آموزش ساخت تابلو روان

آموزش ساخت تابلو روان و ال ای دی در  آموزشگاه پایتخت فناوری یکی از دوره های پرطرفدار دپارتمان برق است که افراد با هر سطحی از دانش و تجربه می توانند در آن شرکت کنند. تابلوهای روان نوعی تابلو تبلیغاتی هستند که با LED ساخته می شوند و دارای کاربرد زیادی هستند.

  • در این دوره، ابتدا با انواع تابلوهای روان شامل تابلو روان تک رنگ و فول کالر (چند رنگ)، نحوه عملکرد آن ها و مزایا و معایب هر نوع آشنا می شوید. سپس، قطعات تشکیل دهنده این تابلو ها را معرفی کرده و عملکرد تک تک این اجزا را بررسی می کنیم.
  • در ادامه، به سراغ طراحی تابلو های روان می رویم و به شما نحوه محاسبه اندازه تابلو، انتخاب نوع تابلو با توجه به نیاز و طراحی متن و تصاویر برای آن را یاد می دهیم.
  • در بخش بعدی، مراحل ساخت تابلو روان را خواهیم داشت که در آن صفر تا صد نحوه آماده سازی قطعات، مونتاژ قطعات، سیم کشی تابلو و برنامه نویسی تابلو را آموزش می بینید.
  • در نهایت، درباره مشکلات رایج تابلو های روان و ال ای دی صحبت می کنیم و نحوه عیب یابی و برطرف کردن تک تک این مشکلات را به صورت عملی انجام می دهیم.
  • دوره ساخت تابلو روان به صورت کاملا عملی توسط اساتید برتر در کارگاه های مجهز برگزار می شود و در پایان به شما مدرک فنی حرفه ای اعطا می شود.
  • مطالب آموزشی این دوره از مقدماتی تا پیشرفته به زبان ساده و به صورت مرحله به مرحله یاد داده می شود و ویژه بازار کار می باشد. به طوری که دانشجویان پس از اتمام دوره به راحتی میتوانند پروژه بگیرند و صفر تا صد طراحی، ساخت و نصب تابلو روان را خودشان انجام دهند.
  • از مزیت های شرکت در این دوره می توان به پشتیبانی دائمی، مشاوه رایگان جهت ورود به بازار کار و امکان بازاموزی رایگان اشاره کرد.
  • در صورتی که به دنبال یادگیری ساخت تابلوهای تبلیغاتی هستید، همین حالا در این دوره ثبت نام کنید چرا که 30 درصد تخفیف در هزینه دوره برای مدت محدود در نظر گرفته شده است.
نمایش بیشتر

ویدیو معرفی دوره طراحی و ساخت تابلو روان

آموزش ساخت تابلو روان
دوره ساخت تابلو روان
آموزش تخصصی ساخت تابلو روان و ثابت ال ای دی
آموزش نرم افزار های مورد نیاز در ساخت تابلو روان

سرفصل های آموزش ساخت تابلو روان ال ای دی و ثابت

مطالب آموزشی

آموزش قطعه شناسی و معرفی کلی تابلوهای روان

آموزش و معرفی ماژول های تک رنگ در ساخت تابلو روان

آموزش و معرفی ماژول های سه رنگ در ساخت تابلو روان

آموزش و معرفی ماژول های فول رنگ تلویزیون شهری

آموزش نصب ماژول های داخل فریم

آموزش آب بند گردن ماژولها برای مناطقی که تحت رطوبط هستند

آموزش نصب کابلهای فلت و اتصال آنها بین ماژولها

آموزش سیم کشی تغذیه ماژول ها و مخاسبات مربوطه

آموزش نصب ترانس مرکزی و نحوه انتخاب و محاسبات آن برای هر نوع تابلو روان

آموزش نصب Main Board بر روی تابلو روان

آموزش نحوه محاسبات Main Board ها و انتخاب برای انواع تابلو های رنگی و معمولی

آموزش برنامه ریزی Main Board از طریق کامپیوتر

آموزش نرم افزارهای مربوط به برنامه نویسی تابلو های روان معمولی

آموزش نرم افزارهای مربوط به برنامه نویسیی تابلو های Full Color

آموزش نحوه نوشتن Txt در تابلو های روان

آموزش نحوه گذاشتن انیمیشن در تابلو روان

آموزش پارتیشن بندی برنامه های تابلو روان

آموزش نحوه برنامه دادن به تابلو روان

آموزش نحوه تعویض برنامه تابو روان از طریق کابل LANE

آموزش نصب و مونتاژ تابلو روان در شرایط مختلف

آموزش حرفه ای برنامه ریزی تابلو روان برای جلب توجه بیشتر

آموزش افکت دادن، انیمیشن گذاری و گذاشتن عکس در تابلو روان

نمایش بیشتر
مطالب آموزشی

آموزش قدم به قدم ساخت تابلو ثابت ال ای دی

آموزش مقدماتی الکترونیک و شناخت LEDها

آموزش محاسبات مربوط چیدمان LEDها

آموزش لحیم کاری LEDهای ثابت

آموزش محاسبات ولتاژ و جریان LED

آموزش تشخیص پایه مثبت و منفی و سری کردن LEDها

آموزش نصب Main Board بر روی ledها

آموزش برنامه دادن به main board

آموزش نحوه محاسبات مقاومت در ledها

آموزش طراحی فلکسی

آموزش کنترل جریان برای آسب ندیدن ledها توسط مقاومت

آموش کار با دستگاه Led Tester

آموزش نصب منبع 12v و محاسبات مربوط به آن

آموزش پایه سازی و مونتاژ نهایی

 

نمایش بیشتر

نظرات کارآموزان دوره تابلو روان ال ای دی و ثابت

رزرو کلاس / مشاوره

فرم مشاوره رایگان

"*" indicates required fields

نمایش بیشتر

آنچه که در کلاس ساخت و مونتاژ تابلو روان می آموزید :

  • آشنایی کامل با تجهیزات مختلف تابلو روان و نحوه نصب و راه اندازی آن ها
  • مهارت در طراحی
  • مهارت کامل در مونتاژ، نصب و راه اندازی تابلو روان در ابعاد مختلف
  • مهارت کامل در سیم کشی تابلو روان
  • مهارت کامل در برنامه ریزی تابلو روان
  • مهارت کامل در ساخت و راه اندازی تابلو روان تک رنگ
  • مهارت کامل در ساخت و راه اندازی تابلو روان سه رنگ و فول کالر (تلویزیون شهری)
  • مهارت کامل در کار با نرم افزارهای تخصصی تابلو روان
  • مهارت کامل در ساخت تابلو تبلیغاتی
  • مهارت کامل در سرویس و تعمیر تابلو روان

مزیت‌های آموزشگاه پایتخت فناوری برای شما

مجوز فعالیت

مجوز فعالیت دارای مجوز معتبر از سازمان فنی و حرفه ای کشور

مدرک فنی و حرفه ای

مدرک فنی و حرفه ای اعطا مدرک معتبر بین المللی

دوره های عملی

دوره های عملی برگزاری دوره ها در کارگاه مجهز بصورت عملی

پشتیبانی

پشتیبانی پشتیبانی کار آموزان پس از اتمام دوره ی آموزشی

سرفصل های استاندارد

اساتید با تجربه اساتید با تجربه در صنعت

دسترسی سریع

دسترسی آسان نزدیک بودن آموزشگاه به وسایل حمل و نقل عمومی و خوابگاه

هزینه دوره آموزش تابلو روان

لیست شهریه ها هزینه دوره: 1/600/000 هزینه با تخفیف: 1/100/000 دوره خصوصی: 2/000/000

سوالات متداول

این دوره 8 ساعت می باشد که حدود دو هفته زمان می برد.

بیشتر زمان کلاس به آموزش های عملی اختصاص داده شده است و تنها یک جلسه مربوط به آموزش های تئوری می شود.

بله دوره ساخت تابلو روان مطابق با نیاز بازار کار تدریس می شود و شما می توانید با کسب مهارت های لازم به راحتی وارد بازار کار شوید. علاوه بر این، کلاس های مشاوره جهت ورود به بازار کار به صورت رایگان برای شرکت کنندگان برگزار می کنیم تا راهنمایی هایی لازم را کسب کنند.

خیر. در آموزش صفر تا صد تابلو روان شما نیاز به هیچ پیش نیازی ندارید چرا که مطالب از مبتدی تا پیشرفته به زبان ساده و به صورت گام به گام به شما یاد داده می شود. فقط کافی است تمامی کارها را به صورت عملی در کلاس انجام دهید تا این مهارت را کسب کنید.

برای کارآموزان شهرستان کلاس های فشرده وجود دارد که کارآموزان هر روز پشت سرهم برای کلاس ها تشریف می آورند.

بله. ما به شما لیست خوابگاه های نزدیک به آموزشگاه را به همراه شماره تلفن شان می دهیم تا بتوانید برای اقامت تان اتاق با قیمت مناسب رزرو کنید.

بله، بعد از اتمام دوره، در آزمون فنی حرفه ای شرکت می کنید و با قبولی در دو آزمون تئوری و عملی مدرک تان صادر می شود.

بله. برای کسانی که امکان شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، پکیج آموزشی با فیلم هایی با کیفیت بالا آماده کرده ایم که می توانید خریداری کنید. در این پکیج تمامی سرفصل های آموزشی کلاس های حضوری در قالب فیلم ضبط شده اند که می توانید در هر مکانی تنها با اتصال به اینترنت ببینید.

معرفی جامع دوره آموزش ساخت تابلو روان

تابلو روان یکی از تجهیزاتی است که برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می شود. از مغازه های لباس فروشی کوچک گرفته تا فروشگاه ها، بانک ها و تلویزیون های شهری، همه از تابلو روان استفاده می کنند. ساختار تابلو روان از ماژول هایی تشکیل شده است که ابعاد 16*32 دارند. مجموعه ای از این ماژول ها در کنار هم، یک تابلو روان را تشکیل می دهند. این ماژول ها می توانند تک رنگ باشند مثلا قرمز. هم چنین می توانند طیف رنگی گسترده تری داشته باشند که به اصطلاح به آن ها فول کالر گفته می شود.

برای نمایش متن یا تصویری که قرار است روی تابلو دیده شود، نیاز است تا برنامه نویسی روی آی سی ها یا  7-segment صورت گیرد. معمولا برنامه نویسان با استفاده از نرم افزارهای Avr یا کد ویژن، این کار را انجام می دهند.

کار با تابلو های روان جذابیت زیادی دارد و افراد زیادی مشتاق به یادگیری مهارت های مربوط به آن هستند. آموزشگاه پایتخت فناوری با برگزاری دوره آموزش ساخت تابلو روان به صورت کامل مراحل ساخت و مونتاژ تابلو led روان و ثابت را آموزش می دهد. این دوره زیر نظر مهندسان الکترونیک با تجربه به کاراموزان آموزش داده می شود و برای تسلط هر چه بیشتر افراد مواردی از جمله پشتیبانی نامحدود از کارآموز و امکان شرکت در دوره به صورت رایگان در صورت وجود هر گونه مشکل در کلاس در نظر گرفته شده است. اگر علاقه مند به این حرفه هستید، شرکت در این کلاس را از دست ندهید.

مطالب و سرفصل های آموزشی ساخت تابلو روان

برای مونتاژ کردن تابلو ثابت LED و تابلو روان مراحلی وجود دارد که در دوره ساخت تابلو روان با تمام آن ها آشنا خواهید شد. در این دوره ضمن آشنایی با کاربرد تابلو روان در صنایع و مشاغل مختلف، با اجزا و لوازم مورد نیاز جهت راه اندازی و مونتاژ این تابلو ها آشنا شده و در مرحله بعد با استفاده از ابزار تخصصی شیوه مونتاژ و اتصال قطعات به یکدیگر را آموزش خواهید دید. اساتید متخصص دوره توانایی های عملی ساخت مرحله به مرحله تابلو روان ها را به شما آموزش داده و روند طراحی و نقشه کشی صحیح را به صورت عملی و گام به گام در اختیار شما قرار می دهند.

هم چنین، مباحثی از جمله روش اتصال تابلو برق به اینترنت با استفاده از خطوط ADSL و WireLess، سیم کشی قطعات به یکدیگر برای استفاده حداقلی از سیم و زیبایی ظاهری خروجی کار، آشنایی با انواع ماژول های led و یادگیری ساخت متون و تصاویر متحرک در اختیار کارآموزان قرار داده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیگر سرفصل های آموزشی در این دوره آشنا شوید.

1- نصب و مونتاژ قطعات الکترونیکی به تابلو روان

مهم ترین مرحله در ساخت تابلو روان، مونتاژ و اتصال قطعات به یکدیگر می باشد. در این دوره کارآموزان با قطعاتی از جمله برد کنترل، ماژول های ال ای دی، کابل های تغذیه، سیم، کابل های فلت، واشر های آب بندی، منبع تغذیه و غیره آشنا شده و کاربرد آن ها را در تابلو روان یاد می گیرند. به علاوه، طراحی صفر تا صد تابلو روان را برای کاربرد های مختلف به طور حرفه ای یاد می گیرند و قادر خواهند بود نقشه های درست و تنظیم شده را طراحی کنند. در ادامه با استفاده از ابزاری مثل  led، مقاومت، سیم تلفن، سیم لحیم، منبع تغذیه و دیگر لوازم مانند فلاشر و کف چین، باید کار مونتاژ را از مقدماتی تا پیشرفته یاد می گیرید.

2- آموزش نرم افزار های مورد نیاز در ساخت تابلو روان

با استفاده از یکی از نرم افزار ها مانند کورل می توان طراحی و ساختار تابلو روان را انجام داد. اصولا در این مرحله فونت نمایشی و ترتیب و چیدمان LED ها مشخص می شود. شما با انواع مختلف نمایش آمده در نرم افزار های طراحی مانند تاریخ شمسی و قمری، تابلو دیجیتال، تابلو روز شمار، تابلو راهنما، تابلو ساعت و تاریخ، تابلو منو قیمت و غیره آشنا خواهید شد. آموزش طراحی تابلو روان با حداقل میزان مصرف برق همراه با پک نرم افزار های کامل طراحی و ترسیم نقشه ساخت تابلو روان به کارآموز ارائه می گردد.

3- مونتاژ انواع تابلو روان و آشنایی با ویژگی های آن ها

انواع تابلو روان های ال ای دی تک رنگ، سه رنگ، هفت رنگ و فول کالر در این دوره به شرکت کنندگان معرفی شده و کاربرد هر یک را همراه با ویژگی ها و روند مونتاژ و ساخت به کارآموزان آموزش داده می شوند. به علاوه شیوه نمایش زبان های مختلف فارسی و انگلیسی همراه با تنظیمات داخلی مدل های مختلف تابلو روان از دیگر مطالب آموزشی این دوره محسوب می شود. به علاوه روش قیمت گذاری برای انواع تابلو روان ها به کارآموز یاد داده می شود.

مخاطبین دوره چه کسانی هستند؟

مخاطبین دوره ساخت تابلو روان و ال ای دی تمام کسانی هستند که می خواهند با شرکت در یک دوره کوتاه مدت و جامع، توانایی مونتاژ و ساخت تابلو های روان را به دست آورده و با کسب تمام مهارت های عملی به بازار کار ورود پیدا کرده و فعالیت حرفه ای خود را شروع کنند. دانش آموزان رشته های الکترونیک در هنرستان و دانشجویان رشته مهندسی برق دو گروه اصلی برای شرکت در این دوره محسوب می شوند. به دلیل پوشش سرفصل های پیشرفته در این دوره، حتی افرادی که تازه این حرفه را آغاز کرده اند و احساس می کنند در مباحثی دچار نقاط ضعف هستند می توانند در این دوره شرکت کنند.

پیش نیاز شرکت در دوره آموزشی

به دلیل تلاش آموزشگاه پایتخت فناوری برای یادگیری مباحث آموزشی از پایه به کارآموزان، نیازی به گذراندن هیچ دوره ای به عنوان پیش نیاز نیست و تمامی مقدمات آشنایی با الکترونیک، تجهیزات برقی و اجزای مورد استفاده در ساخت و مونتاژ تابلو روان ها در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود.

نحوه برگزاری کلاس ساخت تابلو روان

نحوه برگزاری این کلاس در آموزشگاه پایتخت فناوری به دو روش آنلاین و حضوری می باشد. متقاضیان شرکت در دوره می توانند هنگام ثبت نام و نام نویسی در این دوره ضمن اطلاع از شرایط و نحوه برگزاری دوره در یکی از این کلاس ها شرکت کرده و با بهره گیری از آموزش های عملی و درجه یک به یک متخصص در ساخت و مونتاژ تابلو روان تبدیل شوند.

1- دوره آنلاین و مجازی

در عصر جاری، دیگر نیاز نیست برای یادگیری یک مهارت حتما مسافت های کوتاه و بلند را طی کنید، هزینه رفت و آمد در مسیر های پر ترافیک را بپردازید یا سفر کنید؛ کافیست در یک دوره مجازی شرکت کرده و مدرک آن دوره را نیز دریافت کنید. در ادامه با آموزش هایی که دیده اید و مدرکی که گرفته اید، می توانید وارد بازار کار شوید.

آموزشگاه پایتخت فناوری مجری برگزاری دوره های آنلاین در رشته های مختلف است. یکی از این کلاس ها، دوره آنلاین ساخت تابلو روان است. ویدئو های آموزشی این دوره با بهترین کیفیت فیلم برداری و تدوین شده و در اختیار کارآموزان قرار داده می شود.

شما به عنوان کارآموز می توانید تک تک مهارت ها را همزمان با ویدئو ببینید و یاد بگیرید. با این وجود در انتهای دوره بنا به درخواست شما دو جلسه حضوری رفع اشکال با استاد برایتان برگزار می شود. هم چنین، بعد از اتمام جلسات، آموزشگاه مدرک فنی دو زبانه و قابل استعلام به شما می دهد. به علاوه، می توانید در آزمون مدرک رسمی فنی و حرفه ای شرکت کنید و این گواهینامه معتبر را نیز بگیرید. با استفاده از این مدارک می توانید درخواست جواز کسب کنید و به صورت مستقل یک مغازه بزنید و کارتان را شروع کنید.

2- دوره حضوری

آموزشگاه پایتخت فناوری کلاس های حضوری ساخت تابلو روان را در کارگاه های آموزشی مجهز به انواع ابزار و لوازم مورد نیاز برگزار می کند. از آن جایی که هنوز درصد بالایی از افراد مایل به کسب اطلاعات به روش حضوری هستند، تعداد زیادی از علاقه مندان ترجیح می دهند با ارتباط با استاد کلاس، از تجربه های کاری او بهره برده و بتوانند با همکاری دیگر کارآموزان به یک تسلط عالی در این زمینه برسند. دوره حضوری در ساعات منعطف برگزار شده و افراد بسته به شرایط خود می توانند در کلاس های بعد از ظهر یا آخر هفته شرکت کنند.

نحوه ثبت نام در دوره ساخت تابلو روان و ال ای دی

روش های متنوعی برای ثبت نام متقاضیان دوره ساخت تابلو روان و LED در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید از آموزشگاه و کارگاه آموزشی به صورت حضوری دیدن فرمایید، می توانید به آدرس تهران، میدان انقلاب اسلامی، کوچه جنتی، جنب داروخانه دکتر ابراهیمی، پلاک 2، طبقه 2، واحد 7 مراجعه نمایید. اگر می خواهید به صورت تلفنی ثبت نام خود را انجام دهید از ساعت 9 الی 18 روز های کاری با شماره تماس 021-66577378 و شماره تلفن همراه 09338788040 در ارتباط باشید. به علاوه امکان ثبت نام مجازی از طریق سایت آموزشگاه پایتخت فناوری به آدرس https://paytakhtfanavari.com/ فراهم شده است. شما پس از تکمیل فرم ثبت نام باید منتظر تماس مشاوران ثبت نام آموزشگاه باشید. مشاوران ثبت نام در کمتر از 24 ساعت برای ارائه اطلاعات بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

نحوه پرداخت شهریه کلاس

از آن جایی که دوره ساخت و مونتاژ تابلو روان جز دوره های کوتاه مدت محسوب شده و کارآموز در عرض کمتر از یک هفته می تواند کلاس را به تمام برساند، پرداخت شهریه این کلاس به صورت کاملا نقدی انجام شده و تسویه حساب نقدی قبل از شروع کلاس انجام می گیرد. در صورتی که امکان پرداخت شهریه قسطی برای دوره هایی که مدت زمان برگزاری آن ها بیشتر از 2 هفته است، فراهم شده و متقاضیان می توانند با هماهنگی با مدیریت آموزشگاه، این روش پرداخت را انتخاب نمایند.

دریافت مدرک فنی حرفه ای ساخت تابلو روان

دریافت مدرک فنی و حرفه ای را می توان یکی از مزایای شرکت در کلاس آموزشی ساخت تابلو روان در آموزشگاه پایتخت فناوری محسوب کرد. داشتن یک مدرک معتبر و قابل استناد برای به اثبات رساندن توانایی های خود هنگام استخدم در موقعیت های شغلی مرتبط الزامی است. معتبر ترین مدرک قابل اخذ در داخل کشور برای این دوره، مدرک فنی و حرفه ای است که دارای اعتبار در خارج از کشور می باشد.

به منظور کسب این مدرک، روند یادگیری این دوره را در آموزشگاه پایتخت فناوری به اتمام رسانده و پس از آن تمایل خود را به دریافت آن به کارشناسان آموزشگاه اعلام کنید تا  معرفی شما به سازمان فنی و حرفه ای انجام بگیرد. در مرحله بعد شما باید در یک امتحان کتبی با سوالات چهار گزینه ای شرکت کنید و با کسب حداقل نمره 50 از 100 می توانید به مرحله بعد وارد شوید. در صورت عدم کسب این حد نصاب لازم است مجددا در این امتحان شرکت کنید. پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این مرحله لازم است در آزمون عملی حضور پیدا کرده و حداقل نمره 70 از 100 را برای قبولی کسب کنید. سپس شما می توانید استعلام مدرک خود را از سایت رسمی فنی و حرفه ای گرفته و آن را صادر کنید.

کلاس های مشاوره رایگان راه اندازی شغل

به منظور ورود به بازار کار و دریافت جواز کسب شما نیاز دارید که اطلاعات به روزی داشته باشید. آموزشگاه پایتخت فناوری برای کمک به کارآموزان دوره ساخت تابلو روان، کلاس های مشاوره ای را ترتیب داده است که افراد می توانند به طور رایگان با شیوه های مدرن کسب درآمد و ورود به بازار کار، اخذ پروانه کسب، دریافت وام های خود اشتغالی، مدارک و گواهینامه های اصلی و روش های بالا بردن درآمد از طریق تبلیغات را یاد بگیرند.

مزیت های دوره ساخت تابلو روان پایتخت فناوری

از مزایای ثبت نام در دوره جامع ساخت تابلو روان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره آموزش صفر تا صد ساخت و مونتاژ تابلو روان و ال ای دی
  • تدریس توسط اساتید با تجربه و متخصصان حرفه ای در زمینه ساخت تابلو روان
  • یادگیری سرفصل ها و مباحث آموزشی مطابق با نیاز بازار کار
  • آموزش عملی در کارگاه های مجهز به لوازم و ابزار پیشرفته
  • اختصاص دادن خوابگاه با امکانات مناسب به کارآموزان ساکن شهرستان
  • شهریه مناسب دوره و تخفیف 30 درصدی به مدت محدود
  • پشتیبانی نامحدود
  • تجدید دوره رایگان
  • موقعیت مکانی قابل دسترس آموزشگاه
  • ارائه مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای
  • برگزاری دوره رایگان ویژه ورود به بازار کار ساخت تابلو روان

آموزش مراحل ساخت تابلو روان رایگان

ساخت تابلو روان و LED به یکی از نیاز های اصلی در جامعه تبدیل شده است که در تمام صنایع و مشاغل کاربرد دارد. تابلو روان یکی از مهارت های مربوط به رشته مهندسی برق است که طرفداران خاص خود را دارد. به علت بازار کار پر رونق و عدم نیاز به سرمایه بالا می توان در مدت زمان کوتاهی به درآمد بالا رسید. در این بخش مراحل ساخت تابلو روان به صورت خلاصه آورده شده است. در صورتی که می خواهید این حرفه را به صورت جدی یاد بگیرید، حتما باید در دوره معرفی شده در بالا شرکت کنید.

مرحله 1: آماده کردن لوازم و ابزار مورد نیاز

در مرحله اول از ساخت تابلو روان شما باید تجهیزات مورد نیاز خود را آماده کنید. نوار 10 متری، منبع تغذیه 5 ولت 10 آمپر، چسب حرارتی تفنگی، چاقو یا قیچی، سیم چین، ابزار لحیم کاری از مواد اولیه برای شروع کار است.

صفحه نمایش LED که به آن صفحه نمایش الکترونیکی نیز گفته می شود روشنایی بالا، حداقل مصرف انرژی، عمر طولانی و عملکرد بادوام را ارائه می دهد. در یک برد LED، سه بخش اصلی وجود دارد: ماژول LED، کنترلر و منبع تغذیه.

بیش از یک ماژول LED را می توان به یکدیگر متصل کرد تا نمایشگر بزرگتری به دست آورد. ماژول های LED در دو رنگ تک رنگ، دو رنگ و تمام رنگی نیز موجود هستند. ال ای دی های سنتی معمولاً وقتی برای مدت طولانی زیر نور خورشید می مانند، روشنایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل ال ای دی های ویژه ای ساخته شده اند تا مقاومت بالایی در برابر نور خورشید داشته باشند.

یک کنترلر که به عنوان مادربرد نیز شناخته می شود، از یک درایور نمایشگر LED، حافظه و باتری پشتیبان تشکیل شده است. منبع تغذیه شامل یک آداپتور تنظیم شده با ولتاژ ثابت و محدوده جریان خاصی است که به تعداد ماژول هایی که به منبع تغذیه متصل هستند بستگی دارد. هنگام اتصال منبع تغذیه، به خاطر داشته باشید که اگر علامت های + و – معکوس وصل شوند، به کنترلر و هم چنین ماژول های LED آسیب می زند. یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای ساخت تابلو روان در کاربرد های مختلف، فرم های آماده است که در دو نوع آلومینیوم دست ساز و CNC ماشینی در دسترس هستند.

مرحله 2: محاسبات ریاضی را انجام دهید

در مرحله دوم باید محاسبات را انجام دهید و چند خط راهنما روی قاب کلی تابلو روان بکشید. باید طراحی تابلو روان را بسته به کاربرد خاص خود به طور دقیق انجام دهید.لازمه انجام محاسبات ریاضی، آشنایی با قوانین سیم کشی و اصول پایه الکترونیک می باشد. هم چنین، شما باید با اصول اولیه تمام قطعات و اجزای الکترونیکی و مکانیکی روی انواع تابلو روان ها آشنایی داشته باشید. در ادامه یک نقشه کلی و منظم را که موقعیت تمام اجزا را به صورت دقیق مشخص می کند را طراحی کنید.

مرحله 3: LED ها را به برد وصل کنید

اتصال هر رشته بیسیم با طول های متفاوت، نیازمند انجام مراحل متفاوتی است. در هر مورد، دو پد داخلی را با کوتاه ترین طول سیم به هم وصل خواهید کرد. سپس دو نقطه میانی؛ سپس دو قسمت بیرونی با طولانی ترین سیم را بهم وصل کنید. بسته به این که در حال حاضر روی کدام سمت فریم کار می ‌کنید، پد داخلی بین خط +5 ولت و خط GND تغییر می ‌کند.

مطمئن شوید که هر دو لنت و سیم از قبل لحیم شده باشند. این زمان ‌برترین بخش پروژه است، اما بسیار مهم است که عجله نکنید و دوبار بررسی کنید که خطوط صحیح را به هم وصل کرده ‌اید! سیم کشی را با در نظر گفتن اشغال کردن کمترین فضا به صورت موثر انجام دهید.

مرحله 4: تمام رشته ها را ایمن کنید

در نهایت، اگر از سیم های برق و ورودی که به رشته شما متصل شده اند استفاده کرده باشید، ممکن است متوجه شوید که حرکت مداوم در اطراف قاب اولین رشته را آزاد کرده است. بنابراین، می توانید دو سوراخ کوچک دریل کرده و برای محکم کردن این قسمت از یک کابل سفید استفاده کنید.

مرحله 5: تست سیم کشی

سیم کشی ساده است: پایه 6 در آردوینو به عنوان پین سیگنال برای کنترل LED ها استفاده می شود. در حالی که برق 5 ولت به LED ها باید مستقیماً از منبع تغذیه خارجی شما تأمین شود. یک سیم زمین مشترک را بین رشته، آردوینو و منبع تغذیه وصل کنید. سعی نکنید رشته را مستقیماً از آردوینو خود تغذیه کنید، یا هنگامی که USB متصل است، منبع تغذیه 5 ولت را مستقیماً به آردوینو وصل نکنید.

مرحله 6: داخل قاب قرار دهید

حال می توانید ماژول طراحی شده و تست شده را به صورت کامل در قاب قرار دهید. اگر عمق قاب خالی می باشد بسته به نوع قاب از مواد مناسب برای پر کردن فضای خالی استفاده کنید. هم چنین، در این مرحله باید حاشیه زنی دور تابلو با شکل های مختلف انجام شده و به تنظیم جهت و سرعت حرکت حروف و اعداد در اطراف تابلو پرداخت.

مرحله 7: برنامه نویسی تابلو روان با استفاده از نرم افزار

پس از طی کردن مراحل قبل شما توانسته اید یک تابلو روان را بسازید. هنگامی که آن را به برق وصل کنید متوجه می شوید که کار نمی کند. در این مرحله نوبت به برنامه نویسی تابلو روان می رسد. شما می توانید از نرم افزار های مختلفی مانند آردوینو استفاده کنید.

یک سوکت دانلود از قبل روی PCB وجود دارد، بنابراین، فقط کابل دانلود را فشار دهید، آن را به پورت سریال رایانه شخصی خود وصل کنید، ویرایشگر برنامه نویسی را دریافت کنید و کدنویسی کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاه ها

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حسن مروتی گفت :

    با سلام
    اگر امکانش هست درباره دوره تلوزیون شهری هم توضیحات بدهید که این دوره به چه شکلی وبا چه مین بوردی انجام میشود.

  • سرفلاح گفت :

    تلویزیون شهری هم آموزش میدین؟

    • paytakht admin گفت :

      با سلام و درود
      بله تلویزیون شهری هم آموزش داده میشه.
      موفق و موید باشید.

02166577378
02166577378
WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی در مورد دوره های آموزشی دارید پاسخگوی شما عزیزان بصورت 24 ساعته هستیم
سلام ، چطور میتونم کمکتون کنم ؟