه برای صاحبان وسایل نقلیه برای اطمینان از جلوگیری از سرقت و شناسایی سریع نسبت به تلاش برای بازیابی در شرایطی که وسیله نقلیه ای مفقود، سرقت یا توسط شخصی غیر مجاز رانده می شود، بسیار ضروری تلقی می شود.

به همین دلیل مجموعه پایتخت فناوری دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن را با استفاده از تکنولوژی های روز و اساتید باتجربه و کاردان برگزار می کند.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

در این مقاله قصد داریم پیرامون سیستم اعلام سرقت و اجزای آن بیشتر بدانیم و در انتهای مقاله به سوالاتی که کاربران درمورد این سیستم داشته اند پاسخ داده ایم.

منظور از سیستم اعلام سرقت چیست ؟

حتما بارها برایتان پیش آمده است که متوجه صدای آژیر دزدگیر یک اتوموبیل درمحیط پارکینگ، یا وسط خیابان، یا در حوالی یک محله ی مسکونی ساکت میشوید و ناچار هستید ساعت ها آژیر زدن اتوموبیل را تحمل کنید. چرا که میدانید صاحب ماشین آن اطراف نیست تا دزدگیر ماشین را خاموش کند.

سیستم اعلام سرقت یکی از ویژگی های مجموعه خدماتی است که اخیرا توسط شرکت های ارائه دهنده ی انواع دزدگیر ها برای کاربران ساخته شده است  که در خودروهای سازگار ثبت نام شده در طرح امنیتی سایت های مربوط به برند دزدگیر میتوانند با استفاده ازآن از آژیر اتوموبیل یا ملک خود با خبر شوند و برای رفع مشکل از پلیس کمک بگیرند.

اگر زنگ اتومبیل شما به صدا در می آید ، یک اعلان هشدار سرقت برای شما ارسال می شود ، اعلانی زود هنگام به شما ارائه می شود که ممکن است با کار با نیروی انتظامی محلی و  احتمال بازیابی وسیله نقلیه یا اموال شخصی شما را افزایش دهد.

سیستم اعلام سرقت، یک تکونولوژی جدید است که از طریق یک مسیج یا از طریق ایمیل به صاحب ملک یا صاحب اتوموبیل یا صاحب هر وسیله ای که دزدگیر بر روی آن نصب شده است هشدار میفرستد و در این صورت حتی فرد اگر از آن محیط دور باشد می تواند متوجه آلارم اتوموبیلش بشود و برای رفع مشکل به طرف اتوموبیل بیاید و یا از راه دور بتواند دزدگیر اتوموبیل را کنترل کند.

اگر با نصب این سیستم بر روی اتوموبیل یا ملکتان، نوتیفیکیشن یا یک مسیج یا ایمیل دریافت کردید باید تا جایی که میتوانید با احتیاط رفتار کنید. دلایل مختلفی برای ایجاد هشدار شما وجود دارد که یکی از آنها می تواند سرقت وسیله نقلیه شما باشد. ممکن است یک گربه بر روی اتوموبیل پریده باشد یا ممکن است کودکی از روی شیبطنت به اتوموبیل شما ضربه زده است. پس آرام باشید و به لیست زیر نگاه کنید و جزئیات خدمات کمک به وسایل نقلیه مسروقه را در زیر مشاهده کنید.

سیستم اعلام سرقت چگونه کار میکند؟

این سیستم به شما مسیج یا ایمیلی مبنا بر روشن شدن آژیر دزدگیرتان ارسال میکند. دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا اعلان های خود را مدیریت کنید.

  1. ابتدا باید بر اساس دستورالعمل های برندی که خریداری کرده اید وارد سایت معرفی شده ی سیستم اعلام سرققتان وارد شوید و ثبت نام خود را شروع کنید . برای ثبت نام شما به رمز عبور و نام کاربری نیاز خواهید داشت تا ثبت سیستمی برای شما تکمیل شود و بین گوشی شما و اکانت های شخصی شما و آژیر اتوموبیلتان ارتباط برقرار شود . (اگر نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید ، پیوندهایی در وب سایت برای کمک به شما در بازیابی آنها ارائه می شود.)
  2. بعد از اینکه به سیستم متصل شدید ، میتوانید به اطلاعات داخل اتوموبیلتان مسلط شوید . روی دکمه ویرایش نمایه در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. بر روی زبانه Notifications (اعلام) در سمت چپ صفحه کلیک کنید.
  4. اگر بیش از یک وسیله نقلیه دارید، لطفاً انتخاب کنید کدام وسیله نقلیه را می خواهید برای استفاده از منوی کشویی مدیریت کنید.
  5. می توانید حداکثر 5 آدرس تلفن همراه و / یا ایمیل به اعلانات خود وارد کنید و می توانید انواع پیام ها را به دلخواه تنظیم کنید.
  6. سپس پیام تأییدی دریافت خواهید کرد که درخواست تأیید و دریافت اعلان های خودرو را دارد. اگر با این کار مشکلی ندارید، به پیام متنی پاسخ دهید “بله” (ممکن است نرخ پیام و داده اعمال شود ، برای جزئیات بیشتر به ارائه دهنده تلفن همراه خود مراجعه کنید). اگر سوالی دارید، در جواب خود “HELP” را ارسال کنید.
  7. همه چیز آماده است. در صورت خاموش شدن هشدار سرقت ، اعلانی (ها) به شماره (های) و / یا ایمیل (های) ارائه شده شما ارسال می شود.

الزامات در زمان استفاده از سیستم اعلام سرقت

  • خودرو باید به درستی به سیستم دسترسی پیدا کند. از نصب درست سیستم حتما اطمینان حاصل کنید.
  • وسیله نقلیه باید در محدوده سیگنال تلفن همراه 3Gبا اینترنت قابل استفاده و مجاز باشد.
  • وسیله نقلیه باید درسایت برند دستگاه اعلان سرقت مربوطه ثبت شده باشد و دارای اشتراک فعال باشد که شامل ویژگی یا برنامه کاربردی میشود.
  • مالک باید اعلان را به درستی تنظیم کند تا اعلان هشدار سرقت به یک تلفن همراه یا حساب ایمیل مناسب ارسال شود.

احتیاط  کنید

در صورت فعال شدن زنگ سرقت، احتیاط کنید و وضعیت را از فاصله ایمن ارزیابی کنید. اگر فرد غیر مجاز یا مشکوکی در نزدیکی یا داخل وسیله نقلیه شما است، سریعاً با پلیس تماس بگیرید. کاری نکنید که بتواند ایمنی شما یا اطرافیانتان را به خطر بیندازد.

به خاطر داشته باشید که هر بار که وسیله نقلیه خود را ترک می کنید، با قفل الکترونیکی وسیله نقلیه خود از طریق دکمه قفل درب برق یا دکمه کلید وسیله نقلیه، یا با استفاده از ویژگی قفل درب از راه دور برنامه تلفن همراه ، آن را مسلح کنید.

چند محدودیت وجود دارد که می تواند از ارسال هشدار برای سیستم هشدار هشدار سرقت جلوگیری کند. اگر مشکلی دارید، این موارد را بررسی کنید:

  • اینکه آیا کلید معتبری برای راه اندازی وسیله نقلیه استفاده شده است یا خیر.
  • اگر وسیله نقلیه کشیده شده و به سنسور شیب مجهز نباشد.
  • اینکه آیا سیستم هشدار سرقت آسیب دیده است.
  • این که آیا وسیله نقلیه به درستی مسلح شده باشد، به این معنی که درها از طریق داخل دکمه کلید وسیله نقلیه یا برنامه موبایل وسیله نقلیه شما از طریق داخل خودرو قفل نشده اند.
  • ممکن است وسیله نقلیه شما به سنسورهای پیشرفته سرقت مانند شکستن شیشه یا حرکت داخلی مجهز نباشد. با مراجعه به حساب خود در سایت مربوطه یا صحبت با یک مشاور، می توانید ببینید که چه امکاناتی در وسیله نقلیه شما وجود دارد.
  • ممکن است پروسه ثبت نام شما به درستی انجام نشده باشد.
  • شما در حال حاضر مجموعه تنظیمات برگزیده ای برای دریافت اعلان هشدار سرقت ندارید.

انواع سیستم اعلام سرقت

برخی از وسایل نقلیه دارای یک ماشه سرقت “یادگیری کلید” هستند که هنگام فعال شدن زنگ خودرو به صدا در نمی آید. اعلان سرقت “یادگیری کلید” هنگامی ایجاد می شود که شخصی کپی یک کلید معتبر را ایجاد کرده باشد. اگر شما درخواست ساختن یک کلید تکراری را دارید، روند تکثیر یک اعلان را برای شما ایجاد می کند. در این صورت باز هم می توانید به بخش مرکزی  اعلان سرقت خود مراجعه کنید و برای رفع مشکل از مشاورین برند مربوطه کمک بخواهید .

اجزای سیستم اعلام سرقت

عملکرد هشدار سرقت از برنامه GSM ساخته شده و نصب شده در دستگاه تلفن همراه استفاده می شود که در خودرو تعبیه شده است تا با تلفن همراه صاحب خودرو ارتباط برقرار کند. ارتباط از طریق پیام کوتاه برقرار می شود (یعنی بین دستگاه تلفن همراه نصب شده و مالک وسیله نقلیه). ارتباطات برقرار شده عبارتند از:

  • ارسال هشدار پیامکی از دستگاه تلفن همراه نصب شده به تلفن همراه صاحب وسیله نقلیه هنگام روشن شدن احتراق خودرو.
  • ارسال پیام کوتاه از تلفن همراه مالک وسیله نقلیه برای شروع و توقف برنامه نصب شده تلفن همراه. عملکرد شناسایی مکان از یک برنامه وب توسعه یافته ( هر برند سیستم تحت وب ومربوط به خود را دارا است . ) برای استفاده می کند.
  • با استفاده از ردیابی با استفاده از GPS ، مکان واقعی وسیله نقلیه را تعیین می کند.
  • پخش اطلاعات وسیله نقلیه گمشده یا سرقت شده به رسانه های اجتماعی و آژانس امنیتی.

موارد استفاده از سیستم ضد سرقت

سیستم های ضد سرقت می توانند برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند، از جمله :

  • استفاده در اماکن صنعتی مانند ادارات، انبارها و کارخانه ها
  • اماکن مسکونی ( سیستم ضد سرقت منزل ) و گاراژ ها
  • مکان های تجاری مانند مغازه ها، رستوران ها و هتل ها
  • و تمامی مکان های ذخیره سازی

سوالات متداول در مورد سیستم اعلام سرقت

  • اگر هشدار سرقت من خاموش شود چه کاری انجام  دهم؟

در صورت فعال شدن زنگ سرقت ، احتیاط کنید و وضعیت را از فاصله ایمن ارزیابی کنید. اگر فرد غیر مجاز یا مشکوکی در نزدیکی یا داخل وسیله نقلیه شما است ، سریعاً با پلیس تماس بگیرید. کاری نکنید که بتواند ایمنی شما یا اطرافیانتان را به خطر بیندازد.

  • چگونه می توانم مکان دریافت اعلان ها را تغییر دهم؟

با مراجعه به وب سایت دستگاه اعلان سرقت خود می توانید اطلاعات را تغییر دهید و  می توانید اعلان های خود را مدیریت کرده و با نام کاربری و رمز ورود خود وارد شوید. پس از ورود ، می توانید بر روی Edit Profile ، سپس تب Notifications کلیک کنید.

  • آیا با خاموش شدن هشدار سرقت می توان پیام کوتاه (SMS) دریافت کرد؟

بله . پیام های متنی راهی آسان و سریع برای دریافت اعلان ها است. با مراجعه به وب سایت مربوط به سیستم اعلام سرقتتان می توانید اعلان های خود را مدیریت کرده و با نام کاربری و رمز ورود خود وارد شوید. پس از ورود ، می توانید بر روی ویرایش نمایه ، سپس برگه اعلانات کلیک کنید تا گزینه های اعلان خود را اضافه ، حذف و ویرایش کنید.

  • آیا وسیله نقلیه من ساگار با  اعلامیه هشدار سرقت است؟

اکثر مدل های سال 2014 و جدیدتر وسایل نقلیه با اخطار هشدار سرقت سازگار هستند. در سایت های مربوطه می توانید نام اتوموبیل خود را سرچ کنید و ببینید که آیا مدل وسیله ی شما می تواند با این سیستم سازگار شود یا خیر .

  • چگونه تنظیمات برگزیده خود را تغییر دهم؟

برای تنظیم تنظیمات برگزیده ارتباطات اعلان هشدار سرقت ، وارد حساب خود در سایت مربوطه شوید . می توانید تنظیمات برگزیده اعلان هشدار سرقت را با استفاده از اطلاعات تماس موجود در حساب خود تنظیم کنید. این تنظیمات را می توانید در هر زمان در مرکز مالک یا از طریق مشاور تغییر دهید.

  • چگونه می توانم انتخاب کنم که چه کسی اعلان دریافت می کند؟

هر گیرنده ای که در سایت اطلاعات او را برای دریافت اعلان های هشدار وارد کرده اید قادر به دریافت آژیر ها میباشد .

  • در صورت دریافت اعلان هشدار سرقت چه کاری انجام می دهم؟

اگر وسیله نقلیه شما به سرقت رفته یا دستکاری شده است ، گزارش پلیس را ارائه دهید و به آنها بگویید که با توجه به دریافت اعلام سیستم اعلام سرقتتان متوجه آژیر اتوموبیلتان شده اید . اگر وسیله نقلیه شما به سرقت رفته باشد ، پلیس ها میتوانند شروع به اقدام برای پیدا کردن وسیله ی شما  کنند و در برخی موارد ، از بلوک احتراق از راه دور یا کاهش سرعت وسیله مسروقه استفاده می کنند ، این ویژگی ها از دیگر ویژگی های خدمات مساعدت خودروی سرقت شده است.

  • بلوک احتراق از راه دور چیست؟

هنگامی که یک وسیله نقلیه به عنوان سرقت به مجری قانون گزارش شد ، سیستم مرکزی سایت  ابزار اعلام سرقت شما  می تواند یک سیگنال از راه دور ارسال کند که از شروع موتور جلوگیری می کند.

  • کاهش سرعت خودروی سرقت شده چیست؟

پس از اعلام سرقت به نیروی انتظامی ، سیستم مرکزی سایت اعلام سرقت شما  می تواند سیگنالی برای کمک به مقامات جهت بازیابی وسیله نقلیه شما و کاهش تعقیب های پرسرعت ارسال کند. هنگامی که پلیس تأیید کرد که شرایط ایمن است ،  از طرف بخش مرکزی سایت سیگنالی ارسال میشود  که به تدریج سرعت خودرو را کم می کند و بدین ترتیب عملیات تعقیب آسان تر انجام میشود .

  • اگر اعلان هشدار غلط بود چه کاری انجام می دهم؟

اگر زنگ هشدار شما به طور تصادفی روشن شده باشد و مشکلی برای وسیله نقلیه شما وجود نداشته باشد ، میتوانید با مراجعه به اکانت خودتان در سایت اقدام به خاموش کردن آلارم کنید .

  • اگر وسیله نقلیه من آسیب دیده باشد یا املاکی از آن به سرقت رفته باشد ، چه کاری می توانم انجام دهم؟

بیشتر شرکت های بیمه برای خسارت وسیله نقلیه یا سرقت اموال شخصی به گزارش پلیس احتیاج دارند. برای تهیه گزارش باید با نیروی انتظامی محلی تماس بگیرید و سپس با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

  • چه چیزی می تواند زنگ هشدار را روشن کند؟

سیستم بازدارندگی سرقت در وسیله نقلیه شما ممکن است توسط موارد زیر ایجاد شود:

  1. یادگیری کلید (کپی کلید ساخته شده)
  2. هشدار ورود اجباری (در ، صندوق عقب ، کاپوت)
  3. شیب / انحراف
  4. حرکت داخلی
  5. زنگ شارژ (فقط وسایل نقلیه الکتریکی)

در ایران نیز برندهای گوناگونی موجود هستند که می توانند این خدمات را به مشتری های خود ارائه دهند و ضمانت های لازم برای خرید مشتری را به عمل برسانند. با مطالعه ی مطلبی که در بالا عنوان شد اطلاعات جامعی پیرامون سیستم های اعلام سرقت و چگونگی کارکرد آن ها و نیز اجزای آن ها مطرح گردید.

5/5 - (1 امتیاز)


بهترین دوره های برق، الکترونیک، تعمیرات و تاسیسات پایتخت فناوری

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378