انواع ارور لباسشویی ال جی

انواع ارور لباسشویی ال جی

اگر دستگاه لباس شویی قابل اعتماد LG شما از کار افتاده است، ممکن است با نمایش یک کد خطا به شما بگوید که مشکل چیست. این کدها می توانند از مدل به مدل دیگر متفاوت باشند اما اگر دستگاه لباس شویی ال جی دارید، کد خطایی را که ممکن است با آن روبرو شوید در اینجا خواهید دید.

این کدها به شما کمک می کنند موضوع را بفهمید و اینکه آیا خودتان می توانید این مشکل را در خانه برطرف کنید یا باید با یک متخصص تماس بگیرید.بسته به اینکه دستگاه شما LED یا نمایشگر LCD دارد، خطا متفاوت به نظر می رسد بنابراین ما در صورت امکان خطا در هر دو گزینه را برای شما مطرح میکنیم. بنابراین در این مقاله به ذکر کد خطاهای دستگاه لباس شویی ال جی و بررسی آن ها و چگونگی رفع مشکل می پردازیم.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

ارور لباسشویی ال جی

  • OE: شلنگ تخلیه پیچ خورده یا فیلتر پمپ تخلیه مسدود شده.
  • IE : خطای ورودی آب به این معنی است که دستگاه آب کافی دریافت نمی کند.
  • LE: موتور قفل شده است ، احتمالاً به دلیل بار شستشوی زیاد است.
  • dE: واشر درب به خوبی چفت و قل نشده است.
  • UE: یک خطای نامتعادل ، در رابطه با وزن باری که می خواهید بشویید – یا خیلی بزرگ است ، خیلی کوچک است یا به نوعی تعادل ندارد.
  • SUD: به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده ، و انباشت شدن مواد در ظرف شونیده
  • PF: قطع برق غیر منتظره در طی چرخه شست و شو
  • TE: مشکلی در گرمایش است که بیشتر اوقات توسط یک ترمیستور معیوب ایجاد می شود
  • FE: خطای اضافه بار
  • PE: مشکلی در سنسور سطح آب وجود دارد
  • CE: مشکل اضافه بار موتور
  • DHE: خطای بخاری خشک
  • AE: نشت مشکوک آب یا مواد کثیف شسته شده از لباس ها
  • CL : خطای قفل کودک
  • SE : خطای موتور

شما می توانید با کشف کدهایی که دستگاه لباس شویی هنگام کار می دهد، مشکل را خودتان پیدا کرده و به رفع آن بپردازید و از پرداخت هزینه های بالای تعمیرات به نمایندگی یا تعمیرکارهای آزاد راحت باشید. در ابتدا باید بدانیم که هر کدام از این کد ها چه معنایی می دهند:

نکته ی مهم : بعد از رویت ارور و کد خطا، برای رفع مشکل حتما دستگاه را از برق بکشید تا ایمنی خود و دستگاه را حفظ کنید.

به طور کلی در دستگاه لباس شویی ال جی، خطاهایی که به طور خلاصه در مطلب زیر تیتر کرده ایم به چشم میخورد که در ادامه مهم ترین و معمول ترین مواردی که در خانه خودتان می توانید به حل آن بپردازید را عنوان خواهیم کرد.

آن چه در مطالب زیر مطالعه میکنید مروری بر رایج ترین مشکلاتیست که ممکن است در دستگاه لباس شویی خود ببینید و همچنین روش حل آن را خواهید آموخت.

معرفی و نحوه عملکرد 14 قطعه اصلی ماشین لباس شویی
ادامه مطلب

ارور OE دستگاه لباس شویی ال جی

اگر دستگاه لباس شویی در تخلیه آب از کار افتاده باشد ، این مسئله می تواند به دلیل مسائل مختلفی ایجاد شود. اینها محتمل ترین دلایل بروز خطا و اولین مکان هایی هستند که باید بررسی کنید:

ارور OE

  • گیر کردن مواد و لجن و بار اضاقه در فیلتر دستگاه لباس شویی
  • انسداد و گرفتگی لوله تخلیه
  • پیچ خوردگی و تا شدن لوله تخلیه
  • وجود مانع در پمپ تخلیه
  • اتصالات پمپ زهکشی

به طور کلی برای رفع این خطا باید شلنگ تخلیه و پمپ و فیلتر تخلیه را بررسی کنید و انسداد های به وجود آمده را رفع کنید. آن را به خوبی تمییز کنید و سپس دستگاه لباس شویی را مجددا روشن کنید و آن را به چرخ بیاندازید و عدم بروز مجدد خطا را بررسی کنید.

ارور IE دستگاه لباس شویی ال جی :

این خطا نشان می دهد دستگاه لباس شویی شما با مشکل پر کردن آب مواجه است. در صورت بروز چنین مشکلی ، چندین دلیل وجود دارد که ممکن است باعث رخ دادن این خطا گردد. در این صورت موارد زیر را بررسی کنید :

ارور IE

  • روشن بودن منبع تغذیه ، تمییز بودن شلنگه ورودی آب ، یخ نزدن یا عدم وجود انسداد در شلنگ ورودی آب
  • اگر در شلنگ انسدادی به هر دلیلی وجود داشته باشد در این صورت فشار آب کم خواهد بود و سنسور فشار این خطا را به شکل کد مخصوص در صفحه نمایشگر نشان می دهد (سنسور سطح آب را تشخیص می دهد)
  • سوپاپ ورودی که آب را وارد دستگاه می کند و سیم کشی و اتصالات را به آن وارد می کند را از نظر سلامت و اسنداد بررسی کنید.
  • پنل اصلی را کنترل کنید.

برای رفع مشکل IE می بایست که شیرهای آب دیگر را در خانه بررسی کنید. شیر را کاملاً باز کنید تا از میزان فشار آب در سایر نقاط خانه باخبر شوید. شیلنگ (ها) را صاف کنید. فیلتر شلنگ ورودی را بررسی کنید.

ارور LE دستگاه لباس شویی ال جی :

اکثر دستگاه های ال جی از یک موتور محرک مستقیم استفاده می کنند که بجای استفاده از تسمه مستقیماً درام را می چرخاند. هر دو قسمت موتور (روتور و استاتور) نیاز به بررسی پارگی و زدگی دارند و درام باید از نظر اجسام به دام افتاده که از حرکت آن جلوگیری می کنند ، بررسی شود.

ارور LE

کد خطای موتور قفل شده همچنین می تواند به دلیل مشکلات قفل درب به دلیل خطای DE ایجاد شود. دستگیره درب ، قفل درب یا سیم کشی و اتصالات آن می تواند ریشه این مشکل باشد.

ارور DE دستگاه لباس شویی ال جی :

اگر این کد بر روی دستگاه شما ظاهر شده است ، اولین مرحله بررسی کامل بسته بودن درب است. در این صورت خطا برطرف میشود ، اما در غیر این صورت مشکلی در دستگیره درب یا مکانیسم قفل درب وجود دارد. همچنین ارزش بررسی سیم کشی بین قفل درب و صفحه کنترل اصلی را دارد.

ارور dE

ارور UE دستگاه لباس شویی ال جی :

منظور از حجم بار نامتناسب این موضوع است که دستگاه لباس شویی شما نمی تواند لباس را به طور مساوی در اطراف سبد چرخنده ی شست و شوی لباس پخش کند ، در این صورت در میزان بار ورودی در جهت سبکی بیش از حد یا سنگینی بیش از حد عدم تعادل شناخته شده است و دستگاه این موضوع را به منزله ی یک ارور تلقی کرده و کد خطا نشان داده است.

ارور UE

بنابراین چرخش های دستگاه به سرعت انجام نمیشود و در این صورت به دستگاه صدمه وارد میشود. بارهای نامتعادل می تواند ناشی از شستن فقط یک کالای سنگین در باری پر از وسایل سبک باشند. چیزی شبیه به قرار گرفتن یک کیف با دسته ی پلاستیکی محکم در بین پارچه های نرم و سبک لحاف است. برای جلوگیری از بارهای نامتعادل موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید و یا برای جلوگیری از بروز این خطا اقدامات زیر را انجام دهید :

  • چندین مورد سنگین را با هم بشویید.
  • بارهای سبک را با هم درسبد بیاندازید.
  • دستگاه را به اندازه حجم بار استاندارد پر کنید و مثلا اگر دستگاه شما هشت کیلوییست دقیقا در همین حجم اجازه ی افزودن بار به آن دارید.

یکی از موارد موثر بر نشان داده شدن این ارور این است که مطمئن شوید که دستگاه لباس شویی شما ثابت و پایدار در جای خودش قرار گرفته است و پیچ و تاب و تکانه های اضافی ندارد و سرو صدای لرزان از خودش بروز نمی دهد. میزان چرخش باید سریع و پر توان باشد. پایین دستگاه ها را می توانید با سنگ های مخصوص تنظیم کنید تا از بروز این خطا جلوگیری کنید.

اگر میزان بار خیلی کم باشد در این صورت می توانید تا 10 آیتم دیگر را به دستگاه اضافه کنید تا به تعادل برسد و دستگاه دارای سیستم تشخیص و اصلاح عدم تعادل است. اگر وسایل سنگین فردی بارگیری شود (به عنوان مثال حصیر حمام ، روپوش حمام و غیره) این سیستم ممکن است چرخش را متوقف کند یا حتی چرخه چرخش را به طور کلی قطع کند. اگر لباس در پایان چرخه خیلی مرطوب است ، لباسهای کوچکتر از لباس را اضافه کنید تا بار متعادل شود و چرخه چرخش را تکرار کنید.

کدهای عیب یابی ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن ها
ادامه مطلب

ارور SUD دستگاه لباس شویی ال جی :

این خطا نشان می دهد که بیش از حد لجن صابون در درام واشر وجود دارد و عملکرد را مهار می کند -در اکثر قریب به اتفاق موارد ، این مسئله نتیجه استفاده بیش از حد از مواد شوینده در دستگاه لباس شویی با بازده بالا است. خوشبختانه ، اگر بیش از حد از مواد شوینده استفاده کرده اید ، دستگاه برای مقابله با قفل سود یا همان ارور SUD دارای روال معمول است و خودش به تنهایی میتواند با پایان یافتن چرخه شست و شو مشکل را حل کند.

ارور sud

ممکن است با دیدن خطای “SUD” دستگاه لباس شویی شما یخ زده یا شکسته به نظر برسد. با این حال ، واشر شما فقط مکث می کند تا اجازه دهد حباب های صابون شکسته شوند (مانند کف حباب در حمام حباب با گذشت زمان صاف می شود). سپس چرخه شستشو برای شکستن و شستشو مواد شوینده باقی مانده اجرا می شود.

حتی ممکن است قبلاً با خطای SUD مواجه شده باشید ، اما هرگز آن را از نزدیک ندیده باشید. در واقع این خطا خطای ساده ای است که دستگاه می تواند خودش آن را برطرف کند. اگر با گذشت زمان این خطا به طور خود به خودی رفع شد در این صورت شرایط به روال قبل برگشته است اما اگر اینگونه نبود ، واشر خود را به مدت ده دقیقه از برق بکشید ، مجدداً آن را به برق وصل کنید و یک چرخه آبکشی را به صورت دستی اجرا کنید.

گرچه خطای SUD تقریباً همیشه به دلیل مواد شوینده زیاد ایجاد می شود ، اما همچنین می تواند ناشی از تخلیه نیمه مسدود شده باشد (که باعث کاهش اثربخشی شستشو می شود و لجن بیشتری را در سبد شست و شوی دستگاه نگه می دارد). در این صورت با بررسی واشر تخلیه و تمییز کردن آن میتوانید از بروز مجدد ارور جلوگیری کنید.

ارور PF دستگاه لباس شویی ال جی :

دستگاه شما قدرت کافی برای کارکردن ندارد. علت این امر می تواند چیزی ساده مانند کابل برق باشد که به طور ایمن متصل نیست یا به جای اتصال به یک پریز مستقل به یک سوکت چند پلاگین ( سه راهی و چند راهی ) متصل است ( ال جی پیشنهاد میکند که دستگاه یه یک پریز مستقل دیواری وصل باشد ).

ارور pF

اگر واشر به درستی وصل شده است و باز هم این خطا را مشاهده کردید ، رفع مشکل کمی پیچیده تر است – باید سیم کشی و اتصالات بین برق وارد شده به دستگاه و ماژول کنترل اصلی را بررسی کنید.

اگر به پایان خطای دستگاه لباس شویی ال جی خود رسیده اید ، خبر خوبی است! اکنون در مسیر حل مشکل قرار گرفته اید. دستگاه لباس شویی ال جی لوازم یدکی مورد نیاز را که شما برای انجام تعمیرات خود به آن نیاز دارید و همچنین دفترچه راهنما و اخیرا فیلم های راهنما را همراه با دستگاه در اختیار شما قرار داده است.

هنگامی که موفق به تعویض قطعه معیوب در دستگاه خود شدید یا پس از بروز خطا ، دستگاه خود را مجدداً تنظیم کنید ، دکمه پخش / مکث را پایین نگه دارید. این کار خطا را از بین می برد و شما می توانید بدون عیب و نقص لباس خود را بشویید!

با وجود فیلم ها و دفترچه های راهنما ، توصیه ای که به شما میکنیم این است که پیش از اقدام برای خودتعمیری دستگاهتان با نمایندگی فروش و یا تعمیرکار حرفه ای و مخصوص ال جی تماس برقرار کنید و مشکل را به یک متخصص بسپارید.

ارور TF دستگاه لباس شویی ال جی :

سیستم گرمایشی در دستگاه شما خطایی دارد. این ممکن است به دلیل نقص در مدار گرمایش یا در یکی از این قطعات باشد:

  • عنصر گرمایش
  • اتصالات یا سیم کشی به عنصر
  • ترمیستور یا سنسور دما
  • هیتر یا سیستم بخار

از آن جاییکه حل این مشکل به تعویض قطعه یا تعمیر قطعه نیاز دارید توصیه نمیکنیم که بتوانید خودتان برای حل آن اقدام کنید در این صورت ممکن است علاوه بر حل نشدن مشکل ف مشکلات به وجود آمده ی دیگری را باعث شود. در صورت بروز این خطا و خاموش و روشن کردن دستگاه و بوز مجدد مشکل بهترین پیشنهاد برقراری ارتباط به نمایندگی مربوطه ال جی و رفع مشکل است.

ارور FE دستگاه لباس شویی ال جی : 

خطاهای بیش از حد پر شدن دستگاه معمولاً به دلیل کف بیش از حد موجود در دستگاه در اثر بارگیری بیش از حد آن یا افزودن مواد شوینده زیاد به شستشو است. این می تواند به سنسور فشار (بخشی در دستگاه شما که سطح آب را تشخیص می دهد) پیام نادرستی بدهد. اگر در دستگاه شما کف زیادی دیده نمی شود ، شلنگ فشار را از نظر انسداد یا سنسور فشار یا سنسور سطح آب و سیم کشی و اتصالات آنها را برای نقص بررسی کنید.

ارور FE

ارور PE دستگاه لباس شویی ال جی :

اگر در قسمت هایی از دستگاه شما که سطح آب را تشخیص می دهند (سنسور فشار یا سوئیچ فشار) خطایی رخ دهد ، این خطا را مشاهده خواهید کرد. شلنگ فشار را از نظر انسداد ، سنسورها و سیم کشی و اتصالات به آنها بررسی کنید و اگر نمی توانید خطایی را کشف کنید ، ممکن است مشکلی در صفحه اصلی الکترونیک در دستگاه شما وجود داشته باشد.

ارور PE

ارور CE دستگاه لباس شویی ال جی :

این عیب نشان دهنده وجود مشكل در جریان الكتریكی دستگاه شماست. این می تواند به دلیل اتصال کوتاه در داخل دستگاه ایجاد شود ، یا ممکن است در برق شما در خانه مشکل ایجاد شود. اگر به مورد دوم مشکوک هستید ، به یک مهندس نیاز دارید تا نگاهی بیندازد ، اما اگر مشکوک به مشکلی در دستگاه خود هستید موتور اصلی ، ماژول کنترل و منبع تغذیه را بررسی کنید.

ارور CE

ارور DHE دستگاه لباس شویی ال جی :

این خطا به دلایل زیر ممکن است بروز کند :

  • مسدود شدن فن و لوله هایی که از طریق آنها هوای گرم به مخزن می رسد.
  • سو عملکرد برخی از اجزای سیستم گرمایش و خشک کن ، از جمله عنصر گرمایش و خود فن
  • مشکل در پنل کنترل

ارور DHE

برای حل مشکل ، دستگاه را خاموش کنید و فن ، لوله ها و اتصالات آن را بررسی کنید. آن ها را کاملا تمییز کنید. بعد از 10-15 دقیقه دستگاه خود را روشن کنید و سعی کنید چرخه را شروع کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود ، مشکل حل می شود ، اما اگر دستگاه شما دوباره شروع به نشان دادن کد خطای dHE در طول چرخه خشک کردن کند – به این معنی است که برخی از اجزای دستگاه باید تعمیر یا حتی تعویض شوند. که در این صورت تنها راه حل توصیه شده برقراری تماس با نمایندگی یا تکنسین متخصص است.

ارور AE دستگاه لباس شویی ال جی :

استفاده از شوینده اشتباه که کف زیادی هم تولید می کند ممول ترین دلیل بروز این خطا است. شکستگی یا اتصال اشتباه لوله شلنگ هم می تواند این مشکل را باعث شود.

در این صورت با بررسی شلنگ ها و رفع کثیفی های آن ها یا تغییر ماده شوینده و استفاده از یک ماده مناسب تر که کف کمتری را در طبل شست و شو ایجاد کند می تواند مرتفع کننده این خطا باشد.

 

سو عملکرد پنل کنترل هم می تواند این خطا را نشان دهد. در این صورت دستگاه را خاموش کنید و لوله ها را از نشر شکستگی و تاخوردگی و گرفتگی و یخ زدگی بررسی و رفع کثیفی را انجام دهید.

یکی دیگر از دلایل احتمالی این خطا وجود آب در سینی پایین (برای مدل های LG مجهز به سیستم Aquastop) است. بنابراین شما باید تمام اتصالات داخل دستگاه را که می توانند با آب تماس بگیرند بررسی کنید. ممکن است برخی از گیره های اتصال قطع شده باشند ، بنابراین دستگاه لباس شویی نشت می کند ، سنسور شناور فعال می شود و خطا ظاهر می شود.

ارور CL دستگاه لباس شویی ال جی :

اگر قفل کودک روشن باشد این کد را خواهید دید. قبل از دسترسی به دکمه های صفحه کنترل دستگاه لباس شویی ، باید آن را خاموش کنید. دکمه های فشار دادن برای آزاد شدن قفل کودک از مدلی به مدل دیگر متفاوت است – دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

ارور CL

(درصورتی که دفترچه راهنمای خود را گم کرده یا آن را به دور انداخته اید در این صورت با مراجعه به سایت اصلی ال جی می توانید آن را مجددا دانلود نمایید) برای برخی از مدل ها می توانید قفل کودک را با نگه داشتن همزمان دو دکمه در دو طرف نماد قفل برای چند ثانیه آزاد کنید. به احتمال زیاد می توانید ویژگی قفل کودک خود را به همان روش تنظیم کنید.

ارور SE دستگاه لباس شویی ال جی :

نمایش خطای موتور می تواند به دلیل وجود موتور یا وجود ایرادی درپنل الکترونیک دستگاه شما باشد. مناطقی که در دستگاه شما وجود دارد و غیر از خود موتور می تواند باعث این خرابی شود:

ارور SE

  • اتصالات بین موتور و ماژول کنترل اصلی
  • موتور تاکو (بخشی که سرعت موتور شما را کنترل می کند)
  • ماژول کنترل اصلی

پیشنهاد می شود که با بروز این مشکل از آن جایی که ارور نشات گرفته از قلب دستگاه یعنی موتور ان است ، اگر با خاموش و روشن کردن دستگاه و بررسی های لازم از جمله بررسی شلنگ و رفع انسداد ها نتوانستید مشکل را حل کنید سریعا با تکنسین مخصوص تماس برقرار کنید چرا که برای رفع این مشکل استفاده از ابزار و دانش ویژه اهمیت ویزه ای دارد.

5/5 - (2 امتیاز)


دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

02166577378
02166577378